אכילה נכונה בהריון
תפריט הריון
אנמיה ואובדן ברזל בדם
תזונה נכונה והקלה על בחילות בוקר
גזים בהריון
אכילה נכונה בהריון
מערכת קרוסלה

תזונת האם לפני הריון, במהלך הריון ולאחר לידה משפיעה רבות על התפתחות התינוק. חשוב לשמור על תזונה נכונה במשך כל שבועות ההריון, ולהימנע מצבירה מופרזת של קילוגרמים שיהיה קשה להיפטר מהם לאחר הלידה.

אכילה נכונה בהריון תמונה 1

תזונה נכונה בהריון

הריון ותזונה הוא נושא חשוב המכיל מידע רב שרצוי לדעת. כבר בתקופה לקראת הריון, טרם כניסה להריון, התזונה חשובה ביותר לבריאות האם והתינוק. דיאטה עשירה ומאוזנת חשובה מאוד ותקל על חודשי ההריון. חשוב להתחיל בתזונה טובה עוד לפני שעשית בדיקת הריון. אישה שדאגה לתזונה עשירה עוד לפני הכניסה להריון, תצטרך לעשות רק שינויים קלים בדיאטה שלה בזמן ההריון.

מחלות מולדות ומומים אצל תינוקות הוכחו כקשורים לתזונת האם לפני הריון ובמהלכו. נשים בהיריון צריכות להקפיד על תפריט עשיר ככל שניתן, כדי שהתינוק יקבל כמה שיותר מרכיבים תזונתיים. תזונה נכונה חשובה במשך כל שבועות ההריון. ניתן לפנות לדיאטנית שתרכיב תפריט הריון מגוון ותאמר בדיוק מה מותר לאכול בהריון ומה אסור לאכול בהריון.

תזונה נכונה בזמן ההריון תבטיח שמשקל התינוק יהיה בריא ושלא יהיו זיהומים, והיא מורידה את הסיכוי ללידה מוקדמת או לסיבוכים במהלך ההריון. כמו כן, תזונה בהריון בונה מאגר שומנים ונוזלים שישמשו להנקה.

 

עלייה במשקל בהריון

הריון הוא לא הזמן לעשות דיאטה. כל אישה היא שונה ועולה או יורדת במשקל בצורה שונה. עלייה במשקל בהריון היא נורמלית ואף חשובה, במיוחד החל משבוע 14 להריון. אולם מומלץ לוותר, למשל, על מזון מהיר, משום שהוא מספק קלוריות רבות ומעט מאוד ערכים תזונתיים. אישה ממוצעת היולדת תינוק בריא עולה בזמן ההריון בין 10 ל-16 ק"ג. נשים רזות במיוחד צריכות להעלות יותר קילוגרמים, ונשים שמנות צריכות להעלות פחות מהממוצע. תזונה בהריון הינה חשובה כל כך משום שתינוקות הנולדים במשקל נמוך נמצאים בסיכון למחלות כמו אסטמה ובעיות אוזניים ומחקרים הראו כי תינוקות אלו מתאפיינים ב-IQ נמוך.

למרות הרצון לרזות ולחזור למשקל המקורי מיד לאחר הלידה, חשוב להקפיד על תזונה טובה גם לאחר הלידה, במיוחד אם מתכוונים להניק, וזאת משום שבהנקה התינוק מקבל את המרכיבים התזונתיים שאוכלת האם. נשים שלא עולות מספיק במשקל בזמן הריון, עלולות ללדת תינוקות במשקל נמוך, וזהו אחד הגורמים לתסמונת מוות בעריסה (Sudden infant death syndrome-SIDS).

 

השמנה בהריון

השמנת יתר בהריון גם היא איננה טובה. משקל עודף בהריון עלול לגרום להריון קשה, עם כאבי גב ורגליים, נפיחות בקרסוליים, גירוד בעור, נפיחות של הוורידים, התכווצויות ברגליים, עייפות ואף סכרת הריון. בנוסף אם עולים במשקל יותר מהדרוש, יהיה קשה יותר לרדת במשקל לאחר לידה. לידות של תינוקות השוקלים יותר מהממוצע קשות יותר, והדבר מעלה את הסיכוי לניתוח קיסרי. כמו כן, תינוקות אלה הם בסיכון להשמנת יתר בהמשך חייהם. 

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/30/64-אכילה-נכונה-בהריון'>אכילה נכונה בהריון</a>

סגור לתגובות


1. מנסיון, נפיחות ברגליים היא אחת התופעות הכי פחות..
נעימות בהריון.. אני לא יודעת אם זה קשור לעלייה מוגזמת במשקל או לא אבל לי זה ממש
הציק.. הייתי מכניסה כל ערב את הרגליים לקערה עם מים חמים כדי להמריץ קצת את הדם וזה
היה עוזר לזמן קצר רק.. שמעתי שהיום גם יש קרם של מורז שעוזר להקלה על התופעה ובכל זאת
מתפללת לא לסבול מזה שוב בהריון הבא.. אורח
דירוג:
2

בעד הריון ולידה
שיטת אריקסון? מה זה? [קרא בהרחבה]
שוקלת ללדת בבית? כמה דברים שכדאי לך לדעת. [קרא בהרחבה]
חשה עקצוצים או נימול בידיים? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
שיטת אריקסון? מה זה? [קרא בהרחבה]