עבודה בהריון
ספורט ותזונה בהריון
תרופות בהריון
לחץ בהריון
ספורט ותזונה בהריון
מערכת קרוסלה

כדי לשמור על הריון בריא, רצוי להקפיד על פעילות גופנית, שינה ותזונה נכונה, ולהימנע מפעילות מאמצת, סמים ואלכוהול. מעקב הריון רציף עשוי לאתר בעיות אצל התינוק, ולשמור על בריאות האם וההריון.

ספורט ותזונה בהריון תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

בריאות כללית בהריון

ישנם כמה כללים חשובים לשמירה על בריאות הריון תקינה:

1. עישון בהריון מסוכן, כיוון שהוא מעלה את הסיכון להפלה, לידה מוקדמת, ירידת מים לפני המועד ומומים אצל התינוק. תינוקות לאמהות שנוהגות לעשן בזמן ההריון עלולים לסבול מבעיות קשב וריכוז, בעיות שפה, מחלות אוזניים וריאה.

2. יחסי מין בהריון מותרים בהחלט, אלא אם הרופא אסר על כך. יש לשים לב ולהימנע מתנוחות העלולות להפעיל לחץ על הבטן.

3. בזמן הריון יש להימנע מהרמת משאות כבדים. שינה סדירה הינה חשובה לבריאות ההריון, ורצוי, אם אפשר, לישון שנת צהריים.

4. יש להקפיד על הימנעות מחומרים מסוכנים כמו אסבסט, כספית (הנמצאת לפעמים בדגים), חומרים כימיים שונים, עשן ועוד.

5. נשים בהריון שבביתן מגדלים חתולים צריכות להימנע לחלוטין מלהחליף את החול בארגז החול של החתול, או לבוא במגע עם החול המלוכלך. זאת משם שבצואת חתולים ישנם זיהומים הפוגעים בעובר בשלבי הריון מוקדמים ועלולים לגרום להפלות או למומים אצל תינוקות.

 

מעקב הריון

חשוב מאוד לבקר את הרופא המלווה את ההריון במהלך כל שבועות ההריון ולהקפיד על בדיקות הריון סדירות כדי לזהות בעיות ולאבחן סיבוכים כמה שיותר מוקדם. את מעקב ההריון ניתן לבצע גם בסניפי טיפת חלב.

 

ספורט בהריון

חשוב לא להפסיק את שגרת ההתעמלות בזמן הריון. פעילות גופנית בהריון עוזרת בשמירה על אנרגיות, וחשובה מאוד לאם ולתינוק. מומלץ לצאת להליכה לאחר העבודה או ללכת לשיעורי כושר המותאמים לנשים בהריון, שחייה גם כן מומלצת מאוד. אך יש להימנע מתחומי ספורט בהם עלולים ליפול כמו טניס וכדומה.

בזמן ההריון, הכלל החשוב הוא שניתן להמשיך לעסוק באותה הפעילות הספורטיבית שעשינו לפני ההיריון, אבל לא להוסיף מאמץ נוסף. מחקרים הראו כי נשים שהקפידו על פעילות גופנית בהריון הקטינו את הסיכוי להפלות או לידה מוקדמת.

 

תזונה בהריון

בזמן ההריון מומלץ לאכול כמה שיותר מאכלים טבעיים כגון פירות צבעוניים, ירקות, חיטה מלאה וחלב דל שומן. דיאטה בזמן ההריון אינה מומלצת, אך חשוב להקפיד על תפריט הריון מגוון ובו מאכלים עשירים. מומלץ מאוד לאכול במהלך ההריון דגים, כיוון ששומן הדגים, המוכר גם כאומגה 3 (Omega 3), חיוני להתפתחות המוח והראייה אצל התינוק, ועשוי למנוע לידה מוקדמת, אלרגיות או אסטמה בשלב מאוחר אצל התינוק.

רצוי להימנע ככל האפשר מקפאין במשקאות כמו קפה ותה. מומלץ לא לשתות יותר משני ספלי קפה ביום או שלוש כוסות תה. חשוב מאוד לצרוך הרבה נוזלים, בעיקר מים.

נשים בהריון הן בעלות רגישות יתרה לזיהומי מזון, ולכן יש להיזהר ממאכלים כמו בשר ודגים ומוצרי חלב לא מפוסטרים, העלולים להכיל זיהומים כמו ליסטריה (Listeria). סלמונלה, חיידק שנמצא בעיקר בבשר ובביצים, עשוי לגרום למחלות חמורות, וזה מסוכן בעיקר אצל נשים בהריון.

 

אלכוהול בהריון

ככלל, רצוי להימנע מצריכת אלכוהול בהריון, שכן אין מינון בטוח. אלכוהול וסמים הוכחו כמזיקים לעובר, בכל שלבי ההריון. גם שתיית אלכוהול ברכמויות קטנות מאוד עלולות לסכן את התינוק ולפגוע בראייתו. השפעת האלכוהול ארוכת טווח, ולכן גם אם שותים בשבועות הריון מוקדמים ייתכן ויהיו לכך השפעות על התינוק בהמשך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/49/96-ספורט-ותזונה-בהריון'>ספורט ותזונה בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
לידה טבעית? אפידורל? קיסרי? אפשר להיעזר בהיפנוזה עצמית. [קרא בהרחבה]
הכל על רעלת הריון [קרא בהרחבה]
האם יש לך RH שלילי? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
לידה טבעית? אפידורל? קיסרי? אפשר להיעזר בהיפנוזה עצמית. [קרא בהרחבה]