ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק

הורים רבים משתמשים במוצץ כדי להרגיע את התינוק ולעזור לו להירדם. בזמן שילדכם נהנה מרפלקס המציצה, כדאי שתדעו שלמוצצים, כמו למוצרי תינוקות רבים אחרים, יש גם חסרונות.

מוצץ לתינוק

מוצץ (pacifier) הוא אובייקט עשוי פלסטיק, גומי או סיליקון, הניתן לתינוק או לפעוט כדי שימצוץ אותו. להורים רבים יש יחסי אהבה-שנאה עם מוצצים, וכמעט לכל הורה יש לפחות מוצץ אחד בסל מוצרי התינוקות שלו. מצד אחד, המוצץ מרגיע מאוד את התינוק ואף הוכח כגורם המוריד את הסיכון למוות בעריסה. מצד שני, הורים חוששים מהרגע בו יצטרכו להתחיל לגמול את הפעוט מהמוצץ ומכך ששימוש בו עלול לפגוע בהרגלי הנקה בריאים.

ייתכן וכבר שמתם לב כמה התינוק שלכם אוהב למצוץ את האצבע או את היד. פעולת המציצה חשובה מאוד להתפתחות תינוקות. מציצה גורמת עונג לתינוק והידיעה שהוא יכול לגרום עונג לעצמו על ידי מציצת אצבע גורמת לו להרגיש טוב מאוד. לרפלקס המציצה יש השפעה מרגיעה על התינוק ולכן הורים רבים משתמשים בו להרגעה כאשר התינוק עייף או רעב. כשמחפשים מקום להאכיל את התינוק, מוצץ יכול לתת לנו כמה דקות למצוא מקום או לסיים להכין את האוכל.

 

בחירת מוצץ

לפני שבוחרים מוצרי תינוקות וקונים כמות בלתי מוגבלת של מוצצים לתינוק, יש כמה דברים שחשוב לדעת על מוצצים וכמה לקנות. זה מאוד מפתה כאשר קונים מוצרי תינוקות, לקנות כמות עצומה של מוצצים, במיוחד משום שהיום מעצבים אותם בצורה כל כך מושכת. כדאי לקנות מספר מוצצים מסוגים שונים, אבל חכו עד שתראו האם התינוק שלכם בכלל אוהב מוצץ, ואם כן, איזה סוג הכי טוב לו, לפני שתקנו עוד. יש תינוקות שבכלל לא אוהבים מוצצים, בעוד שאחרים נקשרים מאוד למוצץ ספציפי.

מוצרי תינוקות מותאמים כיום לגילו של הילד, עד דיוק של שבועות. מובן שכיום יש גם מוצצים לתינוק קטן במיוחד או פג. על אריזת המוצץ צריך להיות רשום גיל התינוק שלו הוא מיועד. לתינוקות עד גיל חצי שנה מומלץ לקנות מוצץ בעל פטמה קצרה. מעל גיל חצי שנה ניתן לקנות מוצצים עם פטמה גדולה יותר. חשוב לא לקנות מוצץ עם פטמה גדולה מדי, שכן אז הוא עלול לגרום לבעיות נשימה.

רוב המוצצים המיוצרים היום מגיעים בחתיכה אחת שלא מתפרקת, בין אם הם עשויים סיליקון או תרכובת של סיליקון עם לטקס או פלסטיק. כאשר אתם קונים מוצץ לתינוק, ודאו שפטמתו מחוברת חזק מספיק לבסיס. אם אתם מסוגלים לנתק את הפטמה מהבסיס עם מעט לחץ, היו בטוחים שגם התינוק יצליח עם הזמן. כמו כן, הימנעו ממוצצים המכילים נוזל או ג'ל בתוך הפטמה, זה אולי נראה יפה ומושך, אך יכול להיות מסוכן אם התינוק יצליח לנשוך את הפטמה חזק מספיק, ויבלע את הנוזל.

בעוד שיש הרבה מוצרי תינוקות שיכולים להיכנס לקטגוריה של "עשה זאת בעצמך", השאירו את המוצצים למומחים ואל תנסו למצוא תחליפים שעשיתם בעצמכם בבית. אל תשתמשו בפטמה של בקבוק או במכסים אחרים, משום שאלו עלולים להתפרק ולגרום לחנק. רוב הסיכויים שכל מוצץ שתנסו להרכיב לבד בבית, לא יהיה חזק מספיק לעמוד בשימוש חוזר ועלול להוות סכנה לתינוק.

 

סוגי מוצצים

יש שני סוגים עיקריים של מוצצים לתינוק, מוצץ אורטודנטי ומוצץ עגול. במוצץ אורטודנטי, קצה הפטמה עגלגל והחלק התחתון שטוח והוא מעוצב כך שימנע בעיות שיניים בהמשך חייו של התינוק. מוצץ עגול הוא המוצץ הסטנדרטי שפטמתו עגולה. כדאי לבחור את סוג המוצץ לפי טעמו האישי של התינוק. נסו לתת לו את שני הסוגים ובחרו את זה שהוא מעדיף.

