איך חוזרים למעגל העבודה
והזוכה היא...
ילד שני - איך אני עושה לה את זה
איך חוזרים למעגל העבודה
ציפי זינגר

סיפורן של ארבע חברות, אמהות חדשות, וסיפורה האישי בחזרה למעגל העבודה.

היינו ארבע חברות, י', שתי הדל"תיות ואנוכי. נפגשנו כאשר בכוריינו היו בני ארבעה חודשים ומטה בסדנא מטעם קופת חולים.

עד אשר נפגשנו, לא היה לנו מושג עד כמה אנו דומות במצב הנתון בו אנו נמצאות, בלבטינו, בעזרה שיש לכל אחת מאיתנו ובקושי שכל אחת מאיתנו חווה ביום יום עם הולדת ילדה הראשון.

הפגישה הגורלית הזו, אשר אחדה אותנו בקשיים, אותם חווה כמעט כל אם חדשה, נערכה לפני שלוש שנים בדיוק, במהלכן, הספיקה כל אחת בתורה לאבד את מקום עבודתה עכב חיסורים, מחלות ושאר ירקות, להביא ילד שני, לתכנן מעבר דירה, להכניס את ילדינו השניים למסגרת ולחפש מקום עבודה חדש...

סוגיית חיפוש העבודה, כאשר את אמא, הנמצאת בבית כבר יותר משנה, היא סוגייה מורכבת כשאין לך לאן לחזור, אין עזרה צמודה ואת רגילה להיות זמינה לזאטוטייך 24 שעות ביממה.

עבורינו, סוגיית חיפוש העבודה מתקשרת עם מסגרת הגן, האם כדאי להכניס למסגרת בעבור חצי יום (קרי, עד 13:30), או יום לימודים ארוך (קרי, 16:30).

ד' הראשונה, מצאה עצמה מכניסה את בניה למסגרת עד אחר הצהריים, ותוך כדי חיפושים קדחתניים אחר דירה לקנייה, השתלבה בתחום הנדל"ן, אשר נדמה כי נולדה לתוכו והוא חיכה רק לה. השינוי שנעשה בה, מהרגע בה יצאה את ביתה והחלה לעבוד בכך, נראה כמעט מיד, כלומר, אינני זוכרת אם נראתה כל כך זוהרת בתקופת ההריונות שלה...וזה אחרי צעד שלקח לה שנה וחצי לעשות, עם הרבה אומץ ויותר מכך, יאוש ודיכאון מהיותה בבית תקופה כל כך ארוכה, בשילוב עם חוסר מציאת משרה, אשר תתאים לצרכיה החדשים כאם חסרת כל עזרה חיצונית.

ד' השניה, חשבה שזה מוקדם מדי להכניס את קטנתה למסגרת. היא היתה עמה מעל שנה בבית, תוך תלות מוחלטת של הילדה בה. גם היא, בשלב מסויים, לא זיהתה עצמה יותר ונדמה היה כי היא וילדתה חד הן ואין להפריד ביניהן, דבר שהביא לתסכול מאוד גדול ובסופו של יום, למציאת עבודה בתחומה, אחרי הרבה מאוד זמן, לבטים, ייסורי מצפון וקושי מאוד גדול לצאת ממעגל ה"בית" שכל כך התרגלה לחיות בו.

י', לעומתה, עדיין מתקשה למצוא משרה, בתחומה, אשר תתאים את דרישותיה ליכולותיה כאם, הנתונה לחסדי בריאות ילדיה ה"ממוסגרים" ואשר מתפקדת, גם היא ללא כל יכולת עזרה חיצונית. משרה זו, ככל הנראה לא ממש קיימת בתחום אותו למדה, לצערה.

ואני, אני אשר נאלצתי לדחות את הכנסת צאצאי למסגרת, גם בשל מחיר המסגרת הלא אנושי וגם בשל בריאותו הרופפת של בני, אשר התיצבה לה מאוד לאיטה... והנה הגיע הרגע בו ברצוני לשלב את בני במסגרת פרטית ובכורתי אמורה להשתלב במסגרת עירונית, כלומר, הגיע העת לשנס מותניים ולמצוא עבודה, במשרה מלאה כמובן, אם ברצוני לעמוד בתשלום שני גנים.

הגעתי למצב, בו אינני יודעת האם לשלוח את ילדיי למסגרת ארוכת שעות (כל כך ארוכה), או לדאוג להם לארוחת צהריים ושינה הגונה בביתם הבטוח, החמים והנעים. האם "להקריב" ילדיי על מזבח הרצון שלי לצאת לעבודה? שאלה קשה מאוד, הטומנת בחובה לא מעט ייסורי מצפון... מה שמחזיר אותי לשלוש חברותיי, אשר כבר גמלה בליבן ההחלטה לעשות את הצעד.

את העיצה שנתנו לי חברותיי להחלטה, חולקת אני עמכן, מתוך ידיעה כי רבות האמהות המחליטות להישאר עם ילדיהן בבית עד גיל שנה ויותר, וככל שהן נמצאות מחוץ למעגל העבודה יותר זמן, כך מתקשות הן לחזור אליו, תוך העלאת תירוצים רבים ומגוונים, אשר כולם, נוגעות לטובת הילדים:

פשוט שאלי עצמך, האם טוב לך במצב הנתון בו את נמצאת? האם הית רוצה לעשות יותר למען עצמך, וגם למען כלכלת המשפחה? איזו דוגמה היית רוצה לתת לילדייך: האם אם, אשר נמצאת בבית לרשותם בכל עת, אך מתוסכלת מחוסר המיצוי שלה את כישוריה, לימודיה ובכלל את עצמה? או שמא, אם, אשר נתנה מעצמה ועדיין נותנת, אך משלבת בכך, גם את חייה שלה ומיצויה הנפשי והמקצועי, המתפרנסת בכבוד ובכיף?

אם אינך רוצה לחיות בתסכול, ואת חושבת שהגיע הזמן שגם תועילי לקופה המשפחתית וגם לעצמך, נערי את ייסורי המצפון, שנסי מותניים, דאגי למסגרות שיעשו עם ילדייך רק טוב וצאי לעבודה. אין לך מושג עד כמה תהפכי רגועה ומאושרת, כאשר תחזרי להרגיש בעלת ערך אישי נוסף להיותך אמא...

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/25/211-איך-חוזרים-למעגל-העבודה'>איך חוזרים למעגל העבודה</a>

סגור לתגובות


1. כמה נכון (ל"ת)
danale
דירוג:
0

בעד הריון ולידה
מהו bonding? [קרא בהרחבה]
על המסך מופיע בוטן קטן באורך 2.5 ס&quot;מ. מזל טוב, את בהריון. [קרא בהרחבה]
הכנת הילד הראשון לקראת הולדתו של השני - סיפור אישי [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
מהו bonding? [קרא בהרחבה]