הפריה מלאכותית. IVF. תהליך הפריה חוץ גופית. תופעות וסיכונים בהפריה חוץ גופית.

הפריה מלאכותית
טיפולי פוריות
הפריה חוץ גופית - סיכונים
הפריה מלאכותית
מערכת קרוסלה

הפריית מבחנה היא טיפול נפוץ לפתרון בעיות פוריות אצל הגבר או האישה. בישראל שיעור ההצלחות בטיפולי הפריה מלאכותית הוא מן הגבוהים בעולם, ובכל שנה נולדים מעל 3000 תינוקות כתוצאה מטיפול כזה.

הפריה חוץ גופית

למעלה מ-3000 תינוקות נולדים מדי שנה בישראל בזכות הפריה מלאכותית, או בשמה המקצועי - הפריה חוץ-גופית (IVF). הפריית מבחנה היא אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר לפתרון בעיות פוריות, הנובעות מתופעת עקרות ואי-פריון, הן אצל הגבר והן אצל האישה.

הריון טבעי, תחילתו במפגש בין הזרע לביצית ברחם, שם נוצר עובר הממשיך להתפתח בצורה טבעית בבטן אמו. לעומת זאת, בהפריית מבחנה מתפתח העובר בצלוחית במעבדה. רוב הזוגות פונים לקבלת טיפול זה לאחר כשנה של נסיונות כושלים להיכנס להריון. רעיון מהפכני זה נולד בשנות השבעים ויושם לראשונה באנגליה, מאז מיושם הטיפול בהצלחה בכל רחבי העולם. בארץ, שיעור המטופלים בהפריה מלאכותית הוא מהגבוהים בעולם, כ-15 אלף מחזורי הפריה בכל שנה, וכך גם שיעור ההצלחות.

 

אי-פריון

הסיבות השכיחות לבעיות פוריות אצל האישה הן: שיבושים בתהליך הביוץ, מבנה רחם לא תקין, חסימה בשתי החצוצרות, וכן גיל האישה משפיע, ככל שהיא מתקרבת לגיל ארבעים, הפוריות שלה יורדת.

בעיות פוריות שכיחות אצל הגבר הן: איכות זרע ירודה, בעיה מבנית ואי הימצאות זרעים בשפיכה. קיימת גם עקרות שהיא בלתי מוסברת בין בני הזוג, והפריה חוץ גופית מסייעת גם במקרים אלו.

 

טיפולי פוריות

כדי לדעת האם טיפולי פוריות הם התשובה יש לעשות מספר בדיקות. האשה צריכה לעשות בדיקות דם לבירור רמות ההורמונים בגופה לאורך מחזור הביוץ ובדיקות אולטרסאונד (ultrasound), הכוללות במקרים מסויימים הליכים חודרניים כמו החדרת מצלמה זעירה דרך חלל הבטן או לרחם עצמו, כדי לאבחן את מבנה הרחם, זיהוי הדבקויות, בדיקת מבנה הביציות ואיכותן. במקרה של הגבר בודקים את כמות הזרע, האם המבנה והתנועה של הזרעונים תקינים, ומידת איכותו הכללית. קיים גם טיפול של הזרעה מלאכותית, ובמידה וזה נכשל יתחיל תהליך הפריה מלאכותית.

לתמיכה והתייעצות בנושאים של אי פריון, הפריה מלאכותית, הפריה חוץ גופית, ניתן להעזר בפורום תמיכה בטיפולי פוריות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/33/73-הפריה-מלאכותית'>הפריה מלאכותית</a>

סגור לתגובות


1. הפריה מלאכותית
מה זה הפריה מלאכותית אורח
דירוג:
0

בעד הריון ולידה
האם גם ההריון שלך בסיכון? [קרא בהרחבה]
דיכאון אחרי לידה [קרא בהרחבה]
כיצד דואגים לאכילה נכונה בהריון? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
האם גם ההריון שלך בסיכון? [קרא בהרחבה]