יולדת לאחר לידה. ביות חלקי. ביות מלא. מלונית. תופעות לאחר לידה. בייבי בלוז. לידת פג.

לאחר הלידה
יולדת
תופעות לאחר לידה
בדיקות לאחר לידה
לאחר הלידה
מערכת קרוסלה

הלידה כבר מאחורייך, ועכשיו עומדות בפנייך ההחלטות החשובות באמת בנוגע לטיפול בתינוק. אחרי לידה ישנה חשיבות רבה לקרבה בין התינוק לאם, ולכן מומלץ לשקול ביות מלא או חלקי במחלקת יולדות, ורצוי לדאוג לעזרה יעילה בכל הקשור לחזרה הביתה מבית החולים.

ביות

לאחר הלידה צריך לבחור האם מעוניינים באופציה של ביות חלקי או מלא. ביות (Rooming in) הוא אשפוז משותף של האם והתינוק בבית החולים. בביות חלקי שוהה התינוק חלק מהיום יחד עם האם וביתר הזמן בתינוקייה, הכול על פי רצונה של האם, שמחליטה בעצמה כמה זמן לבלות עם התינוק. בביות מלא האם והתינוק מאושפזים יחד באותו החדר במחלקת יולדות לאורך כל היום.

ביות מאפשר לאם ולתינוק ליצור קשר אישי קרוב כבר מהיום הראשון אחרי הלידה. מחקרים אף הראו כי תינוקות שהיו בביות עם האם, בוכים פחות ויש להם פחות סיכון לזיהומים. בנוסף, הביות עוזר לאם להכיר את התנהגות התינוק ואת צרכיו מהיום הראשון, כך שבחזרה הביתה, היא תדע טוב יותר כיצד לטפל בו.

 

מלונית

שירותי מלונית מוצעים בחלק מבתי החולים ליולדות ובן זוגן. בדרך כלל מדובר בשהייה של יום או יומיים לאחר השחרור מאשפוז לידה, כאשר התנאים מותאמים להורים עם תינוק חדש. בייחוד אם מדובר בילד ראשון, שהייה של עוד יום או יומיים יכולה לעזור, משום שבמקום נמצא צוות אחיות מיומן, המדריך את ההורים החדשים בעיקר בנושאי הנקה והחתלה.

 

חזרה הביתה

רוב ההורים מכינים את הבית לבואו של התינוק עוד לפני הלידה (birth). גם אם לא קונים כל פריט קטן, מומלץ שיהיה חדר מוכן ובו עריסה עם מצעים, שידת החתלה, אמבטיה קטנה לתינוק, עגלה, כסא לרכב ועוד. בימים הראשונים בבית, מומלץ שיהיה איתכם מישהו מיומן בטיפול בתינוקות, בין אם זו דולה או קרוב משפחה, שיעזור לכם בטיפול הראשוני בתינוק כמו החתלה, הנקה, מקלחת ראשונה בבית וכו'. יחד עם זאת, ההורים ובעיקר האם בדרך כלל חוזרים מותשים לאחר הלידה, ולכן מומלץ להגביל את כמות המבקרים, כך שתשומת הלב העיקרית תוקדש לתינוק החדש.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/68/143-לאחר-הלידה'>לאחר הלידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
האם את יודעת כל מה שצריך לדעת על האכלה מבקבוק? [קרא בהרחבה]
הידעת כי קיימים סוגים שונים של קורסי הכנה ללידה? [קרא בהרחבה]
דליות ברגליים - יש לזה פתרון [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
האם את יודעת כל מה שצריך לדעת על האכלה מבקבוק? [קרא בהרחבה]