ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
אוניברסיטה לתינוק
מערכת קרוסלה

תינוק מגיל כמה שבועות ועד גיל שנה יאהב בוודאי לשכב על מזרן פעילות וללמוד להכיר את הצעצועים התלויים בו. אתם ההורים, אחראים לבחור את המזרן המתאים ביותר לו ולכם.

משטח פעילות לתינוק

משטח פעילות לתינוק או כפי שהוא מוכר היום, אוניברסיטה לתינוק, הוא צעצוע מצוין לתינוקות קטנים שעדיין לא מסוגלים לשבת או לזחול. כיום ניתן להשיג אוניברסיטה לתינוק בכל חנות של ציוד לתינוקות, כאשר קיים מגוון רחב של משטחי פעילות לתינוק. בדרך כלל מדובר במשטח רך או מזרן שעליו שוכב התינוק וברוב המשטחים יש קשת אחת או שתיים שעוברת מצד אחד של המשטח לצידו השני ועליהן תלויים משחקים או חפצים המותאמים להתפתחות התינוק.

 

יתרונות האוניברסיטה

כאשר התינוק קטן מאוד ומסוגל רק להתהפך אך עדיין איננו זוחל, הוא בדרך כלל ישכב על המשטח, על הבטן או על הגב ויביט במשחקים. עם התפתחות התינוק וככל שהוא יגדל, הוא יתחיל לשחק עם הצעצועים, להושיט ידיים ולתפוס. יתרון גדול של אוניברסיטה לתינוק היא שניתן להשתמש בה בכל מקום. משטחי פעילות רבים ניתנים לקיפול בקלות, לאחסון ברכב, בתא האחסון של עגלה לתינוק או טיולון וניתן לפרוס אותם בקלות בכל מקום שרוצים.

אוניברסיטה לתינוק מספקת לתינוק הנאה וגירויים רבים החשובים להתפתחות תינוקות ומשחררת את אמא או אבא מהצורך לשעשע את התינוק באופן בלתי פוסק. ניתן להשתמש במשטחי הפעלה החל מגיל צעיר של כמה שבועות ועוד לגיל שנה בערך, שכן אז התינוק כבר עצמאי יותר ורוב הסיכויים שלא ירצה לשחק רק על משטח הפעלה. ההורים כמובן לא עוזבים את התינוק ללא השגחה על האוניברסיטה, אבל אפשר להניח את התינוק על משטח הפעילות ולעסוק בדברים אחרים, כל עוד שומרים על קשר עין ונמצאים במרחק לא רב מהתינוק.

משטחי אוניברסיטה לתינוק מותאמים במיוחד ומתמקדים במה שמושך ומעניין תינוקות ויכול לעזור ולעודד התפתחות תינוקות. רוב המשטחים לתינוקות מגיעים בצבעי יסוד ובצבעים מנוגדים שמתאימים לתינוקות צעירים. כמו כן, המשטח והקשתות שמעליו מכילים צעצועים (Toys) שמפיקים רעשים מעניינים, מעוצבים בצורות מעניינות, ויש בהם מראות בטיחותיות לתינוק שמאפשרות לתינוק לזהות את עצמו תוך כדי משחק וכן צעצועים שניתן להחזיק, למשוך ולתפוס, שיעודדו את ההתפתחות המוטורית אצל התינוק.

 

אז איך בוחרים אוניברסיטה לתינוק

כיום ניתן למצוא אוניברסיטה לתינוק ומשטחי הפעלה משוכללים יותר ופחות. אפשר לבחור במשטחים הסטנדרטים שכוללים מזרן פעילות לתינוק, קשת אחת או שתיים ועליהן צעצועי תינוקות, בובות ומשחקים. ניתן למצוא גם מזרן פעילות לתינוק שמכיל מוסיקה, בובות וצעצועים הפועלים על בטריות ויכולים לזוז, להשמיע צלילים ואורות. אם מעוניינים באופציה המשוכללת יותר, אפשר לבחור משטח פעילות לתינוק בו מפעילים את האורות והמוסיקה לזמן מוגבל של 15 או 20 דקות. במשטחי הפעלה רבים, הקשתות מגיעות עם לולאות מהן נתלים הצעצועים, כך שאפשר להחליף את הצעצועים מפעם לפעם כדי לשמור על גיוון וגם אם פשוט לא אוהבים את הצעצועים הקיימים.

התפתחות תינוקות בריאה מוזנת על ידי גירויים וחוויות המשתפות את כל חמשת החושים. כאשר בוחרים אוניברסיטה לתינוק, חפשו אחת שמציעה גם גרפיקה וצבעים מושכים ומעניינים, ציורים נעימים ודמויות, גם משחקים או חפצים שמשמיעים קולות שונים, גם חפצים וצעצועים שמאפשרים מישוש, טקסטורות שונות, צעצועים שניתן להכניס לפה וגם חפצים שיריחו טוב או לפחות לא יצברו ריחות רעים. משטח פעילות לתינוק מתאים לתינוקות בגיל חצי שנה במיוחד, שכן אז התינוק כבר שולט יותר על גופו, מגיב יותר לגירויים סביב ומסוגל אולי לזחול על המשטח בין הצעצועים.

