חוזרים הביתה מבית החולים
תינוק חדש במשפחה
ציוד לשחרור מבית חולים
ציוד לשחרור מבית חולים
מערכת קרוסלה

לקראת הלידה מומלץ להכין ציוד ראשוני שיהיה בבית ביום החזרה מבית החולים. ניתן להיעזר בעצות שליקטנו עבורכם, כדי להכין רשימת ציוד מקיפה עבור היולדת והתינוק.

ציוד לאחר לידה

אחרי שעברנו את הלידה בשלום ואנו מתכוננים להשתחרר מבית החולים, ישנם מספר דברים מלבד רשימת ציוד לחדר התינוק, שכדאי שיחכו בבית לקראת חזרה הביתה. דבר ראשון כדאי להתכונן אליו הוא החלפת חיתולים (diapers) מספר פעמים ביום. כדאי שכל הציוד הדרוש למשימה זו יהיה בבית, כך שלא נצטרך לרוץ לקנות כשחוזרים הביתה. רשימת הציוד להחלפת חיתולים כוללת:

חבילת חיתולים

מגבונים

משחה נגד תפרחת חיתולים

אלכוהול לטיפול בטבור

קיסמי אוזניים

(בשבועות הראשונים צריך לחטא את הטבור של התינוק ולשם כך צריך אלכוהול וקיסמי אוזניים).

לנשים שלא מתכוונות להניק מומלץ לקנות מספיק בקבוקים (רצוי שישה) ולדאוג שיהיו נקיים ביום השחרור מבית החולים, כדי שלא תצטרכו לעמוד ולשטוף בקבוקים ביום החזרה הביתה. כיום יש מוצרים מיוחדים לשטיפת בקבוקים, מברשת מיוחדת וכלי מיוחד לאחסון. מובן שצריך לדאוג גם לכל הציוד למקלחת הראשונה, סבון עדין ואמבט או גיגית לרחצה. חשוב גם שיהיו מספיק חיתולי בד לניקוי פליטות ולכיסוי עגלת התינוק מפני שמש.

 

ציוד ליולדת

צריך לדאוג גם לאם אחרי הלידה (birth), עוד לפני שאנו מתכוננים להשתחרר מבית החולים. ברוב המקרים, ישנם תפרים שעלולים לכאוב, ולטיפול בהם, ישנן משחות שניתן להשיג בבית המרקחת להקלה על הכאב. רצוי שמשחה זו תהיה איתך בבית החולים ובשחרור חזרה הביתה. כדאי להתכונן גם להפרשות ודימום לאחר לידה (גם לאחר ניתוח קיסרי) ולהכין בבית חבילת פדים.

חשוב מאוד לשמור על התפרים נקיים כדי שלא יתפתח זיהום ולשם כך מומלץ להכין סבון או בקבוק מים לשטיפה אינטימית אחרי כל ביקור בשירותים. נשים רבות סובלות מעצירות לאחר הלידה. מומלץ שיהיו בבית כדורים למניעת עצירות או מיץ שזיפים, שהוכח כעוזר.

הימים הראשונים לאחר שחרור מבית חולים עלולים להיות מתישים וכדי שתוכלו להתרכז בתינוק ולא בעבודות הבית, כדאי שיהיה בבית אוכל מוכן או מזון פשוט וקל להכנה. בשבוע שלפני תאריך הלידה המשוער (תל"מ) רצוי להכין רשימת ציוד לסופר ובה מוצרים כמו נייר טואלט, אוכל יבש, שמפו וכו', כדי שלא נצטרך ללכת לקניות מיד לאחר שחוזרים הביתה מבית החולים. לא צריך למלא את הבית בציוד חדש, אלא לקנות את הדברים הבסיסיים בלבד. לאחר הימים הראשונים עם התינוק החדש, תלמדו את סדר היום של טיפול בתינוק ותוכלו לקנות בדיוק את מה שצריך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/50/202-ציוד-לשחרור-מבית-חולים'>ציוד לשחרור מבית חולים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
שיטת אריקסון? מה זה? [קרא בהרחבה]
הינכם הורים שבדרך? כמה דברים שאולי תרצו לדעת. [קרא בהרחבה]
רפלקסולוגיה לטיפול בתינוקות ובילדים [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
שיטת אריקסון? מה זה? [קרא בהרחבה]