קורס הכנה ללידה
קורסי הכנה ללידה - סוגים
קורס הכנה ללידה
מערכת קרוסלה

חלפו להם כשבעה חודשי הריון, והגיע הזמן להירשם לקורס הכנה ללידה. בקורס תלמדו להכיר את שלבי ההריון ומהלך הלידה, להתמודד עם צירי לידה, ולעשות זאת בלי לחץ. הכנה ללידה היא חשובה כדי להיות רגועים לקראת הלידה, אחרי הכול, זהו יום חשוב שבו תפגשו את התינוק שלכם.

קורס הכנה ללידה תמונה 1

צילום: מירב גרינברג

 

קורס הכנה ללידה

למה בכלל צריך קורס הכנה ללידה? הרי פעם זה לא היה קיים, ונשים ידע ללדת ללא בעיה. זה אמנם נכון, אולם קורס הכנה ללידה מספק מעין מהלך משלים (וחשוב) לכל הדברים שאישה שמעה (מאמא, מסבתא), קראה ולמדה במהלך חייה על הריון ולידה.

קורס הכנה ללידה מקנה ידע (רפואי ופסיכולוגי), כלים ושיטות להתמודדות טובה ונינוחה יותר עם מהלך הלידה (birth), ומסייע לאישה להגיע ללידה כשהיא בטוחה יותר בעצמה, פיזית ומנטאלית. הקורס מקנה גם ערך מוסף חשוב ביותר (שספק אם היה מתאפשר ללא הקורס) והוא "חיבור" בן הזוג לכל מהלך הלידה, והקניית ידע ושיטות התמודדות גם עבורו.

מחקרים רבים העלו כי צירי לידה ובעיות שונות בזמן הלידה נגרמים בשל מתחים וחרדות שונים אצל האישה ובסביבתה הקרובה (בעיקר בעלה). קורסי הכנה ללידה נועדו בעיקר על מנת להרגיע את האישה ובן זוגה טרם הלידה, וחשוב מכך בעת הלידה עצמה. יצוין, כי מחקרים אלו גם הוכיחו כי זוגות שהשתתפו בקורס הכנה ללידה השתמשו פחות במשככי כאבים, ועברו את הלידה בצורה טובה יותר.

 

מה לומדים בקורס הכנה ללידה

קורסי הכנה ללידה מעניקים לבני הזוג שיטות ודרכים מגוונות להתמודד עם החששות והלחצים סביב הלידה, בדגש על הרגעת הגוף והנפש. הכנה ללידה איכותית מעניקה גם ערכים חשובים נוספים, ובהם גיבוש בני הזוג סביב הלידה ונתינת תחושה שהאישה לא לבדה בעסק, כמו גם הקניית ידע וכלים (תיאורטיים ומעשיים) להתמודדות שלמה עם תהליך הלידה.

בקורס הכנה ללידה לומדים על התהליכים המתרחשים בעת ההריון ברחמה של האישה, וכיצד אלו משפיעים עליה ועל התינוק מבחינה פיזית ופסיכולוגית. בני הזוג לומדים יחד סוגי נשימות והרפיות להתמודדות עם הלחצים בזמן הלידה עצמה, ובנוסף לומד הגבר עיסויים שונים, אשר נועדו להרגעת האישה במהלך הלידה. הקורסים מעניקים הזדמנות לחלוק את חווית ההיריון עם זוגות נוספים.  

קורס הכנה ללידה איכותי מקנה גם מידע חשוב אודות סוגי הלידות השונים, הנהלים בחדר לידה בבתי החולים השונים, והכנה לטיפול ראשוני בתינוק, ובפרט לקראת הנקה (breastfeeding).

אך מעל הכל, המטרה של קורסי הכנה ללידה הינה לגרום לבני הזוג להפנים כי הלידה איננה עונש שמקבלים לאחר תשעה חודשי הריון, אלא דבר נפלא, מסקרן, מלמד וחשוב, וכי צריך להתבונן על הלידה במשקפיים ורודים ולעבור אותה יחד בשמחה ובאהבה.

להמשך קריאה על הסוגים השונים של קורסי הכנה ללידה.

כנסו עכשיו לאינדקס הריון ולידה כדי למצוא קורס או מדריכה שיעזרו עם הכנה ללידה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/56/108-קורס-הכנה-ללידה'>קורס הכנה ללידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
שוקלת ללדת בבית? כמה דברים שכדאי לך לדעת. [קרא בהרחבה]
מעוניינים להבין את שפת התינוקות? [קרא בהרחבה]
הגורמים לתפרחת חיתולים וכיצד ניתן לטפל בתופעה [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
שוקלת ללדת בבית? כמה דברים שכדאי לך לדעת. [קרא בהרחבה]