ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
צעצועי תינוקות
מערכת קרוסלה

בימינו יש מבחר אינסופי של צעצועים לתינוקות, וחשוב שאתם ההורים תבחרו את הצעצוע המתאים לתינוק, כך שהוא גם יהנה ממנו, אך גם ילמד משהו.

משחקים וצעצועים לתינוקות

מוצרי תינוקות הוא שוק המוצף צעצועים לתינוקות משלל סוגים ומינים שמבטיחים לספק הפעלה לתינוק ולהיות מותאמים לסטנדרטים בתחום התפתחות תינוקות. עם כל כך הרבה מבחר מסנוור, איך נדע איזה משחק לתינוק כדאי לקנות, מה בטוח, מה מתאים לגילו של התינוק, כמה זה יותר מדי וממה להימנע? צעצועים לתינוקות הם לא רק לצורכי בידור והעסקה. בייחוד לתינוקות צעירים, צעצועים הם יותר מסתם משחק, זהו הכלי המרכזי שיעזור להם ללמוד ולהתפתח.

לפני שאתם קונים צעצוע לתינוק שאלו את עצמכם מספר שאלות. האם הצעצוע ימשוך את תשומת ליבו של התינוק, האם הוא יעמוד ב"התעללות" של התינוק, האם הצעצוע מורכב או מסובך מדי, האם הצעצוע מאתגר מספיק, כך שלתינוק לא יימאס ממנו לאחר זמן קצר, האם הצעצוע מאפשר לתינוק לשחק בעצמו ולא רק לצפות, האם ניתן לשחק עם הצעצוע ביותר מדרך אחת, האם לצעצוע יש ערך מוסף על פני צעצועי תינוקות אחרים שכבר יש לכם והאם הצעצוע מושך מספיק אתכם, אמהות ואבות, כך שגם אתם תיהנו להשתתף במשחק.

 

בחירת משחקים לתינוק

ציוד לתינוקות בדרך כלל מסודר ומקוטלג על פי הגיל והשלב ההתפתחותי של התינוק. חשוב לבחור צעצועים לתינוקות בהתאם לגילו של התינוק, לא צעצועים לתינוקות צעירים יותר ולא צעצועים שמקדימים את זמנם.

הדבר הראשון שצריך לבדוק לפני שקונים צעצוע לתינוק הוא הבטיחות. צעצוע לתינוק חייב שיהיה לו תו שמצביע על הגיל והשלב ההתפתחותי המתאים לשימוש, והסימון צריך להיות באופן ברור יחסית על גבי האריזה. צעצוע לתינוק שכולל חלקים קטנים או חלקים מתפרקים, אותם התינוק עלול לבלוע, צריך להיות מקוטלג לשימוש מגיל שלוש ומעלה. סמכו על היצרן ואל תתפתו לקנות צעצוע לתינוק שמתאים לילדים גדולים יותר, גם אם נדמה לכם שהוא בטוח ולא ראיתם חלקים קטנים. ייתכן והמוצר מסוכן לשימוש של תינוקות קטנים מסיבות לא נראות לעין.

בחרו משחקים לתינוקות שיעניינו את התינוק, ומובן שגם כאן צריך להתאים את הצעצוע לגיל. הורים רבים מוציאים כסף רב על צעצועים לתינוקות, ומוצאים עצמם מאוכזבים כאשר התינוק לא מעוניין אפילו להסתכל על הצעצוע החדש. תינוקות צעירים מאוד ימשכו לצעצועים עם צבעים ברורים ומנוגדים. צעצועים לתינוקות מתחת לגיל חצי שנה מעוצבים בדרך כלל בצבעי יסוד, בשילוב של שחור או לבן כדי לתת את הקונטרסט המקסימלי. גם אם התאמת הצבעים לא לטעמכם, השתדלו לבחור צעצועים עם מספר לא רב של צבעי יסוד, כך שהצעצוע ימשוך את תשומת ליבו של התינוק.

 

צעצועים התפתחותיים

מלבד צעצועים שיגרמו לתינוק לצחוק או להיות רגוע, בחרו גם צעצועים שיקדמו את התפתחות התינוק. חלק מהצעצועים נותנים לתינוק את האפשרות לתפוס, למשוך או ללחוץ. צעצועים כאלו יעזרו לתינוק לפתח כישורים מוטוריים חשובים. לתינוקות מתחת לגיל חצי שנה, פעולה של לתפוס ולהחזיק חפץ היא שלב התפתחותי חשוב. בחרו צעצוע שייתן לתינוק את האופציה הזו. לתינוקות גדולים יותר בחרו צעצועים שיעזרו להם לפתח את כושר המשיכה. הצעצועים הטובים ביותר הם אלו שעוזרים להתפתחות תינוקות בכך שהם מפתחים כמה יכולות מוטוריות בבת אחת.

תינוקות משתמשים בכל חמשת החושים כאשר הם משחקים בצעצוע. דרך המשחק התינוק לומד לשלוט בגופו ובתנועותיו, והצעצועים עוזרים לפתח קואורדינציה. בגילאים מתקדמים יותר, משחקים לתינוקות עוזרים בפתרון בעיות והבנה כיצד דברים עובדים ובפיתוח הדמיון. הצעצועים הטובים ביותר צריכים לגרות את כל חמשת החושים, למשוך מבחינה ויזואלית, להיות בעלי טקסטורה נעימה בפה, לאפשר אחיזה, להיות בעלי ריח ניטרלי או נעים ולהפיק רעשים.

