הורים שבדרך
הורים לתינוקות
הורים לפעוטות
הריון ולידה כמנוף לצמיחה אישית ומימוש עצמי
לטוס עם הילדים - חוויה או סיוט
הורים לתינוקות
מערכת קרוסלה

הימים הראשונים לאחר לידה הם תקופה מאוד מבלבלת עבור ההורים הטריים. בימים אלה עליהם ללמוד להכיר את התינוק, לברר מדוע הוא בוכה ולתרגל מטלות כמו האכלת התינוק והחלפת חיתול.

הורים לתינוקות תמונה 1

הורים לתינוקות

נדמה כי אין תקופה הדומה לתקופה שלאחר הבאת תינוק חדש הביתה. הימים הראשונים עם תינוק חדש במשפחה מרגשים, אך יכולים גם להיות מאיימים. אנו מחכים לרגע הזה תשעה חודשים, ואז אנו מוצאים את עצמנו אחראים לחיים חדשים, ולעתים נראה שאנו כלל לא יודעים מה לעשות.

 

תינוק בוכה

הורים לתינוקות מרגישים לרוב שהימים הראשונים לאחר לידה (birth) עם התינוק מבלבלים, משום שהם עדיין לא מבינים מה התינוק רוצה כשהוא בוכה, אך זה נורמלי לחלוטין. לכל הורה לוקח זמן להכיר את התינוק החדש ורק אז מתחילים להבין את הצרכים השונים.

דבר חשוב שצריך להבין הוא שתינוקות לא בוכים רק כאשר הם רעבים. בכי יכול גם להצביע על כך שהתינוק עייף, מלוכלך, סובל מגזים, קר או חם לו, או שהוא זקוק לחום ואהבה. עם הזמן, לומדים ההורים הטריים להבין מה פירוש כל בכי.

אם התינוק בוכה ומשפשף את העיניים באגרופיו, זהו בדרך כלל סימן לכך שהוא עייף, ואז מומלץ לנדנד אותו בעדינות או להחזיק אותו על הידיים כדי להרגיע אותו. אם הוא מקפל את הברכיים לכיוון החזה, זה בדרך כלל אומר שיש לו גזים (נקראים גם קוליק- colic).
כדי לדעת אם כדאי להוסיף לתינוק שכבת לבוש או שמיכה, מומלץ לבדוק את הבטן או את העורף ולא להסתמך על הידיים שכן הידיים יכולות להיות קרות בזמן שלתינוק דווקא חם.

 

תינוק רעב

במידה והאם מניקה והתינוק בוכה משום שהוא רעב, הדבר החשוב ביותר הוא להישאר רגועה. ודאי שאת יושבת במקום נוח עם תמיכה לגב ואז הרימי את התינוק לחזה, אל תתכופפי אליו. ניתן לרפרף עם הפטמה על שפתיו של התינוק, ואז רפלקס היניקה כבר ייכנס לפעולה.

בכל הנוגע להחלפת חיתולים, אין מה להיבהל, אף אחד מאיתנו לא נולד עם הכישרון להחליף חיתול באופן מושלם מיד בפעם הראשונה. לפני שמתחילים חשוב לוודא כי כל הציוד הדרושם לנו נמצא בהישג יד. עם הזמן, נלמד לבצע את המלאכה החשובה הזו בצורה היעילה ביותר, והמטלה תהפוך להיות טקס אישי ונעים שבין ההורים לתינוק.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/42/86-הורים-לתינוקות'>הורים לתינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
לידת פג - לא מה שחשבתם [קרא בהרחבה]
האם גם את זקוקה לבדיקת אקו לב עובר? [קרא בהרחבה]
מעוניינים להבין את שפת התינוקות? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
לידת פג - לא מה שחשבתם [קרא בהרחבה]