מזרן הפעילות לתינוק מספק גירויים מסוגים שונים כדי לעודד התפתחות. כאשר נותנים לתינוק גירויים ויזואליים ודברים מושכים להסתכל עליהם, זה עוזר לו לפתח את הקואורדינציה הקשורה לעין והיד. עם הזמן' כאשר התינוק מביט על צעצוע מושך, הוא לומד כיצד להושיט את היד, לתפוס ולמשוך את הצעצוע אליו. תינוקות צעירים בדרך כלל מסוגלים להביט רק על אובייקטים הקרובים אליהם ועם הזמן מסוגלים לעקוב אחר אובייקט בתנועה. כאשר התינוק כבר מסוגל להושיט יד ולתפוס צעצוע, זה מעניק לו תחושת העצמה וביטחון. כשיש מגוון של חפצים שונים זה לצד זה והתינוק מזיז חפץ אחד שמזיז חפץ אחר, הוא לומד כיצד דברים עובדים.

 

יתרונות משטח הפעלה

משטחי פעילות לתינוק טובים להתפתחות התינוק לא רק מבחינת התפתחות שכלית ומוטורית, אלא גם מבחינת חיזוק השרירים ועזרה לשלבים כמו התהפכות, ישיבה וזחילה. הורים שרוצים לעזור לתינוקם להגיע לשלב הבא בהתפתחות, יכולים להשתמש במזרן פעילות לתינוק ככלי עזר. אם תשימו את התינוק על הבטן, הגירויים מסביב יעודדו אותו להתרומם על ידיו ובכך יעזרו לחיזוק שרירי הגב, הצוואר ועמוד השדרה. התינוק ירצה להתהפך כדי לראות את הצעצועים התלויים או כדי לשחק עם צעצוע שנמצא על המשטח ויתעודד לזחול, אם ירצה להגיע למשחק או לצעצוע מסוים הרחוק ממנו.

כמו בבחירת מוצרי תינוקות אחרים, חשוב להקפיד על בטיחות. משטח פעילות לתינוק בדרך כלל בטוח מאוד, שכן הוא נמצא על הרצפה או בתוך לול לתינוק, כך שאין סכנת נפילה או התהפכות והמשטח הוא בדרך כלל מזרן או חומר רך אחר. מה שכן צריך לבדוק, הוא החומרים ממנו עשוי המשטח ובייחוד הצעצועים המגיעים יחד עם המשטח, בין אם הם מיועדים להיות סביב המשטח, או תלויים על הקשתות. בדקו כל צעצוע וחפשו פינות חדות או חלקים קטנים העלולים להתפרק. כמו כן, ודאו כי משטח הפעילות שבחרתם מתאים לגילו של התינוק.

ישנם הורים שקונים אפילו מספר משטחים לתינוקות שיהיו בבית, או משטח לבית ומשטח לטיולים בחוץ. כאשר בוחרים אוניברסיטה לתינוק חישבו על הניקיון. רוב הסיכויים שהלכלוך העיקרי יהיה פליטות ולכן חישבו עד כמה קל יהיה לנקות את המשטח והצעצועים. מומלץ לחפש מזרן פעילות לתינוק שבו הצעצועים ניתנים לניתוק מהקשתות ולניקוי במים וסבון או כיבוס במכונת כביסה. חישבו גם על גודל המשטח. כאשר התינוק קטן מאוד, אין צורך במשטח פעילות רחב, אבל רצוי לחשוב לטווח הארוך כשהתינוק כבר יתחיל לזחול. חפשו מזרן שיהיה מספיק רחב אבל לא יתפוס שטח רב בבית.

כיום משטחי פעילות רבים מגיעים עם כריות שנועדו לעודד את התינוק להתרומם על ידיו ואז לזחול. חשוב לבדוק את הכרית ואת גודלה ולוודא שלא בוחרים כרית עבה מדי, שכן אז התינוק ישכב בזווית לא בריאה. לגילאים גדולים יותר כאשר התינוק כבר זוחל או עומד, קיימים משטחי פעילות המעודדים התפתחות תינוקות במאוחרים יותר. בדרך כלל הם מכילים משחקים שמלמדים את התינוק כיצד להרכיב דברים ומכילים משחקים מורכבים יותר.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/304-אוניברסיטה-לתינוק'>אוניברסיטה לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
על ההבדלים בין ציר אמיתי למדומה [קרא בהרחבה]
האם גם את זקוקה לבדיקת אקו לב עובר? [קרא בהרחבה]
לידה טבעית - בעד ונגד [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
על ההבדלים בין ציר אמיתי למדומה [קרא בהרחבה]