סידרת כתבות בנושא הומאופתיה, הריון, לידה, בריאות ילדים, משפחה.

הומאופתיה - איך זה קרה לי
טיפול הומאופתי לתינוק שרק נולד
קנאת אחים
טיפול הומאופתי בהריון - הדרך להתמודד עם פצעי העבר
קנאת אחים
עירית פרידמן

כאשר לבכור במשפחה מצטרף אח קטן, מתחילה קנאת אחים המביאה לרצון של ההורים לפצות על כך במתן זמן איכות עודף לבכור. גם את תופעת הקנאה הזו ניתן לפתור באמצעות הומאופתיה.

הרבה פעמים אצל ילדים בכורים שמגיעים לטיפול, מסתבר שלידת האח הצעיר יותר גרמה למשבר בריאותי ונפשי אצל הבכור. במקרים הללו התאור של ההורים נשמע כך: "X שנים הוא היה מלך, לידת האח שיבשה הכל. תשומת הלב שלי התחלקה בין שניהם וגם לימדנו אותו שצריך לוותר לקטן...". מאז הלידה הבכור הרבה יותר רגיש, שואל המון: "את מי את אוהבת יותר". הוא אומר במפורש שאינו אוהב את האח הקטן ומרבה להציק לו ולעיתים מביע זאת בטרוניה שרוצה "להחזיר את התינוק לבטן...".

הרגישות יכולה להתבטא בפחדים שמתגברים, סיוטים/חלומות בלילה, תחרותיות מוגזמת, התגברות של טמפר טנטרום (התפרצויות כעס לא נשלטות), התגברות של בעיות קשב ולמידה בגן ובבית הספר, ובעיקר משיכת תשומת לב מוגברת של ההורים עד מצב שההורה "דוחה" את הילד באופן מודחק או גלוי.

מכיוון שלא ניתן למלא את כל גחמותיו של "המלך" הבכור ובעיקר, לא ניתן להחזיר את התינוק למקום שממנו הגיע, הורים רבים מוצאים את עצמם מפנים זמן איכות לבילוי עם הבכור. זה קורה לעיתים מתוך רגשי אשמה על מה שגרמו לו ולעיתים מתוך הבנה שכשיתמלאו צרכיו הוא ירגע.

פעולה מתוך רגשות אשמה איננה מומלצת כמובן, אבל גם הבנה מודעת של הצרכים אינה תמיד מסייעת ואינה "מחזירה" את המלך למקומו הטבעי בהיררכיה. אצל הילדים הללו שלפעמים גדלים להיות מתבגרים דרשניים וטרחניים, לא יעזור גם אם תמלאו את כל גחמותיהם באופן פיזי, נפשי ובהקדשת תשומת לב אינסופית. התחושה הסובייקטיבית של אותם ילדים היא שנלקח מהם משהו וגם אם הם מקבלים תשומת לב מובנית ומכוונת הם נשארים בתחושה הזאת. כמו פצע שאינו מגליד, כמו בור ללא תחתית, שואבים הם אנרגיה שמשאביה אינם גדולים ולעיתים ממאיסים עצמם על הוריהם.

בין אלפי תרופות הומאופתיות קיימות יש כמה שבמפורש מתייחסות למצב של קנאה בכלל וקנאה בין אחים בפרט. התרופות ההומאופתיות לקוחות משלושת הממלכות שמרכיבות את היקום-מן החי, הצומח והדומם.

תרופות מן הצומח מתאפיינות ברגישויות למצבים מסויימים ובתגובות חזקות ולעיתים לא פרופורציוניות במצבים הללו. התגובות הללו יכולות להיות פאסיביות כמו אדישות, היסגרות וכד' או אקטיביות כמו אלימות, בהלה וכד'.

לידת האח היא מצב שמעצים מאד אצל אלה שרגישים לו את תחושת הקנאה והם יכולים לחוות זאת כמצב מאיים. המצב הזה אצל ילדים מתבטא בעיקר בחלומות מפחידים. לעידו היו חלומות שבהם "מפלצות יורקות אש ודרקונים מזילי ריר באים ושואגים עלי ורוצים לאכול אותי...". משום כך עידו מפחד ללכת לישון ומאד מפחד בחושך. דבר שכמובן מחייב את אחד ההורים לשבת לידו ו"לשמור" עליו עד שירדם.

עידו הגיע אלי כשהיה בכתה א'. שנה קודם לכן נולד אחיו הקטן ומאז, למרות שהוא תלמיד טוב הוא מרבה להפריע בכתה, הוא מפחד ללכת לחברים, הוא נכנס לפאניקה אם אימו מאחרת לאסוף אותו בכמה דקות וגם הפך להיות יותר חולה בחורף האחרון. אלי קבל רמדי (תרופה הומאופתית) ממלכת הצומח שספוגה בסוכריות מציצה מתוקות. הוא נטל אותה פעם אחת בחודש. לאחר שלושה חודשים האם אומרת בשמחה שהילד "מתוקן". הוא לומד יותר טוב, עצמאי יותר מציק פחות ובריא יותר.

זוהי ההומאופתיה במיטבה - הטיפול נוח וקל ליישום והתוצאות, ברורות ומקיפות את כל תחומי החיים-הפיזיים, הרגשיים והמנטליים. ממליצה לכל מי שקרא וזיהה דפוסים דומים אצל ילדו לגשת לטיפול הומאופתי ובכך לייצר לילד ולמשפחתו יותר שלווה ובריאות.

מחפש טיפול הומאופתי? להלן רשימת בעלי מקצוע בתחום רפואה משלימה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/19/219-קנאת-אחים'>קנאת אחים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
גורלו העצוב של צעצוע יקר מידי. [קרא בהרחבה]
בחירות, רבותיי, בחירות (אבל בלי פוליטיקה) [קרא בהרחבה]
חיפשתם סרטונים איכותיים עבור הילדים? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
גורלו העצוב של צעצוע יקר מידי. [קרא בהרחבה]