אכילה נכונה בהריון
תפריט הריון
אנמיה ואובדן ברזל בדם
תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר
גזים בהריון
תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר
יעל מיכאלי

שינויים הורמונאליים וחסרים תזונתיים בתקופת ההריון גורמים למגוון תופעות, כאשר בשליש הריון הנפוצה ביותר היא תופעת בחילות הבוקר. באמצעות תזונה נכונה ניתן להקל על בחילות בוקר.

תקופת ההריון היא תקופה מורכבת ולרוב מלווה במצבים לא נוחים. שינויים הורמונאליים, חסרים תזונתיים, שינויים במסת הגוף, כל אלו גורמים למגוון תופעות. בשליש הראשון של ההריון, בחילות בוקר הן אולי התופעה הנפוצה ביותר, וכשמן לא כן הן, משום שהבחילות מופיעות לאורך כל היום ולא רק בבוקר. שינויים הורמונאליים הם שאחראים לתחושת הבחילה, עלייה חדה ומהירה בהורמון הבטא- HCG היא זו שגורמת לתחושות הלא נעימות.

ניתן להקל על תופעת בחילות הבוקר באמצעות תזונה נכונה והשלמת חסרים תזונתיים.

נמצא קשר ישיר בין חוסר בויטמין B6  לבין בחילות בוקר, אי לכך, יש להעשיר את התזונה במזונות עתירי ויטמינים מקבוצה B כמו: דגנים מלאים - אורז מלא, לחם מלא, פסטה מלאה, קינואה, אמרנט, דוחן... במיוחד חשוב להקפיד על אכילה ממזונות אלו בבוקר. אפשר למשל להכין דייסת שיבולת שועל, או פרוסת לחם מלא עם ממרח עשיר בסידן כמו טחינה או שקדייה.

כמו כן, נבדק הקשר בין חוסר  בויטמין K לתחושת בחילה וכדי להעשיר את הגוף בויטמין כדאי לאכול מזונות ירוקים כמו ירקות עליים, אבוקדו, אצות.

כיוון שבהריון נוצרים הרבה חסרים תזונתיים וכנראה שחלק מן החוסרים גורמים לבחילות, יש להשתדל לאכול בצורה מגוונת, גם מכל אבות המזון וגם לגוון בתוך קבוצת המזון. למשל קבוצת החלבונים - יש לאכול גם חלבונים מן החי כמו עוף, ביצה וגבינה וגם חלבונים מן הצומח כמו: שעועית, אפונה, עדשים וכו'. כדי להצליח במשימת הגיוון, יש לחלק את התפריט ליותר ארוחות בכמויות יותר קטנות, עניין שלעצמו יכול להיטיב עם הבעיה.

 

צמח הזנגביל נמצא יעיל לבחילות הריון והוא בטוח לשימוש בהריון, אפשר לשתות חליטות ג'ינג'ר ואף לקחת כמוסות פעמיים-שלוש ביום, של 300 מ"ג.

 

חליטות קמומיל-בבונג גם הן יעילות ואפשר לשתות מהן לאורך היום, צמח הבבונג יכול לתרום מאוד גם למתחים בתקופת ההריון.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/30/230-תזונה-נכונה-והקלה-על-בחילות-בוקר'>תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
התינוק בוכה או רעב - מה עושים? [קרא בהרחבה]
שיטת אריקסון? מה זה? [קרא בהרחבה]
המים כבר ירדו? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
התינוק בוכה או רעב - מה עושים? [קרא בהרחבה]