כיצד נראה גידול תינוקות מנקודת מבטה של סבתא? הטור של יונה דורון הוא מקור להזדהות סבים אחרים ויש בו גם נקודות למחשבה עבור הורים לתינוקות.

דם זה לא מים
מה נכדים זוכרים?
הצעצוע שלא נשכח
חבר לעט - זוכרים דבר כזה?
צעצוע יקר
עם ילדים בפריז
כל ילד הוא אור
חבר לעט - זוכרים דבר כזה?
יונה דורון

פעם היו חברים לעט, היום יש חברים בפייסבוק.

לילדים של היום יש חברים באתר, חברים בפייסבוק ובטוויטר איתם הם מצ'וטטים ומצייצים מכל מקום בעולם. לי, בזמנו, היה חבר לעט !

התחלנו ללמוד אנגלית בכיתה ה'. כעבור שנה, בכיתה ו', כאשר היה כבר בסיס ואוצר מילים סביר, באה המורה שלנו עם הצעה : מי שרוצה להשתפר באנגלית, כדאי לו להתחיל להתכתב עם חבר מארצות הברית.

אני אהבתי את השפה ורציתי מאוד להשתפר בה. המורה סדרה לי חבר לעט בשם דונלד. דולנד היה מבוגר ממני בשנה או שנתיים. הוא גר במדינת מיין אשר בצפון ארצות הברית. היו לו הורים, אח ואחות. במכתבים ספרנו זה לזו על עצמנו, על משפחתנו, על התחביבים שלנו ועל הנעשה בבית הספר.

כל שבועיים שלושה היה מגיע מכתב לתיבת הדואר שלנו. המכתב הביא עמו ניחוחות משכרים של אמריקה. לפעמים היו מצורפות אליו תמונה או שתיים. פעם זה היה עץ חג המולד המקושט באורות מנצנצים ובפעמונים ומתחתיו שלל מתנות עטופות בניירות צבעוניים. בפעם אחרת נראה דונלד משתעשע בשלג עם אחיו (שכן במיין יורד הרבה מאוד שלג!). בכל יום הולדת היה דונלד שולח לי מתנה קטנה ומדליקה. תמיד היו אלה דברים שטרם נראו בארץ כמותם. גם אני שלחתי לו מתנות ליום הולדתו. בדרך כלל מוצרים קטנים מעץ זית המאפיינים את ישראל.

כאשר בגרתי תדירות המכתבים ירדה ולבסוף הצטמצמה לברכות בימי הולדת בלבד. כאשר התגייסתי לצה"ל שלחתי לו את המכתב האחרון.

היו לי בזמנו חלומות לנסוע לארצות הברית ושם לפגוש בדונלד אשר בודאי ישמח להראות לי אתרים יפים במדינתו. את נסיעתי הראשונה לארצות הברית עשיתי בשנת 1980. הייתי כבר נשואה ואם לשני ילדים. כתובתו של דונלד מזמן אבדה ולא היה סיכוי לפגשו. הוא נשאר בזיכרוני כחבר לעט בלבד.

טור אישי של יונה דורון - מחברת הספרים "תחנות בזמן" ו"סוד במשפחה".

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/33/325-חבר-לעט-זוכרים-דבר-כזה'>חבר לעט - זוכרים דבר כזה?</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מהו bonding? [קרא בהרחבה]
הבטן שלי כמעבדת מחקר רפואי [קרא בהרחבה]
הכנת הילד הראשון לקראת הולדתו של השני - סיפור אישי [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מהו bonding? [קרא בהרחבה]