ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
בקבוק לתינוק
מערכת קרוסלה

בחנויות למוצרי תינוקות ניתן למצוא מגוון גדול של בקבוקים לתינוק, מחומרים שונים וצורות שונות. חשוב להתאים את הבקבוק לצרכי התינוק וגם להעדפותיו.

בקבוקים לתינוקות

כיום ניתן למצוא בקבוקים לתינוק במגוון צורות, סגנונות, צבעים, חומרים ואפילו עם פטמות בצורות שונות. כשבוחרים מוצרי תינוקות, קל להתפתות לקנות בקבוקים מכל מיני סוגים, אבל מומלץ להתאפק ולא לקנות יותר מדי בקבוקים לתינוק חדש. קנייה של המון בקבוקים מסוג אחד מסוים, לפני שהתינוק בכלל מגיע הביתה, עלולה להסתיים באכזבה: התינוק לא תמיד יאהב את סוג הבקבוק שקניתם לו. לתינוקות יש העדפות מאוד ברורות מגיל מוקדם מאוד, במיוחד בכל הנוגע למה שהם מכניסים לפה, החל מצעצועים, וכלה במוצצים (pacifier) ובקבוקים.

אם שמעתם על בקבוק לתינוק (baby bottle) מסוג ספציפי שמאוד הייתם רוצים להשתמש בו, קנו בקבוק אחד או שניים בתור התחלה ותראו איך התינוק מגיב. תמיד אפשר לקנות עוד בקבוקים מהסוג שבחרתם ואם התינוק לא אוהב את הבקבוק מכל סיבה שהיא, אפשר לנסות סוג אחר. השוק מוצף בבקבוקים לתינוקות מסוגים שונים וחשוב לזכור שהמחיר הגבוה לווא דווקא מצביע על האיכות. אם התינוק שלכם מעדיף בקבוק זול יותר, עם פחות חלקים לניקוי, זכיתם.

צורת הפטמה של בקבוק לתינוק חשובה מאוד. במידה ואתם מתכוונים להאכיל את התינוק בפורמולה לתינוקות בלבד, אין באמת הבדל באיזו פטמה תבחרו, כל עוד התינוק אוכל מהבקבוק בלי בעיות. במידה ואתם מתכוונים להניק ורק לפעמים להאכיל את התינוק דרך בקבוק, רצוי לקנות בקבוקים עם בסיס פטמה רחב יחסית, שיזכיר בצורתו ובתחושה פטמה של שד. זאת משום שרוב התינוקות יתקשו לעבור מפטמה רחבה של שד לפטמה צרה של בקבוקים.

המהירות שבה יוצא האוכל מהבקבוק הנה חשובה, בין אם זה פורמולה או חלב אם. כמות האוכל שתצא דרך הפטמה תלויה בדרך כלל בסוג הבקבוק ובהבדלים שיש בין היצרניות השונות. חלק מהחברות המוכרות ציוד לתינוק מוכרות פטמות לבקבוקים לזרימה איטית או מהירה. רוב התינוקות הצעירים יצטרכו פטמה לזרימה איטית בתור התחלה, כדי שלא יבלעו את האוכל מהר מידי. פטמות שמאפשרות זרימה מהירה מדי עלולות לגרום לבעיות עיכול אצל תינוקות קטנים. צריך להתחשב גם בהעדפה האישית של התינוק. אם התינוק לא אוהב פטמה עם זרימה איטית, תצטרכו לפעול בשיטה של ניסוי וטעייה עד שתמצאו פטמה שתאפשר לתינוק לאכול בקצב שלו. ככל שהתינוק יגדל, תוכלו להחליף את הפטמות לפטמות עם זרימה מהירה יותר.

כעת צריך להחליט האם קונים בקבוקים מזכוכית או מפלסטיק. הפופולאריות של בקבוקים מזכוכית התחזקה בשנים האחרונות, עקב החשש כי בקבוקי תינוקות מפלסטיק מכילים כימיקלים מזיקים. בקבוקים לתינוקות מזכוכית מחזיקים זמן רב יותר וקל יותר לטפל בהם. מצד שני, בקבוקים מזכוכית מסוכנים יותר, שכן הם עלולים לגרום לחתכים לאם או לתינוק אם הם נשברים. בקבוקים מפלסטיק מחזיקים פחות זמן, אבל צריך פחות להיזהר איתם ובחנויות של מוצרי תינוקות יש מבחר רחב יותר מהם.

 

בקבוקים מפלסטיק

אין תשובה ברורה לשאלה האם פלסטיק משחרר כימיקלים לאוכל העלולים לפגוע בהתפתחות התינוק. אם אתם מודאגים מכך ומעדיפים להיות בטוחים, דאגו לקנות בקבוקים מפלסטיק אשר רשום עליהם באופן ברור כי אינם מכילים BPA - ביספינול. זהו הכימיקל המרכזי בפלסטיק קשיח, שחוקרים מאמינים כי הוא עלול להיות מסוכן להתפתחות תינוקות. בכל מקרה, עדיף לא לחמם בקבוקים מפלסטיק במיקרוגל ולהחליף אותם כשהפלסטיק הופך להיות "מעונן" ולא שקוף וצלול.

