קורס הכנה ללידה
קורסי הכנה ללידה - סוגים
קורסי הכנה ללידה - סוגים
מערכת קרוסלה

קיימים בשוק סוגים רבים ומגוונים של קורסי הכנה ללידה. לכל קורס יתרונות וחסרונות, וגם מחיר בהתאם. מומלץ להירשם לקורס הכנה ללידה בשבוע הריון 23-26, ולדאוג לסיים אותו עד שבוע 38 להריון.

קורס הכנה ללידה - סוגים

קורסי הכנה ללידה הינם רבים ומגוונים. ישנם הקורסים "המסורתיים" הנערכים במסגרת של קופות חולים, בתי חולים וטיפות חלב. לצידם, ניתן כיום למצוא יותר ויותר קורסים פרטיים, המתחלקים לקורסים פרטניים ולקורסים קבוצתיים. בנוסף, ניתן לבצע קורס הכנה ללידה גם בדרכים אחרות, בקורסים טבעיים או הוליסטיים.

 

קורס הכנה ללידה - בית חולים

נשים בהריון אשר נרשמות לקורס הכנה ללידה בבית חולים, עושות זאת לרוב בבית החולים שבו הן עתידות ללדת, וזאת על מנת להעמיק את ההיכרות עם צוות המיילדות, חדר הלידה ומחלקת יולדות באותו בית חולים.

קורסי הכנה ללידה בבתי החולים הם מסובסדים, ולכן זולים משמעותית מן הקורסים הפרטיים. אולם, ישנם גם חסרונות לא מעטים בסוג קורס זה, ובראשם מספר המשתתפים הרב יחסית, היעדר הקניית ידע מספק ליולדת בכל הנוגע לטיפול בתינוק, וכן היעדר ליווי לאחר תום הקורס.


קורס הכנה ללידה - קופת חולים

קורס הכנה ללידה בקופ"ח גם הוא מסובסד. קורסי ההכנה בקופות החולים השונות מעניקים לרוב מידע בסיסי בלבד, לוקחים בהם חלק משתתפים רבים, וכן נעדרת האפשרות לליווי ממשי של הזוגות לפני לידה או אחרי לידה.

במסגרת קורסי הכנה ללידה הנערכים בבית חולים/קופת חולים, מתמקדים לרוב בעניינים טכניים, כגון: נוהלי בית החולים בלידה (birth), שימוש במשככי כאבים וכדומה, ופחות בהקניית כלים ושיטות להרגעת הגוף והנפש (שלא באמצעות תרופות). בנוסף, בקורסים הללו אין בדרך כלל הדרכת הנקה (breastfeeding).

 

קורסי הכנה ללידה פרטי

ניתנים על ידי מדריכות עצמאיות מקצועיות. הקורסים הפרטיים מתחלקים לקורסים פרטניים, קורסים קבוצתיים וקורסי מרתון. לרוב, קורסי ההכנה הפרטיים הינם יסודיים יותר וכוללים גם הדרכה לטיפול ראשוני בתינוק וכן הדרכת הנקה. בנוסף, קיים ליווי של המדריכה הן לפני הלידה והן לאחר הלידה.


קורסי הכנה ללידה קבוצתי

מתאים לזוגות אשר מעוניינים לחלוק יחד עם זוגות אחרים את חוויות ההריון וההכנה ללידה, לקחת חלק בדיונים משותפים, לייעץ ולשמוע. קורסים אלו אמנם קבוצתיים, אך לא מדובר בכמות אנשים גדולה. בקורסים אלו יש לרוב הכנה להנקה ולטיפול ראשוני בתינוק, וכן מידע נרחב על שיטות ואפשרויות הלידה.


