בריאות בהריון. רפואה סינית בהריון. טיפולים אלטרנטיביים לנשים בזמן הריון.

הריון ורפואה סינית
רפואה סינית בהריון
יוגה בהריון
רפואה משלימה בהריון
עיסוי בהריון
תרופות סבתא בהריון
רפלקסולוגיה לתינוקות ולילדים
קופת חולים כללית
טיפול במים לנשים בהריון
שמירת הריון
יוגה בהריון
מערכת קרוסלה

תרגול יוגה בזמן הריון תורם לבריאות ההריון ומכין את הגוף ללידה. למי שמתכננת לידה טבעית, מומלץ להירשם לקורס יוגה לנשים בהריון, וכך לשמור על כושר במהלך חודשי ההריון.

יוגה בהריון

במהלך ההריון עוברת האישה שינויים רבים: פיזיים, הורמונאליים ונפשיים. הלידה שבסוף ההריון היא חוויה מלאת עוצמה, הדורשת מהאישה כוחות פיזיים ונפשיים רבים.

 

תרגול יוגה בהריון הוא אחד הכלים המשמעותיים שמטרתם להעניק לאישה עוצמות חדשות שבעזרתן תוכל להתמודד עם השינויים העצומים המתרחשים בגופה ובנפשה בזמן ההיריון ובזמן הלידה עצמה. תרגול יוגה בהיריון תורם לחיזוק הגוף, לרגיעה וחיבור למרכז, ומאפשר תרגול של נשימה נכונה בתור הכנה ללידה ועוד.

 

יוגה ולידה טבעית

יוגה בהריון מתחברת פעמים רבות למושג "לידה פעילה". לידה פעילה (active birth) היא לידה המתנהלת על-פי תחושותיה של האישה. הרעיון הבסיסי העומד במרכז הלידה הפעילה הוא שכל אישה יודעת בדיוק מה היא רוצה וצריכה בכל רגע נתון. בנוסף, כל אישה חווה אחרת את גופה, ולכן חווית הלידה שונה מאישה לאישה. מודעות גופנית גבוהה תסייע לאישה לחוות את הלידה בצורה המתאימה ביותר לה ולתינוקה. תרגול יוגה בהריון מסייע רבות לאישה לפתח את התכונות הדרושות לחוויה של לידה טבעית.

 

במהלך תרגול יוגה לנשים בהריון לומדת האישה ההרה להקשיב לתחושות הפנימיות שלה. תחושות אלו הן תחושות שאינן מוכתבות מבחוץ ואינן באות בעקבות הרגלים שצברה האישה עם השנים, אלא עמוק מתוך הצורך הפנימי האמיתי שלה.

 

קורס יוגה לנשים בהריון

קורס יוגה לנשים בהריון יכול לסייע לאישה לתרגל יוגה בצורה מסודרת. גם המפגש עם נשים נוספות החוות תהליכים משותפים הוא יתרון שמקנה קורס יוגה לנשים בהריון. עם זאת, ניתן לתרגל יוגה גם בבית, בעזרת הנחיות מתאימות.

 

במהלך קורס היוגה לנשים בהריון תתרגל האישה ההרה מספר דברים:

 

  • ברמה המעשית, היוגה מציעה מערכת של תרגילים המסייעים בשיפור היציבה והגמישות של השרירים והשלד. בצורה זו, תוכלי לשמור על הכושר הגופני הדרוש לך בזמן ההיריון. התרגול הגופני מסייע בחיזוק ובהפחתת מתחים ובשמירה על בריאות בהריון.
  • תרגול מעשי נוסף המתבצע במהלך קורס יוגה בהריון הוא תרגול נשימה. תרגילי נשימה מסייעים להקניית מודעות פנימית עמוקה וטובה, תורמים להכנסת אוויר ואנרגיות חיוביות פנימה ומעניקים ליולדת כלים שתוכל להשתמש בהם בתהליך הלידה.

 

יוגה להריון - יתרונות

תרגילי היציבה והנשימה מאפשרים לגוף האישה ההרה להשיג הרפיה וגמישות במידה הדרושה. בנוסף, מקנה היוגה בהריון פיתרון לבעיות נפוצות המופיעות במהלך ההיריון: תשישות, נדודי שינה, צרבות, דליות בוורידים, טחורים ובצקות. כמו כן, יוגה בהריון (pregnancy yoga) מסייעת בהורדת לחץ הדם ובמניעת בעיות הקשורות בעלייה בלחץ הדם, ובכך היא משפרת את הבריאות בהריון.

 

קורס יוגה בזמן הריון או תרגול יוגה בבית מומלץ לכל הנשים, גם לנשים שלא תרגלו יוגה או עסקו בפעילות גופנית לפני ההיריון. עם זאת, לנשים הסובלות מכאבי גב כרוניים או מסיבוכים הקשורים להריון, מומלץ להיוועץ ברופא לפני תחילת הקורס או התרגול. את התרגול מומלץ להתחיל בשבוע ה-12 להריון, ובמהלכו לשים לב לתחושות הגוף ולהתייעץ עם המדריך/כה לגבי התנוחות המתאימות לכל שבוע של ההריון. למשל: שכיבה על הגב אינה מומלצת לכל הנשים בששת השבועות האחרונים של ההריון.

 

תרגול יוגה נעים, הריון מהנה ולידה קלה!

מחפשים מומחים בתחום הבריאות או רפואה סינית? הכנסו לאינדקס הריון ולידה בנושא רפואה משלימה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/66/184-יוגה-בהריון'>יוגה בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
לידת פגים - גורמים, סיבוכים ודרכי מניעה [קרא בהרחבה]
חווה צירים מוקדמים? [קרא בהרחבה]
מדוע חשוב לעשות עיסוי תינוקות [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
לידת פגים - גורמים, סיבוכים ודרכי מניעה [קרא בהרחבה]