בריאות בהריון. רפואה סינית בהריון. טיפולים אלטרנטיביים לנשים בזמן הריון.

הריון ורפואה סינית
רפואה סינית בהריון
יוגה בהריון
רפואה משלימה בהריון
עיסוי בהריון
תרופות סבתא בהריון
רפלקסולוגיה לתינוקות ולילדים
קופת חולים כללית
טיפול במים לנשים בהריון
שמירת הריון
רפואה סינית בהריון
אולגה קוגן

בזמן הריון, לידה והתקופה לאחר לידה, ניתן להשתמש בטיפולים מן הרפואה הסינית. דיקור, צמחי מרפא ושינויים תזונתיים ברוח הרפואה הסינית, יכולים להביא להקלה במצבים כמו סכרת הריון ורעלת הריון.

רפואה סינית בזמן הריון

בזמן הריון ולידה ניתן להשתמש בטיפולים מן הרפואה הסינית כדי לטפל בתופעות הריון רבות וכדי לתמוך ביולדת בזמן הלידה ואחריה.

 

בחילות הריון

אצל 50-80% נשים בהריון מופיעות בחילות הריון. בדרך כלל הן מתחילות בשבוע 4-6 להריון, ולרוב נעלמות בין השבוע 12-16 להריון. ברפואה המערבית אין טיפול יעיל כנגד הבחילות המופיעות בטרימסטר הראשון. ברפואה סינית, לעומת זאת, ניתן לטפל בתופעה באמצעות דיקור וצמחי מרפא, בהתאם למצב. עם זאת, בשלב זה של ההריון, טיפול מקומי בבטן תחתונה הוא אסור. עם התקדמות ההיריון, במקרים רבים מופיעות צרבות בגלל רפיון של שסתום הקיבה, קצב התרוקנות איטי שך הקיבה, וגם בגלל הלחץ של הרחם שתופס נפח גדול יותר מן הרגיל. אותן סיבות יכולות לגרום גם לעצירות. גם במקרים אלה ניתן להקל על האישה בעזרת דיקור וצמחי מרפא.

 

כאבי גב בהריון

עם התקדמות ההריון, גובר הלחץ על חוליות עמוד השידרה, במיוחד בגב התחתון, שגורם לכאבי גב. בנוסף, בשל הפרשת הורמונים שונים בזמן הריון, ובמיוחד רלקסין, ישנה תנועתיות מוגברת בחיבור האגן עם עמוד השידרה וגם במפרק בין שתי עצמות הפוביס. התנועתיות המוגברת עלולה לגרום לכאבים בשלבי ההריון המאוחרים וגם לאחר לידה. ברפואה סינית ניתן לטפל בכאבי גב באמצעות דיקור, מוקסה וטיפולי מגע.

 

אנמיה  

בהריון גדל נפח הדם באופן משמעותי ויש דרישה מוגברת לכדוריות דם אדומות ותאי דם אחרים. לכן, מתחילת ההריון מומלץ לקחת תוסף ויטמינים ומינרלים המותאם להריון. אבל התוסף לא תמיד מספיק, בגלל תזונה וספיגה לקויים. גם תוסף הברזל שלוקחות נשים בהריון, גורם לפעמים לבעיות במערכת העיכול. במקרים בהם המלצות תזונה ותוספי מזון לא מספיקים, אפשר להוסיף טיפול בדיקור ולתת צמחי מרפא מחזקים.

 

צינון ושפעת בהריון

הרפואה הסינית מציעה טיפולים יעילים בצמחים ודיקור, שמקלים את הסימפטומים ומקצרים את זמן ההחלמה ממחלות כמו צינון או שפעת. ניתן להתאים טיפולים אלה גם לזמן הריון.

 

CTS - Carpal Tunnel Syndrome

בצקת באזור שורש כף היד שגורמת ללחץ על המערכת העצבית באזור. מומלצים טיפולים בדיקור וטיפולי מגע.

 

רעלת הריון

רעלת הריון מתבטאת בעלייה בלחץ הדם בזמן ההריון ומלווה בבצקות והפרשת חלבון בשתן. מצב זה יכול לסכן את האם והעובר. בנוסף לטיפול מן הרפואה המערבית, ניתן להקל את הסימפטומים בעזרת דיקור, צמחי מרפא ושינוי תזונתי.

 

בצקות בהריון

בזמן הריון ישנם מקרים שבצקות נגרמות בגלל סיבות פיזיולוגיות, כמו עלייה בנפח הנוזלים בגוף ושינויים הורמונליים ואינן מסכנות את ההריון. ניתן להקל את הסימפטומים על ידי דיקור, צמחי מרפא, תזונה וטיפולי מגע.

 

סכרת הריון

במהלך הטרימסטר השני להריון, מגוון הורמונים עלולים לחסום את האינסולין. בתגובה, כמות האינסולין עולה ורמות הסוכר בדם עולות וגורמות ליצירת עודף אינסולין אצל העובר ובעקבות זאת לעלייה במשקלו. ניתן לעזור לאזן את המצב בעזרת דיקור וצמחי מרפא, וישנה חשיבות רבה להקפדה על ספורט ותזונה בהריון.

 

היפוך העובר

בסוף ההריון, בין השבועות 32-36, העובר אמור לעבור למצג ראש (כלומר, ראשו כלפי מטה). עם המצג הוא עכוז (עכוז כלפי מטה), מומלץ להתחיל טיפול בדיקור ומוקסה משבוע 32 להריון. הטיפול הוא יומי במשך 10 ימים. חשוב לסייג ולומר שלא בכל המקרים הטיפול בהיפוך העובר מביא להצלחה.  

 

לידה טבעית

בזמן לידה, לפי שלב הלידה בו נמצאת היולדת, ניתן לעזור באמצעות דיקור, מוקסה, לחיצות וטיפולי מגע. כהכנה ללידה, ניתן לקחת צמחי מרפא ולעשות דיקור.

 

אחרי לידה

לאחר לידה מומלץ מאוד לקבל טיפולים מחזקי-דם ואנרגיה, המרגיעים ומורידים לחץ ומתח, הקשורים למשל לטיפול בתינוק בעת חזרה הביתה מבית החולים. ניתן לעשות זאת באמצעות דיקור, צמחי מרפא וטיפולי מגע. בזמן הנקה חשוב מאוד ייעוץ תזונתי.

מחפשים מומחים בתחום הבריאות או רפואה סינית? הכנסו לאינדקס הריון ולידה בנושא רפואה משלימה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/66/141-רפואה-סינית-בהריון'>רפואה סינית בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
תרגילים לשיפור מיומנויות השכיבה על הבטן בקרב תינוקות [קרא בהרחבה]
ריבוי מי שפיר - מה עושים? [קרא בהרחבה]
מספר עצות שיעזרו לכם לבחור שם לתינוק [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
תרגילים לשיפור מיומנויות השכיבה על הבטן בקרב תינוקות [קרא בהרחבה]