עגלה לתינוק
מנשא לתינוק
הנקה
מנשא לתינוק
ליזה פיירמן

כולם יודעים שכדאי לקנות מנשא לתינוק. אבל בעצם למה צריך המנשא? למה לא מספיקה עגלת תינוקות טובה או סלקל, וצריך עוד דרך לשאת את התינוק ובעיקר שאני זו שאצטרך לשאת משקל נוסף על הגב?

מנשא לתינוק תמונה 1

המנשא הוא דרך מעולה לשמור על הילד רגוע - הילד צמוד לאימו, ויש מי שיוסיף ויאמר - שומע את פעימות ליבה. במנשאי הבד גם שיאמרו מכורבל בתנוחה העוברית החביבה עליו. אין על הקרבה ועל המגע.

מנשא לתינוק מתאים בכל תנאי דרך, משובשים ככל שיהיו - עם עגלה קצת קשה לעלות ולרדת עשרות מדרגות, עם המנשא קלי קלות (טוב נו, הגזמתי קצת).

והכי חשוב - שתי ידיים פנויות להורה - וזה ממש חשוב - טוב לזמן בישול, לקניות, למשחק עם הילד השני, לצחצוח שיניים ולכל פעילות שתצליחו להעלות בדעתכם.

הבעייה העיקרית שאותה לדעתי בא לפתור המנשא היא בעיית "עריכת הקניות כשברשותך נמצא תינוק". כי הרי אם אנחנו הולכים עם עגלת תינוק לסופרמרקט לבד, אין באפשרותנו בשום אופן להסתובב גם עם העגלה של התינוק וגם עם העגלה של הסופר (ניסיתי פעם, לא ממליצה לנסות, כנראה צריך יכולת מופלאה לתם בין שתי הידיים במקרה כזה וגם להיות בעל יכולת נדירה לדחוף משקל של טון ומעלה).

אז מה עושים?

אופציה ראשונה

בכל זאת ללכת לקניות עם עגלת התינוק, ואז לנסות ולדחוף כמה שיותר קניות בסל שמתחת לעגלה ובאיזורים אחרים פנויים של העגלה יצירתיים כאוות נפשכם.

אחרי כמה נסיונות כאלה (הרבה!) - השיטה לא עובדת, אם אתם צריכים לקנות יותר משני מוצרים זה מסורבל ונדון לכשלון כמעט בטוח.

אופצייה שנייה

למצוא סופר שמחזיק עגלות סופר עם סלקל.

מסקנה - הסופרים האלו נדירים מאוד. ואם כבר תמצאו כזה אז מספר העגלות הללו ספורות. ואם יש אחת פנויה לקבל אותה זו חתיכת פרוצדורה - כי צריך לגשת לקופה הראשית ולהפקיד תעודת זהות או רשיון נהיגה תמורת העגלה, וכמובן שצריך גם להחזיר בסוף.

אבל... זו הדרך הכי טובה לעשות קניות. כי הכי נוח להסתובב ככה, כמו שעושים קניות לבד, ומאוד נוח בקופה לאסוף את הדברים ולהכניס לעגלה.

חסרונות - העגלות האלו לא הכי נקיות (בלשון המעטה) ומה לעשות, תינוקות - יש להם נטייה מאוד מעניינת להכניס דברים לפה, בעיקר את אלו שההורים שלהם ממש לא היו רוצים שהם יכניסו לפה (אבל זה קורה גם כשהם יושבים בעגלת הסופר ובוחרים להכניס לפה את רצועת המתכת שמחברת בין עגלות, שתלויה לה משוחררת בעת טיול בסופר, ומאוד מאוד קורצת בתור משהו להכניס לפה).

אופצייה שלישית

כאן מגיעה המצאת מנשא לתינוק. התינוק עליך, רגוע ושלו (בשאיפה), את יכולה להסתובב רגועה בסופר ולמלא את העגלה בכל מה שרק תרצי. שתי ידיים פנויות, עגלת סופר גדולה ופנויה, כמעט חלום רטוב.

אבל... יש לציין שבעת איסוף המוצרים מהקופה ההתכופפות לעגלה לא נעימה, לא לך ולא לתינוק. בכל מקרה באופן יחסי זו אחלה אופציה שבעולם.

אז החלטנו לקנות מנשא לתינוק. איזה מנשא לקנות?

