אכילה נכונה בהריון
תפריט הריון
אנמיה ואובדן ברזל בדם
תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר
גזים בהריון
תפריט הריון
מערכת קרוסלה

בזמן הריון חשוב להקפיד על תזונה נכונה ומזינה. ירקות, פירות ודגים הם רק חלק מהמזונות החשובים לנשים בהריון. לעומת זאת על סושי, בשר נא וביצים רכות מומלץ לוותר עד לאחר הלידה. בני לעצמך תפריט הריון מגוון ועשיר.

תפריט הריון תמונה 1

מה לאכול בהריון?

תפריט הריון מומלץ ליום כולל 2-3 מנות של בשר, דג, אגוזים וטופו. 2-3 מנות מוצרי חלב, 2 מנות של ירקות ירוקים, מנה של ירקות צהובים, 3 מנות של פירות, 3 מנות של חיטה מלאה, לחם או דגנים ו-6-8 כוסות של מים מינרליים.

בזמן הריון, וגם בכלל, מומלץ לשלב חיטה מלאה בתפריט, אם בלחם או באורז מלא, בדגני בוקר, קינואה או פסטה.

חלבון חשוב מאוד בהריון משום שהוא מכיל את החומצות הדרושות לבריאותו של התינוק. הוא קיים כמעט בכל סוג מזון: עוף, דג, בשר בקר, הודו, טופו, אפונה, חלב, ביצים, חיטה מלאה ועוד.

סידן חשוב לתזונה בהריון והוא נמצא בעיקר במוצרי חלב. ישנם גם תחליפים למוצרי חלב שיש בהם סידן כמו חלב סויה, טחינה, סרדינים, ירקות ירוקים.

 

מותר לאכול בהריון

בזמן הריון חשוב מאוד לאכול ירקות: תרד, ברוקולי, זוקיני, חסה, אפונה ירוקה, אספרגוס. גם ירקות כתומים וצהובים טובים מאוד. פירות מומלצים להיריון הם: תותים, קיווי, תפוחים, בננות, מנגו, אפרסק, אשכולית ונקטרינה.

דגים הם מרכיב מומלץ ביותר לתזונה במשך הריון. דגים הינם מקור מצוין לחלבון ולברזל. ויש בהם אומגה 3 החשובה מאוד להתפתחות המוח אצל התינוק. ישנם זנים ספציפיים של דגים כמו כריש או דג חרב שיש בהם רמות גבוהות של כספית, ולכן חשוב לדעת בדיוק איזה דג אוכלים ולבדוק מה מותר לאכול בהריון ומה אסור לאכול בהריון. מומלץ לאכול מגוון של דגים ולא לעלות על כמות של 350 גרם לשבוע. דגים מומלצים: סלמון, סול, טונה, סרדינים.

 

תוספי תזונה להריון

נשים רבות לוקחות ויטמינים כתוספת לתזונה בהריון. רצוי להתייעץ עם רופא קודם לנטילת התוספים. במהלך ההריון הגוף דורש הרבה ברזל והוא חשוב לשמירה על תאים אדומים. הברזל גם אחראי להעביר את החמצן לחלקים השונים בגוף. קשה לצרוך את כמות הברזל הנדרשת דרך האוכל ומשום כך מקבלים אותו דרך תוספי מזון. במקרים בהם האם לא מקבלת מספיק ברזל עלולה להתפתח אנמיה.

אולם לא כל ויטמין הוא בריא בזמן הריון. כמויות גדולות של ויטמין A למשל מסוכנות ועלולות לגרום למומים אצל התינוק.

 

חומצה פולית בהריון

חומצה פולית (Folic acid) חשובה מאוד בייחוד בהריון. היא חיונית לשמירה על התאים האדומים ועוזרת במניעת סיבוכים הקשורים לחבל הטבור. חומצה פולית נמצאת במאכלים ירוקים כמו שעועית, אפונה, עלים ירוקים, וגם בכבד. ניתן לקבל חומצה פולית גם דרך תוספי מזון. זהו תוסף שחשוב במיוחד לנשים מעשנות, צורכות אלכוהול או סמים וגם לנשים צמחוניות.

 

אסור לאכול בהריון

במהלך הריון, חשוב להיזהר ממאכלים לא מבושלים כמו בשר או דג נא, וביצים לא מבושלות מספיק. מאכלים אלה עלולים להוביל לקלקולי קיבה שעלולים לגרום לסיבוכים שעוברים מהאם אל התינוק. לכן חשוב להקפיד על מידת העשייה, במיוחד של בשר וביצים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/30/78-תפריט-הריון'>תפריט הריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
בדיקת נוגדני אדמת כבר עשית? [קרא בהרחבה]
תופעות לוואי אצל היולדת לאחר הלידה [קרא בהרחבה]
אפידורל - כן או לא [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
בדיקת נוגדני אדמת כבר עשית? [קרא בהרחבה]