אכילה נכונה בהריון
תפריט הריון
אנמיה ואובדן ברזל בדם
תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר
גזים בהריון
אנמיה ואובדן ברזל בדם
יעל מיכאלי

נשים רבות סובלות מתופעה של אנמיה וחוסר ברזל בדם. כחלק מתכנון ההריון חשוב לאזן את הגוף עם תפריט הריון בריא למניעת מחסור בברזל.

להרבה מן הנשים יש אנמיה ברמה זו או אחרת במהלך התקופה הפורייה בחייהן. המחזור החודשי שגורם לאיבוד דם, גורם בין היתר לאיבוד ברזל ולחוסר מתמשך. בזמן הריון לגוף יש דרישה מוגברת לברזל.

מצד אחד, נפח הדם אצל האישה ההרה גדל ב- 50% ומצד שני גדל העובר ולשם כך נחוץ הברזל. מולקולות הברזל אחראיות לקשירת החמצן והובלתו לתאים וכאשר יש חוסר, למעשה אין מספיק חמצן לתאים וזה ניכר מאוד. אחת התופעות היותר שכיחות בהריון היא עייפות ותשישות וחוסר חמצן הוא הסיבה לכך.

אי לכך, כדאי כבר בשלב תכנון ההריון לאזן את הגוף מבחינה זו, לבקש מרופא המשפחה בדיקות דם ולבדוק אם קיים איזשהו חוסר.

מבחינה תזונה בהריון, יש להוסיף לתפריט מזונות שעשירים בברזל. בכבד יש כמויות גדולות של ברזל, אך כדאי מאוד לצרוך אותו ממקור אורגני משום שכבד לא אורגני רווי ברעלים. גם בשר אדום, עוף וביצים עשירים בברזל, אם כי יש למתן את צריכתם. מזונות צמחיים שעשירים בברזל: מולסה, ירקות ירוקים עליים ובמיוחד הכהים שבהם כמו רוקט, תאנים, קשיו ודובדבנים.

כדי שהברזל יספג בצורה אולטימטיבית יש לאכול יחד עם המזונות שעשירים בברזל, מזונות שעשירים בויטמין C - למשל סלט ירוק עם הרבה לימון או תפוז יחד עם אגוזי קשיו. אפשר גם לקחת תוסף של ויטמין C יחד עם ארוחה עשירה בברזל או עם נטילת תוסף. 100 מ"ג תהיה כמות מספקת לצורך זה.

נוסף על כך, ישנם מזונות אשר מפריעים לספיגת הברזל כמו סוכר לבן, חלב ומוצריו וקפאין. יש לקחת בחשבון שקפאין מצוי גם בשוקולד, קוקה קולה ומוצרי מזון נוספים. גם סיבים תזונתיים מעכבים את ספיגת הברזל  ולכן אם אתן נוטלות ברזל לא כדאי לעשות זאת בסמוך לאכילת סיבים. כדאי לשתות את התוסף עם כוס מיץ מפירות הדר.

כאמור, כדאי להתחיל עם תוסף מולטי ויטמין לנשים הרות כבר בשלב תכנון ההריון, כדי שלא יהיו חוסרים  וכדי לשמור על בריאות התאים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/30/229-אנמיה-ואובדן-ברזל-בדם'>אנמיה ואובדן ברזל בדם</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
שניים, שלושה עוברים ברחם? [קרא בהרחבה]
עיסוי פגים - איך לעסות את זה נכון [קרא בהרחבה]
טיפת חלב - למה צריך את זה? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
שניים, שלושה עוברים ברחם? [קרא בהרחבה]