 

בייבי ביורן או באנגלית Baby Bjorn

המנשא (הכמעט) המושלם.

יתרונות: אחיזת התינוק מושלמת, ניתן להתאים את הכל עם רצועות מיוחדות. בגלל שהאחיזה מושלמת מתאים גם לקטנטנים שעוד לא מחזיקים את עצמם. הלבישה קלה מאוד, יד אחת מספיקה להסרה וגם להכנסת והוצאת התינוק. מעולה לגב של אמא (או אבא) - לא מפעיל לחץ על הגב, המשקל מחולק בצורה מושלמת וכמעט לא מרגישים את הכובד גם כשהתינוק גדל ושוקל כבר די הרבה.

חיי (ובעיקר איכות חיי הקניות שלי) השתנו עקב המנשא הנהדר הזה. גאון מי שהמציא אותו.

חסרונות: כרגיל החסרון הגדול הוא חסרון המחיר - בארץ המחיר נע בין 650 ש"ח ל-900 ש"ח. המלצה שלי - לקנות, לקנות, לקנות, אבל בחו"ל.

חסרון נוסף - אם הגובה של ההורים מאוד שונה צריך להתאים בכל פעם את אורך הרצועות לגובה ההורה, מצד שני תפעול הרצועות מאוד קל אז תוך מספר פעמים לא תרגישו בזה כמעט.

 

מנשאי בד (מנשא שבטי)

הם כמעט כולם אותו דבר, בין אם הם עשויים בד של 3 מטר שצריך ללמוד לקשור, ובין אם הם עשויים 3 רצועות שצריך ללבוש (כמו מנשא לופי Loopi ). המנשא עם המראה השאנטי, כזה שיוצר חיבור אמיתי וטבעי בין הילד לאימו.

אומרים שלתינוק נוח שם, למרות שזה ממש לא נראה ככה. רוב התינוקות שאני ראיתי במנשאים כאלה רגועים שם, אז כנראה שזה בסדר. יש את סוג התינוקות ששונאים את הסוג זה של מנשא, כי הם לא אוהבים כנראה שמועכים אותם ומסתירים להם את העולם (גם אני לא הייתי מרוצה אם היו מנסים לעשות לי את זה, אז אני לגמרי מבינה).

לקשור את המנשא - לומדים, ואז זה קל ומהיר. צריך ללא ספק שתי ידיים בחלק מהשלבים של הלבישה.

הכנסה והוצאה של התינוק קלה מאוד. גם מספר התנוחות שבהם אפשר לשאת את התינוק הן רבות ומגוונות, בדרך כלל נצמדים לכמה קבועות שנוחות לנו. והגב, אוי הגב - לדעתי יש הבדל גדול לעומת בייבי ביורן, אבל לא רע בכלל. מתאימים לתינוקות בני יומם.

 

מנשאי תינוקות מערביים אחרים (דמויי בייבי ביורן)

אני אישית חושבת שהם הכי פחות טובים. ברובם האחיזה לא מספיק טובה והדוקה והם לא מתאימים לתינוקות בני יומם (או חודשם או גם קצת יותר לצורך העניין). הגב - מרגישים את המשקל, כאן יותר מאשר בשימוש מנשאי בד. רובם גם יקרים יותר ממרבית מנשאי הבד. בקיצור - הבנתם כבר שאני לא ממליצה לקנות כאלה.

בכל מקרה כדאי למדוד את המנשא עם הילד לפני שקונים. חשוב לדעת שאין מה להילחץ אם הילד מראה אי נוחות או אפילו פורץ בצווחות בפעם הראשונה שמכניסים אותו לשם, כי זה בהחלט עלול לקרות ברגעים הראשונים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/9/56-מנשא-לתינוק'>מנשא לתינוק</a>

סגור לתגובות


1. ממליצה מאוד על בייביביונד
אבל לא לקטנטנים, לא מומלץ לפני גיל 3 חודשים.
מנשא זה דבר מאוד יעיל- לכל המתלבטות,
לכל מי שגר קומה חמישית בלי מעלית.. אורח
דירוג:
4

בעד הריון ולידה
גם אני טופלתי בהומאופתיה במהלך ההריון [קרא בהרחבה]
גם לכם היה פעם חבר לעט? [קרא בהרחבה]
תיאוריית הטרימסטר הרביעי [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
גם אני טופלתי בהומאופתיה במהלך ההריון [קרא בהרחבה]