כתבות בנושא סוגי לידות שונים: לידת מכשירים, זירוז לידה, ניתוח קיסרי.

לידה מכשירנית
ניתוח קיסרי
לידת עכוז
זירוז לידה
צירים מדומים
צירים מוקדמים
אפידורל
צירים מדומים
מערכת קרוסלה

את מרגישה התכווצויות ולחצים בחלל הבטן. האם אלו צירים אמיתיים או מדומים? כיצד יש לפעול?

נשים רבות מרגישות בשליש השני של ההריון בהתכווצויות או בהתקשות של חלל הרחם והבטן, אשר עשויות להימשך עד כדקה. אם כי כאבים אלו לא ניכרים בקרב כלל הנשים ההרות, חשוב לזכור כי זהו תהליך טבעי ומוכר המכונה "צירים מדומים" או "צירי ברקסטון היקס". ההתכווצויות וההתקשות אמנם יהיו מורגשים בקרב הנשים כצירים של לפני הלידה, אך חשוב להבין כי הם אינם צירים אמיתיים וכי הם אינם מצביעים על כך שהלידה מתקרבת. הצירים אינם סדירים, כלומר, הם אינם מתרחשים בתדירות קבועה, ואין בכוחם להוביל ללידה של העובר.

ההבדל בין צירים מוקדמים לבין צירים של לפני הלידה, טמונה בעובדה כי הצירים המוקדמים יורגשו אצל האישה בחלל הבטן, בעוד שצירים אמיתיים יחלו בדרך כלל בגבה של האישה או במותניה ורק לאחר מכן יעברו אל חלל הבטן. צירים אמיתיים הינם סדירים, ארוכים וכואבים יותר בהשוואה לצירי "ברקסטון היקס" וכן תכיפותם הולכת וגדלה ככל שעובר הזמן, בשונה מהצירים המדומים שמופיעים בתדירות אקראית לחלוטין. לאחר שהופיעו בראשונה, עשויים הצירים המדומים להופיע לכל אורך ההריון, עד שיגיעו הצירים האמיתיים שכאמור, יורגשו בצורה שונה מהצירים המדומים.

צירי ברקסטון הייקס מהוויום במקרים רבים סימן להתייבשות ולכן כדי להימנע מהם יש להקפיד לשתות כמות מספקת של מים לכל אורך תהליך ההריון ובייחוד כאשר מורגשים צירים אלו. גם אמבטיה חמה תסייע בהקלה על הכאבים הנגרמים כתוצאה מצירים אלו. במידה והצירים התרחשו בטרם השבוע ה-37 להריון, יש לפנות לייעוץ אצל רופא הנשים במידה והאישה מבחינה בהפרשה דמית או מימית בעת תחושת ההתכווצות. גם במקרים הבאים יש לבצע התייעצות עם רופא: כאבים בגב התחתון בעת ההתכווצויות, התכווצויות המופיעות בתדירות של למעלה משלוש בשעה, התכווצויות סדירות בתדירות קבועה וגבוהה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/80/395-צירים-מדומים'>צירים מדומים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הריון ורפואה סינית. יש קשר? [קרא בהרחבה]
יש תינוק חדש במשפחה? אולי זה יעניין אתכם. [קרא בהרחבה]
תופעות לוואי אצל היולדת לאחר הלידה [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
הריון ורפואה סינית. יש קשר? [קרא בהרחבה]