תרומות זרע
תרומת זרע - תהליך
בנק הזרע
תרומת זרע - השלכות
תרומת זרע בישראל
תרומות זרע
מערכת קרוסלה

תרומת זרע היא דרך להיכנס להריון, כאשר מסיבה כלשהי לא ניתן לעשות זאת בדרך אחרת. נשים שהזוגיות בחייהן לא צלחה, נשים במערכות יחסים חד-מיניות, וזוגות שנושאים מחלות גנטיות - כל אלה פונים לבנק הזרע לקבלת תרומת זרע שתעזור גם להם להיות הורים.

תרומת זרע

אתם נמצאים בארץ אחרת, רחוק מהבית. עסוקים בריצות ובנסיונות של החיים בידיעה שיום אחד תחזרו הביתה, אל המקום שלכם שתמיד רציתם ועליו חלמתם ביחד עם בן/בת הזוג והילדים. בינתיים אתם עסוקים בלחיות את החיים, לימודים, עבודה, בילויים, אהבות, אכזבות, טיולים, חברים. אתם דוחים את החזרה הביתה, רוצים עוד קצת מזה ועוד טיפה מההוא, השנים חולפות להן מהר ולפתע מגיעה הודעה שכל הדרכים הביתה חסומות. נותרה רק דרך אחת והיא עמוסת קשיים, קצת מסובכת ואפילו מפחידה... ומי שלא יבחר ללכת בדרך זו, קלושים סיכוייו להגיע הביתה.

מה הייתם עושים? או שנכון יותר יהיה לשאול - מה אתן הייתן עושות עם הידיעה שהגיע הגיל ואולי זאת ההזדמנות האחרונה שלכן להיכנס להריון ולהוליד בייבי קטן?

מסתבר שהתשובה על כך לא קלה. כל דרך שאינה נורמטיבית מעלה דילמות רבות. אחת הדרכים שבהן תינוקות רבים באים היום לעולם היא תרומת זרע דרך בנק הזרע.

 

בנק הזרע - רקע

בנק הזרע (sperm bank) בתחילתו היה קיים עבור זוגות נשואים שלא הצליחו להיכנס להריון בגלל עקרות הגבר.

ב-30 השנים האחרונות, רעיון המשפחה החד-הורית הפך ממשי, במיוחד בארצות המערב, וכיום רוב הנשים שפונות לקבלת תרומת זרע בישראל ובעולם כולו, הן נשים רווקות, משכילות, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, שנמצאות בשלב הסופי של גיל הפריון, זאת אומרת בגילאים שבין 35-40, ואשר הגיעו להבנה שזוהי הזדמנות אחרונה להיכנס להריון. אלה נשים אשר חוו במהלך חייהן מערכות יחסים שרובן ככולן הסתיימו במפח נפש, או שפשוט לא התפתחו לכיוון הרצוי.

מרבית הנשים מדווחות על תחושה של פחד לפספס את חוויית האמהות ועל רצון עז להצליח בכל מחיר, ולא להמשיך לחיות בתחושת כישלון כל חייהן, ללא משפחה וילדים. השיקולים האישיים מנצחים את הדילמה החברתית הכרוכה בגידול ילד ללא ידיעת זהות האב, והרצון העז למימוש האמהות מנצח גם את השיקולים הכלכליים: ההוצאות הכספיות המוטלות על האם הן אדירות ואין כל עזרה כספית  מצד המדינה. מדובר, אם כן, ברצון מאוד עמוק למימוש האמהות, בפחד אדיר מפני החמצה וגם בחשש מפני אכזבת ההורים וברצון לילד שישמח וימלא את החסר.

בנוסף לכך, נשים רבות במערכות יחסים חד-מיניות פונות לקבלת תרומת זרע, במטרה לממש את האמהות ללא צורך בשיתוף הצד הגברי. זוגות נשים אף מבקשות להרות מאותו תורם ובכך לבנות משפחה שבה הילדים הם מאותו האב.

ישנה קבוצה נוספת, קטנה מאוד, של זוגות הנושאים גנים של מחלות גנטיות תורשתיות ונעזרים בתרומת זרע או בתרומת ביצית, כדי להוליד ילדים בריאים ללא סיכון.

אם אתם זקוקים לתמיכה, או שיש לכם שאלות בנושא טיפולי פוריות, ניתן להעזר בפורום תמיכה בטיפולי פוריות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/32/72-תרומות-זרע'>תרומות זרע</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
כיצד דואגים לאכילה נכונה בהריון? [קרא בהרחבה]
רפלקסולוגיה לטיפול בתינוקות ובילדים [קרא בהרחבה]
האם יש לך RH שלילי? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
כיצד דואגים לאכילה נכונה בהריון? [קרא בהרחבה]