שני סוגי המוצצים עלולים לגרום לבעיות בשיניים ובעיקר בעיות הקשורות לנשיכה ולעיסה, אם משתמשים בהם יותר מדי. בכך שתגבילו את כמות הזמן שהתינוק מוצץ את המוצץ ותנסו לגמול את התינוק לאחר גיל שנה, תקטינו את הסיכויים לבעיות שיניים בעתיד.

גם למוצצים מסיליקון וגם למוצצים מלטקס יש יתרונות וחסרונות, וההחלטה גם כאן, נעשיית על פי העדפה אישית של התינוק. סיליקון הוא חומר מוצק וחזק שאינו צובר ריחות לא נעימים, מתנקה בקלות. קשה יותר לתינוק לפצוע פטמה העשויה סיליקון. לטקס הוא חומר רך יותר ולכן ייתכן שהתינוק יעדיף אותו, אבל יש לו פחות עמידות בשימושים חוזרים ונשיכות חזקות.

 

מוצץ וסכנת חנק

טיפ הבטיחות החשוב ביותר הוא לא לקשור את המוצץ על חוט סביב צווארו של התינוק. מוצצים אמנם הולכים לאיבוד בקלות רבה, אבל קשירת סרט סביב הצוואר או קשירתו לבגד הוא סיכון גדול מדי. אם התינוק נוהג לזרוק ולאבד את המוצץ הרבה, דאגו שיהיו לכם מספיק מוצצים מהסוג האהוב על התינוק בתיק ההחתלה, במכונית, בחדר התינוק ובעוד מקומות בבית.

חשוב מאוד לשמור על ניקיון של מוצצים ושל ציוד תינוקות בכלל. דאגו לשטוף במים וסבון את המוצץ ואם הוא נופל על הרצפה, שטפו אותו כראוי. אל תנקו את המוצץ בידיים או בחולצה ואל תמצצו אותו בעצמכם שכן אז רק תוסיפו חיידקים. כמו כן, דאגו להחליף את המוצץ מדי תקופה ושימו לב לסימני שחיקה על הפטמה. קרע קטן יכול להוביל לקריעה של חלק מהפטמה ולגרום לחנק.

 

חסרונות המוצץ

למוצץ יש גם חסרונות שחשוב להכיר. שימוש מוקדם מאוד במוצץ עלול לפגוע בהרגלי הנקה, שכן יניקה מהשד שונה ממציצת מוצץ. תינוקות קטנים המשתמשים במוצץ עלולים להתקשות בפעולת היניקה.

בנוסף, התינוק עלול להפוך לתלותי במוצץ, ואם הוא משתמש במוצץ על מנת להירדם, יש יותר סיכויים ליקיצות במהלך הלילה ובכי בכל פעם שהמוצץ נופל לו מהפה בזמן השינה. מחקרים אף הראו קשר בין שימוש במוצץ לדלקות אוזניים.

פרק הזמן המומלץ לשימוש במוצץ הוא עד גיל שנה. שימוש במוצץ מעבר לגיל שנה, עלול לגרום לבעיות שיניים ואורטודנטיה בעתיד. השיניים הקדמיות עלולות להתעקם כלפי חוץ ולא לצמוח כראוי.

אם החלטתם לתת מוצץ לתינוק ואתם מניקים, מומלץ לחכות מספר שבועות עד שתיכנסו לשגרת הנקות מסודרת ותוודאו שהתינוק יונק ללא בעיות. בנוסף, אל תתנו מוצץ לתינוק בכל פעם שהוא בוכה כפיתרון ראשון. נסו להחליף תנוחה, להרים אותו, לדבר אליו ולהרגיע אותו בשיטות אחרות. אם המוצץ נופל מפיו של התינוק בזמן השינה, אל תמהרו להחזיר אותו חזרה ונסו לתת לו לחזור לישון בלעדיו. אם אתם מנסים להרגיל את התינוק להשתמש במוצץ אל תכריחו אותו. אם הוא בוכה ודוחף אותו החוצה, ותרו, תנו לו להירגע ואז נסו שוב.

כיום ההמלצה היא להעדיף לתת מוצץ לתינוק על פני מציצת אצבע, שכן ממוצץ קל יותר להיגמל. מומלץ לנסות ולהתחיל לגמול את התינוק ממוצצים החל מגיל חצי שנה. מגיל זה, תנו לתינוק את המוצץ רק כאשר הוא הולך לישון ולא סתם כך במשך היום.

מציצת מוצץ מעל גיל ארבע נחשבת לחריגה, ואז מומלץ להתייעץ עם רופא או מומחה להתנהגות ילדים, שיעזור בהליך הגמילה. גמילה ממוצצים אינה נעשית תוך יום וחשוב להתאזר בסבלנות. כדאי להתחיל לדבר עם הילד על הגמילה הצפויה ולהכין אותו לכך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/218-מוצצים'>מוצצים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הכנת הבית לחזרה עם פג מבית החולים [קרא בהרחבה]
טבלת חודשי ההריון שתעשה לכם סדר בראש [קרא בהרחבה]
איך תוכלי להתמודד עם כל השינויים בדרך להיות אמא? [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
הכנת הבית לחזרה עם פג מבית החולים [קרא בהרחבה]