בריאות בהריון. רפואה סינית בהריון. טיפולים אלטרנטיביים לנשים בזמן הריון.

הריון ורפואה סינית
רפואה סינית בהריון
יוגה בהריון
רפואה משלימה בהריון
עיסוי בהריון
תרופות סבתא בהריון
רפלקסולוגיה לתינוקות ולילדים
קופת חולים כללית
טיפול במים לנשים בהריון
שמירת הריון
שמירת הריון
מערכת קרוסלה

מהי שמירת הריון? האם את זכאית לקבלת גמלה מהמוסד לביטוח לאומי?

שמירת הריון מתרחשת כאשר מצבה הבריאותי של האישה בזמן ההריון אינו מאפשר לה להמשיך לעבוד או כאשר עבודתה מסכנת את המשך ההריון שלה. על כן היא מחויבת לנוח ולהימנע מפעילות מאמצת. או אז, המדינה עוזרת לה ומפרישה לה קצבה כדי לפצות על אי יכולתה לעבוד ולהתפרנס.

תשלום הקצבה מגיע מהמוסד לביטוח לאומי באחד משלושת המקרים הרפואיים להלן.

המקרה הראשון הוא מצב בריאותי לקוי של היולדת אשר אינו קשור להריון ואינו נוצר בעקבות ההריון.

המקרה השני הוא אם ישנן הפרעות בריאותיות אשר מוחמרות בזמן ההריון. אם לאישה ההרה ישנה פריצת דיסק או הפרעות בתפקודו של הלב, כמו הפרעת קצב למשל, תידרש חוות דעת רפואית אשר בעזרתה יוחלט על דרגת המאמץ המותרת לאותה אישה. זוהי החלטה שתכריע האם האישה תהיה בשמירת הריון או תחזור לעבודתה במלוא המרץ.

המקרה השלישי הוא בעיה שנוצרה בעקבות ההריון, כגון לחץ דם גבוה, צירים מוקדמים בלידות קודמות, שלייה נמוכה הנקראת שליית פתח, קיצור צוואר הרחם וכדומה.

ישנם מקרים בהם שמירת הריון ניתנת ולא בעבור בעיות רפואיות אלא בעבור תנאי עבודה אשר מסכנים את האישה ההרה או את העובר שלה. עבודות פיזיות קשות, כמו עבודת בניין או עבודות שיש בהן סכנת קרינה, אינן מומלצות בזמן ההריון. במקרים מסוג זה, תינתן גם חוות דעת של רופא תעסוקתי והוא זה שיקבע וימליץ על מתן השמירה.

במידה ורופא הנשים המליץ על שמירת הריון, זכאית האישה ההרה לקבלת תשלום מהביטוח הלאומי בעבור התקופה בה תעדר מעבודתה.

כדי לקבל את הגמלה לשמירת הריון צריך למלא שני טפסים. הטופס הראשון הוא תביעה לקבלת גמלת הריון, טופס אשר ימולא על ידי האישה ומעסיקה. הטופס השני הוא אישור רפואי, טופס אשר ימולא על ידי רופא הנשים המטפל ובו יצוין התאריך שבו החלה תקופת שמירת ההריון.

את התביעה ניתן להגיש בסניף הקרוב לאזור המגורים רק לאחר שהות של 30 ימים בבית, בטווח זמן של עד  12 חודשים מיום תחילת השמירה. בנוסף, כדאי להוסיף לתביעה את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, כגון חוות דעת רפואיות, תוצאות של בדיקות, סיכומי פגישות עם רופאים וכדומה, מכיוון שכל מידע רפואי אשר מאשר ומאשש את הבעיה עשוי להועיל.

תנאי לזכאות הוא היות האישה תושבת ישראל שכירה או עצמאית אשר שולמו בגינה לפחות שישה חודשים מתוך ארבעה עשר שקדמו ליום יציאתה לשמירה.

תנאי נוסף לזכאות הוא קיומו של אישור רפואי המציין במפורש את תאריך תחילת שמירת ההריון. אישור זה הינו הכרחי היות והביטוח הלאומי ישלם בעבור השבועיים שקדמו לתאריך בלבד.

אחד הקריטריונים לזכאות הוא שהות בבית לתקופה של שלושים יום. לכן, בכל מקרה של הגשת בקשה לגמלה לשמירת הריון, לא תוכל האישה ההרה לנצל ימי מחלה. ניצול של ימים אלו יגרום לכך שלא תשולם לה קצבה בגינם. במידה והאישה נמצאת בבית לתקופה של פחות משלושים יום, אזי תוכל לנצל את ימי מחלתה וזאת מכיוון שלא תהיה זכאית לקצבה מהמוסד לביטוח לאומי.

ההחלטה על אישור התביעה נעשית על ידי ועדה בה חבר גם רופא נשים. הוועדה בוחנת את כל המסמכים המונחים לפניה ורשאית לדרוש טפסים נוספים, ואף לדרוש מהאישה ההרה לעבור בדיקה רפואית אצל רופא מטעם הביטוח הלאומי.

רוב התביעות לגמלה לשמירת ההריון מאושרות, אך במידה ולא אישרו את התביעה, ניתן להגיש ערעור לבית הדין האזורי לענייני עבודה.

מצב בריאותי יכול תמיד להשתנות ואם את חשה בטוב וחוזרת למקום העבודה לאחר שלושים יום, את עדיין זכאית לתשלום הגמלה. כמו כן, אם הרופא האריך את שמירת ההריון, יש להגיש תביעה נוספת. הפעם אין צורך בהמתנה של חודש, התביעה תיבחן לאחר שבועיים בלבד.

בכל מקרה של הארכה או סופה של תקופת השמירה, יש לטלפן למוקד לשמירת הריון ולדווח על השינוי.

חשוב לציין, שהגמלה לשמירת הריון אינה פוגעת בסכום שמשולם ליולדת בחופשת הלידה מכיוון שהתשלום בעבור חופשת הלידה, יחושב עבור שלושת החודשים שקדמו ליום, שבו היציאה לשמירת ההריון.

מחפשים מומחים בתחום הבריאות או רפואה סינית? הכנסו לאינדקס הריון ולידה בנושא רפואה משלימה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/66/405-שמירת-הריון'>שמירת הריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מחפש מידע על פונדקאות בישראל? [קרא בהרחבה]
כיצד ניתן להעזר ברפואה משלימה להקלה על ההריון [קרא בהרחבה]
עבודות בית במהלך ההריון - מותר או אסור? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
מחפש מידע על פונדקאות בישראל? [קרא בהרחבה]