קורסי הכנה פרטניים

קורס הכנהללידה פרטני הוא קורס בו ניתן לזוג ליווי צמוד ואישי של מדריכת הכנה ללידה. קורס מסוג זה מתאים בעיקר לזוגות המעוניינים בליווי אישי צמוד, לזוגות אשר קצרים בזמן, וכן עבור זוגות לקראת לידה "שונה" כמו ניתוח קיסרי (cesarean section), תאומים, לידה נרתיקית לאחר ניתוח קיסרי (לנל"ק VBAC), וכו'. קורסים אלו יקרים יותר מקורסים קבוצתיים.


קורסי מרתון/סוף שבוע (קבוצתיים): מתאים בעיקר לעסוקים/עסוקות שבינינו. בקורס קצר ודחוס זה היכרות הזוגות עם המדריכה ועם שאר הזוגות המשתתפים הינה לא מספקת (בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת").

 

הרשמה לקורס הכנה ללידה

לקורס ההכנה ללידה נרשמים בדרך כלל בסביבות שבוע 23-26 להריון. בבואכם להחליט על סוג ואופי הקורס כדאי שתיקחו בחשבון כמה נקודות מרכזיות:

 

המדריכה: בדקו מהי הכשרתה וניסיונה של המדריכה (מיילדת/דולה - doula וכו'), האם היא אמא בעצמה? אילו סוגי לידה היא מעבירה? האם היא מדריכה גם בנוגע להנקה? מהי גישת המדריכה והקורס כולו? האם נראה לכם כי תסתדרו ותתקשרו איתה היטב ברמה האישית?

 

מספר המשתתפים בקורס: מהי כמות המשתתפים הנוטלים חלק בקורס (רבה/סבירה/מעטה)? בקורס בעל כמות משתתפים מעטה צפוי להיות יחס אישי יותר, ואילו בקורס בעל כמות משתתפים רבה יותר, יתאפשר לכם להיפתח ליותר שאלות של אנשים אחרים. עליכם למצוא את האיזון שבין כמות המשתתפים בקורס ליעילותו.

 

מספר ותדירות המפגשים: קורסי הכנה ללידה אורכים, בדרך כלל, כחמישה עד שבעה מפגשים קבוצתיים או כשלושה מפגשים פרטניים. מומלץ להשתדל לתכנן את ההרשמה כך, שהקורס יסתיים לא יאוחר משבוע  37-38 להריון. פה המקום להגיד, כי על מנת להפיק תועלת מרבית מהקורס, חשוב כי תשתתפו בכלל המפגשים, ובמידה והפסדתם תדאגו להשלים את החומר...

 

שעות ומיקום הקורס: מומלץ שלא לקחת קורסים בשעות הערב, לאחר שאתם חוזרים מיום עבודה ארוך, כי אז "יצא שכרכם בהפסדכם". בדקו כי המקום בו נערך הקורס נגיש, וכי החדר בו מועבר הקורס עצמו נעים ונוח (מיזוג, שירותים ראויים וכו').

 

תפקיד האב בקורס: האם מדובר בקורס בו לאב יש תפקיד משמעותי, או שמא הוא מיועד בעיקר לאם (והאב על תקן צופה בלבד)? מומלץ לבחור קורס התואם את ציפיותיכם בנוגע לתפקיד האב בלידה.

 

קורסי רענון: מיועדים עבור זוגות שזוהי איננה הלידה הראשונה שלהם, וזקוקים רק לרענון קצר.

כנסו עכשיו לאינדקס הריון ולידה כדי למצוא קורס או מדריכה שיעזרו עם הכנה ללידה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/56/168-קורסי-הכנה-ללידה-סוגים'>קורסי הכנה ללידה - סוגים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
תופעות לוואי אצל היולדת לאחר הלידה [קרא בהרחבה]
למעלה מ-5% מהלידות הן לידות מוקדמת. האם גם שלך? [קרא בהרחבה]
מספר תרופות סבתא שיעזרו לך בהריון [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
תופעות לוואי אצל היולדת לאחר הלידה [קרא בהרחבה]