עבודה בהריון
ספורט ותזונה בהריון
תרופות בהריון
לחץ בהריון
תרופות בהריון
מערכת קרוסלה

נשים בהריון אשר זקוקות לטיפול תרופתי עשויות להיתקל בתרופות שונות שנטילתן אסורה בזמן הריון. לפני נטילת תרופה חדשה או מוכרת, יש להיוועץ ברופא כדי להימנע מנזק להתפתחות העובר.

תרופות בהריון

ישנן תרופות שניתן לקחת בזמן הריון וישנן תרופות שעלולות לסכן את התפתחות העובר בהריון. לכן, חשוב מאוד לשים לב אילו תרופות לוקחים, בעיקר בשליש הראשון של ההריון. במידה ונוטלים תרופות מרשם לפני ההריון, יש להיוועץ עם רופא לגבי המשך נטילת התרופות גם בזמן ההריון. בכל מקרה של נטילת תרופה ישנה או חדשה ואף תרופות פשוטות כמו אקמול (פראצטאמול - Paracetamol), יש להתייעץ עם רופא מה אסור ומה מותר בהריון.

 

ויטמינים בזמן הריון

ויטמנים מומלצים לנשים בהריון, אך ככלל, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילת ויטמינים או כל תרופה אחרת. מולטי ויטמין מומלץ מאוד, אך יש ויטמינים שצריך להימנע מהם בזמן הריון. מינון גבוה של ויטמין A למשל, עלול לגרום למומים בלב ובפנים של העובר. מומלץ לקחת תוסף מזון אחד ביום כמו ויטמין C, חומצה פולית (Folic acid), ברזל, קלציום ונתרן.

 

רנטגן וקרינה בזמן הריון

אין מניעה מצילום רנטגן בזמן הריון, אך ישנו סיכון קטן להתפתחות לוקימיה או סרטן אצל התינוק. בדרך כלל רופאים יעדיפו לבצע צילום רנטגן כדי לזהות מחלה. במקרה בו מבצעים בדיקת רנטגן, יש ליידע את הרופא על ההריון על מנת שינקוט בכל אמצעי הזהירות הקיימים. לרוב, קרני הרנטגן בטוחות. רצוי להתרחק מקרינה דוגמת אנטנות סלולריות, אך קרינה ממכשירי חשמל קטנים, כמו טלוויזיה, נמוכה מאוד ולכן אין סכנה ממשית בחשיפה אליה.

 

חיסונים בזמן הריון

יש להתייעץ עם רופא לפני כל חיסון בזמן הריון. ההמלצה היא לקבל חיסונים טרם הכניסה להריון,  אבל אין מניעה בנתינת חיסונים מסוימים בזמן ההריון, ומומלץ לקבל אותם במהלך שבועות ההריון הראשונים. ההמלצה לרוב הנשים בהיריון היא לקבל חיסון נגד שפעת בתקופת החורף. ישנם חיסונים העשויים מווירוסים חיים והם אסורים לנשים בהיריון. על כן, יש לוודא לפני קבלת כל חיסון ממה הוא מורכב.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/49/97-תרופות-בהריון'>תרופות בהריון</a>

סגור לתגובות


2. תרופות
אני בהריון בשבועה 4.5 מה אני יכולה לכחת לגזים ועצירויות?? אורח
דירוג:
4

בעד הריון ולידה
1. pharmacy
וולטרין מןתר בתקופת הריון? אורח
דירוג:
1

בעד הריון ולידה
מצוקה עוברית - האם את מרגישה את זה? [קרא בהרחבה]
ההיבט הנטורופתי על אי פוריות בגוף האישה [קרא בהרחבה]
מה אסור ומה מותר לאכול בהריון? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
מצוקה עוברית - האם את מרגישה את זה? [קרא בהרחבה]