תסמונת מוות בעריסה אצל תינוקות. מות בעריסה SIDS. הסיבות והגורמים למוות בעריסה. מניעת מוות בעריסה.

תסמונת מוות בעריסה
מניעת מוות בעריסה
תסמונת מוות בעריסה
מערכת קרוסלה

מוות בעריסה נגרם פעמים רבות מסיבות שאינן ידועות, אולם ידוע כי השכבת התינוק לישון על הבטן קשורה לתופעה זו. בנוסף, עישון בזמן הריון ובסביבת התינוק, כמו גם לידה מוקדמת, עשויים להגדיל את הסיכון למוות בעריסה.

מהו מוות בעריסה SIDS

מוות בעריסה, או כפי שהוא מוכר באנגלית SIDS - Sudden infant death syndrome  הוא תופעה המתבטאת במוות פתאומי של התינוק, ללא כל סימנים מקדימים וללא סיבה מוסברת. זהו הגורם השכיח ביותר לתמותת תינוקות עד גיל שנה. על פי הסטטיסטיקה, אחד מתוך אלף תינוקות ימות ממוות בעריסה, כאשר 60% ממקרי המוות הם בתינוקות ממין זכר ורובם מתרחשים בין גילאי 2-4 חודשים.

מוות בעריסה - SIDS קורה ברוב המקרים בזמן שינה, ואז התינוק נמצא ללא רוח חיים לאחר השינה. כמו כן, לא נמצאים כל סימנים, גם לא בבדיקה ובנתיחה שלאחר המוות, על סיבה ברורה שגרמה למוות, ואין סימנים שהתינוק סבל לפני מותו. במקרים אלו, סיבת המוות תיקבע כמוות בעריסה ולא במקרים בהם התינוק סבל מבעיה קודמת או מחלה מאובחנת טרם מותו.

 

סיבות למוות בעריסה

הסיבות למוות בעריסה אינן ברורות ומעט מאוד ידוע עליהן. בנוסף, אין מידע על שיטה או דרך ודאית למניעת מוות בעריסה. מחקרים שונים במהלך השנים הראו כי ישנם גורמי סיכון העלולים להגדיל את הסיכוי למוות בעריסה, כמו השכבת התינוק לישון על הבטן, אבל לא הוכח כי זהו הגורם למוות, ועדיין ידוע מעט מאוד על הגורמים הביולוגיים. ישנם מחקרים שהראו כי קיים קשר בין תסמונת מות בעריסה - Sudden infant death syndrome למבניות של חלק מסוים במוח, חלק אשר מושפע ממינו של התינוק, גילו, מוצאו האתני ואפילו המעמד הסוציו-אקונומי של ההורים.

כבר בזמן הריון, ישנם גורמים החשודים כמגבירים את הסיכונים למוות בעריסה. צריכת ניקוטין, שימוש בסמים ובייחוד הרואין, כמו גם צריכת אלכוהול במהלך ההריון, הם גורמי הסיכון הברורים ביותר, כמו גם משקל עודף של האם או העובר, היריון בגיל נעורים ומין העובר.
לאחר ההריון, גורמי סיכון המעלים את הסיכוי למוות בעריסה הם: עובש בסביבת התינוק, משקל נמוך יחסית של התינוק, חשיפה לעשן סיגריות / טבק, שינה על הבטן, תינוקות שאינם יונקים, טמפרטורה גבוהה בחדר, עודף בגדים / שמיכות, גיל התינוק, לידה מוקדמת ואנמיה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/59/118-תסמונת-מוות-בעריסה'>תסמונת מוות בעריסה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הידרותרפיה לתינוקות - מה זה? [קרא בהרחבה]
סוכרת במשפחה? בדקי העמסת סוכר בשבוע 24 [קרא בהרחבה]
לידת פגים - גורמים, סיבוכים ודרכי מניעה [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
הידרותרפיה לתינוקות - מה זה? [קרא בהרחבה]