טור אישי של לילך קרן גרופר אמא לשלוש בנות מהממות המביאה בפני גולשי קרוסלה חוויות ורגעים מכוננים בגידולן.

סהר קדימה
ילדה או חתולה
כל ההתחלות
איך לבחור מטפלת
כיצד לבחור חוג לקטנטנים
לצרוח, לברוח, או...
זמן לעצמך... יש חיה כזאת
מוצרי תינוקות
ילדים כאספקלריה של עצמנו
כיצד לבחור חוג לקטנטנים
לילך קרן גרופר

הגיע הזמן לצאת קצת מהבית עם התינוק, ואת מתלבטת איזה חוג הכי מתאים הקטנטן שלך. כבר החלטת האם זה יהיה בייבי יוגה ביבשה או בייבי יוגה בים?

כיצד לבחור חוג לקטנטנים תמונה 1

עברו כבר חודשיים ואולי אפילו שלושה, את כבר בטוחה בעצמך (עד כמה שאפשר להיות...) ומחפשת קצת התאווררות ותעסוקה עם התינוק. לאן ללכת?? הרשת מוצפת בחוגים מגוונים: במים, באוויר וביבשה... ואת לא יודעת: מה עדיף? צלילות שמחזירות את התינוק לזיכרונות רחם אימו? או הנפות אוויריות (כי הרי פעם היינו ציפורים)? או אולי עדיף תרגילי גמישות ונשימות?

לא ברור בכלל... מאז שילדתי לראשונה לפני כשש שנים החוגים הלכו והתעצמו. אם בעבר היה חוג אחד והבחירה הייתה פשוטה למדי, הרי שהיום אנחנו יוצאות מבולבלות מכל המגוון והשונות בין החוגים. הרי אם נלך לכיוון הבריכה, אז נוותר על האוויר אז מה בכל זאת עדיף?

ההמלצה שלי היא: ללכת על חוג נעים ומאוזן, שאת מתחברת בעיקר לאישיות המדריך ולסגנון החוג וכל זאת לאחר שבדקת היטב שהוא מקצועי ובעל הכשרה בתחום.

היות והתחום פרוץ ואין הכשרות פורמאליות המעניקות דיפלומה מסודרת לעיסוק בו, הייתי בודקת: מי מעביר את החוג? מה ניסיונו בתחום? עד כמה הוא קיצוני? מה הכשרתו? האם את מתחברת לסגנון החוג?


נושא חשוב לא פחות הוא מי מגיע לחוג. האם זו אוכלוסייה שאת אוהבת ותוכלי להרגיש איתה בנוח? או האם זו קבוצת אנשים שאת שואלת את עצמך מה את עושה שם? ומה זה הדבר הזה?!?

לאחרונה, חוויתי שני חוגים בעלי מכנה משותף אך שונים בעוצמתם: חוג בייבי יוגה ביבשה וחוג בייבי יוגה במים: שני החוגים בעלי אלמנטים זהים אך עוצמתם שונה. אמנם השם "יוגה" משותף לשניהם אך סגנון התרגילים, האינטנסיביות והגישה שונה ממדריכה אחת לאחרת.

 

בייבי יוגה ביבשה הוא חוג מתון ונעים, לומדים תרגילים נחמדים: הצלבות, מתיחות, מגע ותרגילים שגם האימא יכולה לעשות ביחד עם התינוק. הדגש הוא על הקשר עם התינוק והסגנון הוא רגוע ונינוח למדי. למי שממש נועזת אפשר לבצע הנפות מתונות לתינוק.

 

בייבי יוגה במים הוא חוג עם אלמנטים זהים מלבד העובדה שהתרגילים מתבצעים בבריכה קטנה ומחוממת. הרעיון הוא לאתגר את התינוק כמה שיותר ולהוציא ממנו יכולות שטמונות בו (פעם היינו דולפינים לא?). תרגילי מתיחות במים, צלילות, הנפות, קפיצות ובכי אינם מילים גסות שם. התינוקות "נפתחים" במים ובאיזה שהוא שלב מתרגלים לפעילות ונהנים ממנה. אני יכולה להעיד על אופקי שלי (הפגית) שהתקדמה מאוד יפה בעקבות העבודה במים וכמו כן, מאז הפעילות במים היא מבלה זמן איכות באמבטיה הביתית.

אין ספק ששני החוגים מפתחים את התינוק ומעצימים את הקשר עם ההורה. המלצה שלי: לכו על מה שנראה לכם שאתם מרגישים בו בטוחים, לפתח חרדה בחוגים הוא דבר מיותר לחלוטין ואין שום סיבה לבצע מה שאתם אינכם מתחברים אליו. גם לחץ חברתי פה אינו מועיל, תחושות הבטן שלכן כאמהות הן הדבר שצריך להוביל אתכן בבחירת החוג, המדריך וביצוע הפעילות עם התינוק.

בהצלחה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/26/228-כיצד-לבחור-חוג-לקטנטנים'>כיצד לבחור חוג לקטנטנים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הורות כהזדמנות והורות עם משמעות [קרא בהרחבה]
טמטמת הריון? מה זה? [קרא בהרחבה]
גורלו העצוב של צעצוע יקר מידי. [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
הורות כהזדמנות והורות עם משמעות [קרא בהרחבה]