טור בנושא התפתחות תינוקות עם כתבות בנושא ליווי התפתחותי והדרכת הורים.

ה-bonding כבסיס לבניית קשר משפחתי חם ויציב
מעובר לתינוק - צרכי התינוק בחודשים הראשונים
ה-bonding כבסיס לבניית קשר משפחתי חם ויציב
אירית שקד

תינוקות נולדים עם יכולת קליטת רגשות דרך מגע וקשר עין. כבר מרגע הלידה חשוב לתחזק קשר אישי עם התינוק שיתרום להתפתחות תקינה שלו.

מיד בתום הלידה תניח המיילדת  את  התינוק על גופך להכרות ראשונה. שם הוא יתחמם, ישמע את קולך ואת קול פעימות ליבך ויצור איתך קשר עין ראשוני. בדקות אלה הוא יטביע את מראה פניך בזיכרונו. מרגע זה מתחיל תהליך ההתקשרות בין האב, האם ותינוקכם החדש. טיבו ומהותו של הקשר שנוצר ילווה את התפתחותו של התינוק להמשך חייו ויהווה בסיס ליכולותיו הרגשיות כבוגר.

רוב התינוקות יישארו ערניים בשעה שעתיים הראשונות שלאחר הלידה וירדמו מאוחר יותר. בפרק זמן ראשוני זה נוצר ה-bonding  החזק ביותר ומאוד מומלץ שיהיה מלווה במגע של עור בעור עוד בטרם התינוק יולבש. זמן איכות זה שבו האם, האב והתינוק נמצאים יחד מיד לאחר הלידה, מהווה בסיס לבניית קשר עמוק ואוהב שילווה את המשפחה לאורך השנים.

לאחר השעתיים הראשונות כשהאם מועברת למחלקת יולדות התינוק מועבר לתינוקייה שם הוא אמור לעבור את שרשרת החיול הראשונית. כדי שהקשר הראשוני לא ינותק בפתאומיות, מומלץ שבמהלך הזמן הזה ילווה התינוק ע"י אביו או מלווה אחר שיוכל להעניק לו ביטחון ותמיכה.

התינוק נולד עם יכולת לקלוט רגשות דרך מגע, אחיזה, נדנוד, חיבוק, קשר עין, טון דיבור וחיוך. את אלה הוא אמור לחוות ולקלוט מהדמויות הקרובות לו ביותר במהלך הטיפול היומיומי. כל גירוי אותו הוא חווה עוזר לו לפתח במוח את האזורים הקשורים לרגש. עם הלידה מרגע שהפכתם להורים התרכזו בבניית קשר שמושתת על אהבה ללא תנאי. הקשיבו לאינסטינקטים הטבעיים שלכם. הם ינחו אתכם בצורה נכונה ויאפשרו לכם להתחבר לתינוקכם.

לאחר הלידה תזכו, לא אחת, לעצות הנוגעות לגידול התינוק שיהיו מנוגדות לאינטואיציה שלכם או לדרך בה החלטתם לגדל את תינוקכם. עיצות כאלה עלולות להיות קרקע פורייה למשברים ולבלבול. הקשיבו לסימנים שתנוקכם נותן לכם, לימדו אותם ולכו בעקבותיהם.

לכל תינוק יש קצב אישי שמתאים רק לו. בשלבים הראשונים, התחברו ללוח הזמנים האישי של תינוקכם, אל תנסו להכתיב לו חוקים והרגלים שאינו יכול לעמוד בהם עדיין שיגרמו לכם לחוש תסכול ואכזבה ושיפגמו בקשר ההרמוני שרק מתחיל להיווצר . החזיקו את תינוקכם על הידיים ככל שיחפוץ, חבקו, נשקו, תנו לו לחוש את גופכם ולהיות בקרבתכם, הכניסו עיסוי יומי לשגרת חייכם, השתמשו בעיסוי ובמגע כשפת תקשורת חשובה דרכה תוכלו להעביר לתינוקכם ביטחון ואהבה, דברו אליו בחום וברכות, ואפשרו לו להיקלט בעולם לאט ובהדרגה.

חשוב  ששניכם תשקיעו בתהליך ה-bonding  כבר מההתחלה. אבות רבים חשים חוסר ואונים וחשש אל מול היצור הזעיר שנולד זה עתה וממתינים עד שהוא יגדל ויוכלו ללכת ביחד לכדורגל... חבל על כל דקה, מצאו דרכים להתגבר על הקושי מוקדם ככל האפשר. קשר משפחתי יציב וטוב הוא הבסיס למשפחה בריאה ומאושרת.

עוד על מרכזי ליווי התפתחותי באינדקס הריון ולידה בקטגוריה התפתחות תינוקות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/27/234-ה-bondingכבסיס-לבניית-קשר-משפחתי-חם-ויציב'>ה-bonding כבסיס לבניית קשר משפחתי חם ויציב</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
סיפורן של ארבע חברות אמהות טריות בנסיון לחזרה למעגל העבודה [קרא בהרחבה]
בטן הריונית - געגוע וסגירת מעגל [קרא בהרחבה]
מוצרי תינוקות - למי זה מיועד? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
סיפורן של ארבע חברות אמהות טריות בנסיון לחזרה למעגל העבודה [קרא בהרחבה]