בדיקות הריון. סקירת מערכות. בדיקת אולטראסאונד. שקיפות עורפית.

בדיקות הריון
בדיקות בזמן הריון
בדיקת אולטרסאונד
סקירת מערכות
סקירת מערכות בזמן הריון
שקיפות עורפית
בדיקת מי שפיר
בדיקת נוגדני אדמת
בדיקת חלבון עוברי
בדיקת סיסי שליה
בדיקת דופלר
בדיקת העמסת סוכר
בדיקת אקו לב עובר
חיסון אנטי די
מעקב גדילה
מעקב גדילה
מערכת קרוסלה

עקבו אחר גדילת העובר והתפתחותו במהלך השליש השלישי להריון.

במהלך ההריון נבדקות הנשים ההרות בתדירות קבועה על מנת לקבוע האם מתקיים תהליך התפתחות תקין של העובר וכי לא קיימות בעיות חריגות בהתפתחותו ובגדילתו של העובר. בדיקות שגרתיות אלו נעשות באמצעות מכשיר האולטרה סאונד המספק תמונה ברורה של העובר המתפתח, מאפשר מעקב אחר פעימות הלב, מעקב אחר מערכות הגוף של העובר וכן מעקב אחר אופן הגדילה וההתפתחות שלו.

כחלק מבדיקות האולטרה-סאונד מתבצעת בשליש השלישי להריון בדיקה שנועדה לבצע הערכה של משקל העובר וכן לאפשר את מעקב הגדילה שלו. בדיקה זו נערכת בקרב כלל הנשים ההרות. הבדיקה מעריכה מהו גודלו של העובר המתפתח באמצעות בחינת הקוטר של גופו (BPD) וגודל ראשו של העובר (HC). כמו כן, נמדדים באמצעות מכשיר האולטרסאונד אורכה של הירך (FL) והיקף בטנו של העובר (AC). תוך התחשבות בכלל המדדים הללו נוצרת תמונה ברורה, באמצעות חישוב מתמטי מדויק, של משקלו המשוער של העובר. יש להבין כי זהו שיעור מושכל בלבד וזוהי אינה מדידה מדויקת.

במהלך מעקב הגדילה מתבצעת גם מדידה של כמות מי השפיר בתוך רחמה של האישה ההרה ובדיקה האם קיים מחסור או ריבוי במי השפיר. במהלך השליש השלישי להריון מצוי נפח מי השפיר בשיאו ומגיע עד לליטר אחד. נפח מי השפיר יורד בהדרגה עד ללידה והוא מאפשר מדד מהימן להתפתחותו של העובר. ריבוי או מיעוט במי השפיר יצביעו במקרים מסוימים על בעיה בהתפתחות שיש לטפל בה בטרם הלידה.

במהלך הבדיקה תיבדק גם השליה עצמה ומקומה בתוך הרחם. במידה ויתגלה במהלך הבדיקה כי השליה מכסה את פתח הרחם, ימנע הדבר את הלידה הטבעית ויחייב ניתוח קיסרי ליילוד התינוק. רק בשלב מתקדם של ההריון (החל מהחודש השביעי) ניתן לקבוע את מקומה הסופי של השליה מכיוון שהיא יכולה לנוע ברחם במשך התהליך. מדדים נוספים בשליה שנבדקים במעקב הגדילה מלמדים גם הם על מצבו של העובר ועל בשלותו לקראת הלידה.

במהלך הבדיקה גם ייבחן מיקומו של העובר בתוך הרחם ותנוחתו לקראת הלידה, כלומר, בבדיקה זו ניתן לראות האם ראשו של העובר נמצא במקום הנכון. אם עכוזו של התינוק נמצא למטה, תידרש האישה לשקול את האפשרות לניתוח קיסרי כדי להקל על תהליך הלידה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/63/393-מעקב-גדילה'>מעקב גדילה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
רוצה לנסות היפנוזה עצמית בלידה? [קרא בהרחבה]
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]
סוכרת במשפחה? בדקי העמסת סוכר בשבוע 24 [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
רוצה לנסות היפנוזה עצמית בלידה? [קרא בהרחבה]