כמובן שאפשר לקנות גם משחקים לתינוקות שאינם התפתחותיים, אלא פשוט יגרמו הנאה ויעזרו בהפעלת התינוק כאשר אתם עסוקים. אם לתינוק שלכם נמאס מצעצוע שפעם הוא מאוד אהב, נסו פשוט לשים אותו בצד לכמה שבועות ואז להציג אותו שוב לתינוק. ישנם גם צעצועים לתינוקות המותאמים לתקופה מסוימת, כמו נשכנים לתקופה בה צומחות לתינוק השיניים.

חישבו על הרעש שהצעצוע עושה. גם כאשר התינוק נמצא ברחם, הוא מסוגל לשמוע רעשים וצלילים. בחרו צעצוע לתינוק שיגרה את השמיעה כמו דובי עם פעמון בתוכו, או משחק שלוחצים עליו ומשמיע רעש.

 

בטיחות הצעצועים

זכרו כי צעצועים לתינוקות בדרך כלל מוצאים את דרכם אל פיו של התינוק. אם נראה לכם שהצעצוע מכיל שכבת צבע עבה, קחו בחשבון שהתינוק יכול לקלף ולבלוע את הצבע. בדקו על גבי האריזה מאיזה חומר עשוי הצעצוע והימנעו מחומרים מסוכנים. אל תסתפקו במבט על הצעצוע דרך האריזה, החזיקו את הצעצוע ובחנו אותו מנקודת מבטו של התינוק. נסו לסובב חלקים ובדקו האם ישנם חלקים שעלולים לפצוע את התינוק או להתפרק. בכל רכישת צעצוע לתינוק , חישבו על בטיחות. סביבה נקייה חשובה מאוד למניעת מחלות וזיהומים, קחו בחשבון שהתינוק אוהב לזרוק צעצועים, שהרבה פעמים ימצאו עצמם על רצפה מלוכלכת. חשבו האם ניתן לנקות את הצעצוע בקלות, רצוי לקנות צעצועים שניתן לשטוף במים וסבון.

סביבה מצוינת לשחק עם צעצועי תינוקות היא על מזרן הפעלה לתינוקות (אוניברסיטה לתינוק) שיקדם את התפתחות התינוק. אפשר למצוא מזרן כזה בכל חנות של ציוד תינוקות. המזרן מאפשר לתינוק לשכב על משטח רך, עם מספיק מקום לשחק בצעצועים. עם חלוף הזמן, זו תהיה הסביבה שתאפשר לתינוק להתחיל להתהפך ולזחול.

מומלץ להניח בסביבת המזרן מראה לתינוק, מראה בטיחותית מיוחדת שאינה עשויה זכוכית. אפשר גם לקנות משחקים לתינוקות שמכילים מראה. תינוקות מאוד אוהבים להתבונן בדברים, במיוחד אם מדובר בקלוז אפ שלהם. כך התינוק ילמד להכיר את עצמו ולהבין שהפרצוף החמוד במראה, זה בעצם הוא עצמו. דאגו לקנות מגוון צעצועים, כך שכל צעצוע ייתן ערך מוסף אחר. חפשו צעצועים שונים מבחינת טקסטורה, גודל, משקל, גמישות, צבעים וצורות.

העידן הטכנולוגי הגיע גם לעולם של משחקי התינוקות. קיים היום מגוון צעצועים לתינוקות הפועלים על חשמל ומציגים הופעה אור קולית מרשימה ביותר. בעוד שצעצועים מהסוג הזה מתאימים אולי לילדים מבוגרים יותר, תינוקות פחות יתרשמו, מלבד אולי חיוך קטן להבהוב אורות ואז איבוד התלהבות. בנוסף, צעצועים טכנולוגיים לא מציעים הרבה בכל הנוגע להתפתחות תינוקות קטנים. מלבד הצגה ויזואלית, שבדרך כלל מושכת תשומת לב רגעית ביותר, הצעצועים הטכנולוגיים לא מציעים אפשרויות מישוש מאתגרות, או אפשרות של הכנסת הצעצוע לפה.

 

לסיכום

התפתחות תינוקות אפשר לקדם לא רק בעזרת צעצועים יקרים. משחקים לתינוקות לא חייבים להגיע מחנויות ציוד לתינוקות, אפשר ליצור צעצועים מעניינים בבית, השתמשו בדמיון שלכם. במיוחד לפעוטות וילדים גדולים יותר, אפשר ליצור פינות יצירה מאריזות ריקות, קרטוני ביצים ומוצרי יום יום שתכננתם לזרוק. גם כאן הפעילו שיקול דעת והביטו על הצעצועים מנקודת מבטו של הפעוט או הילד, ובדקו כי הוא לא יכול להיפצע חלילה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/303-צעצועי-תינוקות'>צעצועי תינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
גבר בשעת הלידה. טוב או רע? [קרא בהרחבה]
עידוד התפתחות תינוקות [קרא בהרחבה]
המים כבר ירדו? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
גבר בשעת הלידה. טוב או רע? [קרא בהרחבה]