טור אישי של לילך קרן גרופר אמא לשלוש בנות מהממות המביאה בפני גולשי קרוסלה חוויות ורגעים מכוננים בגידולן.

סהר קדימה
ילדה או חתולה
כל ההתחלות
איך לבחור מטפלת
כיצד לבחור חוג לקטנטנים
לצרוח, לברוח, או...
זמן לעצמך... יש חיה כזאת
מוצרי תינוקות
ילדים כאספקלריה של עצמנו
איך לבחור מטפלת
לילך קרן גרופר

להלן מספר טיפים שחשוב לקחת בחשבון ברגע שלוקחים מטפלת לתינוק.

החזרה לעבודה כבר נושפת בעורף, ואם החלטתם להביא לתינוק מטפלת (זה מה שאני בחרתי לעשות) אז כדאי שתחשבו על מספר נקודות עוד לפני הראיון.


לאחר ניסיון עשיר בבחירת מטפלות ושידוכים של מטפלות לחברות קרובות, אספתי עבורכם טיפים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בבואכם לבחור מטפלת לרך הנולד.

בראש ובראשונה יש לזכור שמטפלות הן עובדות לכל דבר ויש להתייחס אליהן בהתאם. כל עובד זקוק למילה טובה, הערכת עבודתו וכן גם לבוס.. אני השכלתי לדעת את זה קצת מאוחר... ולכן הטיפ הכי חשוב שלי הוא:

אל תהיו חברים של המטפלות - היו מעסיקים אסרטיביים והוגנים.

בבואכם לראיין מטפלת קחו בחשבון כמה פרמטרים שחשובים לכם, דרגו אותם וחישבו לפני הראיון מה הפרמטר עליו אתם מוכנים לוותר ומהו הקו האדום שלכם.

 

דוגמאות לפרמטרים:

  1. האם המטפלת מעשנת? ואם כן, האם זה מפריע לכם?
  2. עד כמה המטפלת גמישה? והכוונה היא לא לכך שהיא תעשה לכם שפגאט בסלון אלא האם היא גמישה באופייה. אם תאחרו בכמה דקות מהעבודה, האם היא תעשה פרצוף חמוץ ותעמוד עם התיק ביד או תקבל את פניכם בחיוך.
  3. עד כמה המטפלת יכולה ומוכנה לעמוד בלוחות זמנים? האם היא מאחרת כרונית בבוקר? או מקדימה בכמה דקות כדי שתוכלי לצאת רגועה לעבודה?
  4. האם המטפלת יוזמת ועד כמה זה מתאים לכם? למשל... בנושא אוכל של התינוק אם אתם אינכם מעוניינים שהתינוק יטעם מאכלים חריפים זו זכותכם המלאה!
    או אם אתם אינכם מעוניינים שהמטפלת תקפל את התחתונים שלכם גם זה מקובל.
    או טיול באוטובוסים ולקניונים... (עלי זה לא היה מקובל בעליל).
    חשוב ליידע אותה מראש מה הציפיות שלכם ממנה ועד כמה היוזמה שלה ברוכה או אינה מקובלת עליכם.
  5. האם אתם נמצאים ביחד עם המטפלת (עבודה מהבית למשל) או שהיא נמצאת לבדה? כאשר אנו נמצאים בסמיכות למטפלת ושומעים את השירים, המשחקים, דרך החינוך וכדומה חשוב למצוא מישהי שאנחנו מתחברים לגישה שלה יותר מאשר כאשר אנו יוצאים מהבית אחרת... יכול לקרות אסון ונמצא את עצמינו ביחסים לא פשוטים.
  6. הטיפול בתינוק - חשוב לזכור שהמטרה העליונה שלשמה אנו לוקחים מטפלת היא טובת התינוק שלנו. לכן, זכרו תמיד שאם לתינוק שלנו טוב והוא מטופל כהלכה: מקבל חום ואהבה, חיבוקים ונשיקות, אוכל, ישן, שמח ומקבל גירויים סביבתיים ורגשיים, לפעמים נבלע את הגלולה המרה של חוסר הסכמה עם המטפלת על נושאים ברומו של עולם ונשים את טובתו של התינוק במרכז. מותר לנו להעיר אבל לא להעיק.
  7. חתונה אבל לא קתולית - התחלתם להעסיק מטפלת ולא נראה לכם משהו? ערכו איתה שיחה פתוחה ושימו את הדברים על השולחן. פתיחות חשובה מאוד להמשך מערכת היחסים שלכם איתה. אם לא תגידו עכשיו... תתפוצצו עם זה בפנים המון זמן והיא לא תוכל לדעת למה וכמה.
    דיברתם? פתחתם? זה עדין לא מסתדר... גם זה קורה. מותר לכם להחליף. אני דוגלת בניסיון פתרון הבעיות לפני שמחליפים, כל אחד מאיתנו מגיע עם אג'נדה משלו ולא פשוט להסכים על הכל כשמדובר בתינוק שלנו.
  8. המלצות - מניסיוני ההמלצות אינן תמיד משקפות. מה שחשוב לי לא חשוב למישהו אחר ולהיפך. לכן, כל המלצה יש לקחת בעירבון מוגבל ולבדוק האם הממליץ אמין עליכם. אם הממליץ הוא חבר קרוב, סביר להניח שההמלצה היא אמיתית ואם אינכם מכירים את הממליץ יש לבדוק עוד.
    מראיונות רבים של מטפלות השכלתי ללמוד שתחושות הבטן שלנו כהורים והכימיה שנוצרת כבר בשלב הראיון נותנת הרבה מידע על ההמשך.

לסיכומו של דבר... לא פשוט למצוא מישהי מושלמת לתינוק שלנו ותמיד צריך לדעת על איזה פרמטר לוותר ומה לשים כחשוב ביותר. מטפלת טובה היא נכס לכל החיים ויש לשמר אותה ולצ'פר אותה בהתאם.

בהצלחה...

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/26/227-איך-לבחור-מטפלת'>איך לבחור מטפלת</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הפסיכולוגיה הפרהנטלית והפרינטלית [קרא בהרחבה]
הרהורים על הריון, הורות וילדים [קרא בהרחבה]
חיפשתם סרטונים איכותיים עבור הילדים? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
הפסיכולוגיה הפרהנטלית והפרינטלית [קרא בהרחבה]