יש תינוקות שבולעים כמות גדולה יותר של אוויר כאשר הם אוכלים וישנם תינוקות שרגישים יותר לבעיות עיכול וגזים מתינוקות אחרים. לתינוקות שיש להם בעיות גזים ידועות או תינוקות שנוטים להיות פחות רגועים אחרי האוכל, מומלץ לקנות בקבוקים עם מערכת לסינון אוויר. ניתן למצוא בקבוקים עם צינור מיוחד שמונע כניסת אוויר. ניתן לקנות גם בקבוקים בעלי זוויות וצורות שונות מהבקבוק הסטנדרטי, שמטרתן למנוע בליעת אוויר רבה מידי. אם קונים בקבוק לתינוק בעל צורה שונה, וודאו שהוא ניתן לרחיצה במדיח כלים, או שניתן לקנות מברשת ניקוי שמתאימה לבקבוק הספציפי.

מומלץ לקנות בקבוק לתינוק עם מערכת או מנגנון ואקום. כאשר תינוק אוכל מבקבוק, הוא מתאמץ יותר, עקב הוואקום שנוצר בבקבוק, והדבר עלול להעלות את הסיכון לדלקות אוזניים, סיכון שקיים גם עם מוצצים. מנגנון ואקום בבקבוקים בעצם משווה את לחצי האוויר ומקל על התינוק את פעולת היניקה.

חשוב להחליט גם על החומר ממנו עשויה פטמת הבקבוק. אתם אולי זוכרים את פטמת הלטקס הכהה בה השתמשו כאשר אתם הייתם ילדים. כיום פטמה זו הרבה פחות פופולארית מפטמת סיליקון. פטמות מסיליקון שקוף לא צוברות ריחות לא נעימים או משאירות טעמים, גם לאחר שימושים רבים. לתינוק יהיה יותר קשה לעשות חורים ולפצוע פטמת סיליקון, אך בכל זאת היו ערניים לכל סדק שמופיע על הפטמה בייחוד כאשר התינוק מתחיל להצמיח שיניים.

 

ניקוי בקבוקים

חשוב לשים דגש על ניקוי וסטריליזציה של בקבוקים לתינוק. בחלב אם או בפורמולה עלולים לצמוח בקטריות וזיהומים, ותינוקות מתחת לגיל שנה עלולים להיות פגיעים לזיהומים כאלו. אנחנו אולי לא יכולים ליצור סביבה שהיא במאה אחוזים נקייה מחיידקים, אבל בכך שנשמור על סביבה נקייה, נוריד את הסיכויים למחלות וזיהומים. גם אם אתם מתכננים להניק, יכול להיות שתרצו שיהיו מספר בקבוקים בבית לימים בהם תעדיפו תחליף חלב, או פשוט לתת לאבא להאכיל את התינוק. לכן חשוב לדעת כיצד לשמור על היגיינה בכל הנוגע לבקבוקים.

יש לחטא בקבוקים לפחות פעם אחת לפני השימוש הראשון. חממו סיר עם מים רותחים. מומלץ שיהיה סיר אחד שזהו השימוש היחידי שלו ושבו לא מבשלים. שטפו את הבקבוקים עם סקוץ' (רצוי שגם ההסקוץ' ישמש רק לשטיפת בקבוקים), דאגו לפרק את כל חלקי הבקבוקים ולשטוף כל חלק בנפרד וביסודיות. ניתן גם להכניס בקבוקים עם כל החלקים למדיח כלים, במידה ולא רוצים לשטוף ידנית. לאחר שסיימתם את שטיפת הבקבוקים, הכניסו בכל פעם שניים או שלושה בקבוקים לסיר עם המים והרתיחו במשך שתי דקות. לאחר מכן סדרו את הבקבוקים לייבוש.

כאשר התינוק שלכם מסיים לאכול, אל תשאירו את הבקבוק לעמוד עד לשימוש הבא. רוקנו אותו מייד, שטפו אותו במים ודאגו שיהיה מוצף במים אם אינכם שוטפים אותו מייד. כיום ישנם מוצרי תינוקות נלווים המיועדים לשטיפת בקבוקי תינוקות. למי שמעדיף להרתיח את הבקבוקים במיקרוגל, ניתן לקנות סטריליזטור מיוחד למיקרוגל. בנוסף, מומלץ לקנות מברשת לניקוי בקבוקי תינוקות שתוכל להגיע לפינות הקטנות ולנקות את הפטמות ביסודיות. דאגו לא להזניח גם את צוואר הבקבוקים שנוטה לצבור שאריות אוכל.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/217-בקבוק-לתינוק'>בקבוק לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
בבדיקה פשוטה, מנעי לידת מומים ותסמונת דאון [קרא בהרחבה]
טבלת חודשי ההריון שתעשה לכם סדר בראש [קרא בהרחבה]
התינוק בוכה או רעב - מה עושים? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
בבדיקה פשוטה, מנעי לידת מומים ותסמונת דאון [קרא בהרחבה]