מוזיקה לעובר
מוזיקה לתינוקות
מוזיקה לתינוקות
מערכת קרוסלה

חינוך מוזיקלי מגיל לידה תורם להתפתחות התינוק ומעשיר את עולמו. הורים ותינוקות שמאזינים למוזיקה יחדיו, נהנים מחוויה מהנה, וגם מי שאיננו זמר מוזמן לשיר לתינוק.

מוזיקה לתינוקות תמונה 1

חינוך מוזיקלי לתינוקות

מרגע הלידה, לאחר שהתינוק נולד ומגיח לאוויר העולם, מתחילה בעצם התפתחותו המוטורית כמו גם השכלית והנפשית. השמעת מוזיקה לתינוקות מומלצת לא פחות מהשמעת מוזיקה לעובר, ואולי אף יותר. על פי דעות רבות, תינוק הגדל בסביבה מוזיקלית, כלומר החשוף למוזיקה במהלך שנות ינקותו, מגביר את סיכוייו להתפתחות מוטורית ושכלית מוגברת.

הורים רבים היו רוצים לראות את ילדיהם מתחילים לנגן או לשיר כבר מגיל צעיר. חינוך מוסיקלי לתינוקות בהחלט יכול לסייע בהטמעת יסודות מוזיקליים אצל התינוקות, דבר שיקל עליהם בעתיד ללמוד לנגן ולשיר, ואף חשוב יותר, יגרום להם לאהוב מוזיקה.

 

סגנונות מוזיקה לתינוקות

על מוזיקה לגיל הרך גם כן להיות שקטה ונעימה. מוזיקה קלאסית, כשם שהיא מומלצת להשמעה לעוברים, כך היא גם מומלצת במיוחד להשמעה לתינוקות, מאותן סיבות: היא גם מוזיקה מרגיעה ושקטה, וגם עשויה לתרום להעלאת ה-IQ של התינוק. בגילאים מתקדמים יותר, ניתן ואף מומלץ לחשוף תינוקות לסגנונות מוסיקה שונים ומגוונים על-מנת לפתוח אותם לעולמות חדשים ולגרות את המוח שלהם יותר. מחקרים מוכיחים שתינוקות מגיל שנה ומעלה מסוגלים כבר להבדיל בין מוזיקה שקטה למוזיקה קצבית, ובין מוזיקה שמחה לבין מוזיקה עצובה!

 

הורים שרים לתינוקות

עובדה מעניינת נוספת היא שלפי מחקרים, קול האדם הוא הקול והמוזיקה הטובים ביותר. לכן, גם אם ההורים לא ניחנים ביכולות זמרה טובות במיוחד, מומלץ מאוד להורים לשיר לתינוקם. כמו-כן, על-מנת להעביר את המוזיקה בצורה אופטימלית לתינוקות, מומלץ מאוד לקיים עימם מגע פיסי במהלך השמעת המוזיקה, כלומר לרקוד עימם לצלילי המוזיקה, לשיר עימם ביחד וגם לשחק עימם. בדרך זו התינוקות יפנימו ויטמיעו את הסביבה המוזיקלית בצורה הטובה ביותר.

שירים שמאוד מתאימים מבחינה זו הם שירים העוסקים בסביבתו הקרובה של התינוק, כגון: שירים על חלקי גוף, שירים על צבעים שונים וכדומה. כך יכול התינוק ללמוד ולהפנים באמצעות המוזיקה דברים חדשים על הסביבה הקרובה אליו.

השמעת מוזיקה לתינוקות כמו גם לעוברים היא דבר מומלץ ביותר, היכול לתרום משמעותית להתפתחותם הקוגניטיבית, וכמו-כן לגרום להנאה מרובה הן אצל עוברים ותינוקות והן אצל ההורים, שמאזינים למוזיקה יחדיו.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/23/79-מוזיקה-לתינוקות'>מוזיקה לתינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מה אסור ומה מותר לאכול בהריון? [קרא בהרחבה]
למעלה מ-5% מהלידות הן לידות מוקדמת. האם גם שלך? [קרא בהרחבה]
מהם חמשת המדדים על מבחן אפגר? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
מה אסור ומה מותר לאכול בהריון? [קרא בהרחבה]