ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
כסא אוכל לתינוק
מערכת קרוסלה

כשאתם קונים כסא אוכל לתינוק שלכם, חשוב להקפיד על רמת בטיחות גבוהה וגם לשים לב שהוא נוח לשימוש ההורים ושקל לנקות אותו.

כסאות אוכל לתינוקות

כסאות האוכל לתינוקות (baby eating chair) התקדמו והשתכללו מאוד מהימים בהם היו קיימים רק כסאות עץ פשוטים. היום ניתן למצוא כסאות על גלגלים, מגשים נפתחים ומתקפלים ביד אחת, מושבים נוחים והתאמה לגובה. לא צריך למהר לקנות כסא אוכל לתינוק מיד לאחר הלידה. תינוקות לא באמת צריכים כסא לפני שהם מתחילים לאכול אוכל מוצק, בדרך כלל בגיל חצי שנה. יש הורים שמעדיפים לקנות כסא אוכל לתינוק בשלב מוקדם, פשוט כי זה מקום נחמד להושיב בו את התינוק, גם מבלי שהוא יזרוק גזר על הרצפה. גם הורים שדוחים את השלב בו הם נותנים לתינוק אוכל מוצק, למשל אם האם מניקה לתקופה ממושכת, ימצאו כי כסא האוכל לתינוק יכול להיות מאוד שימושי, אם רוצים להושיב את התינוק סביב השולחן, יחד עם יתר המשפחה.

 

איך בוחרים כסא אוכל לתינוק?

כמו כל ציוד לתינוק שאנו קונים, כאשר בוחרים כסא אוכל לתינוק, חשוב להקפיד על בטיחות ושמירה על ההמלצות לטובת התפתחות תינוקות תקינה. כסא על גלגלים יכול להיות מאוד נוח אם רוצים להאכיל את התינוק במקומות שונים בבית, אבל חשוב מאוד להקפיד שיהיו לו מעצורים. תינוקות מגיל חצי שנה כבר מאוד פעלתניים ותזוזות רבות של התינוק יזיזו את הכסא. מעצורים יעזרו למנוע תאונות ויכסכו מכם את המרדף אחרי הכסא בזמן ארוחות הצהריים.

אם אתם רוצים כסא אוכל לתינוק שמתקפל, ודאו שמנגנון הנעילה לאחר הפתיחה חזק מספיק וכי פעולת הפתיחה והסגירה פשוטה ולא מסורבלת. לאחר שפתחתם כסא מתקפל לתינוק, נסו לראות האם הוא עלול להתקפל תוך כדי שימוש, מה שעלול להיות סכנה בטיחותית של ממש. כסאות מתקפלים יכולים להיות מאוד שימושיים, בייחוד אם גרים בדירה קטנה והבית גם ככה צפוף, וגם למשפחות שאוהבות לאכול בחוץ. אפשר גם לקנות מושב שמתלבש על כסא קיים, כך שניתן לאחסן אותו בקלות לאחר האוכל.

חשוב לבחור כסא אוכל לתינוק עם בסיס רחב שיבטיח יציבות, בייחוד אם הכסא גבוה. דאגו לנער ולנדנד כל כסא לתינוק שתבחרו, בין אם מתקפל או לא, כדי לבדוק האם הוא נופל בקלות, כאשר יש עליו תינוק פעלתני. קחו בחשבון שהרבה יותר נוח להתכופף להרים בננה מתחת לכסא עם בסיס רחב. כמו בעגלה לתינוק או טיולון, גם בכסא אוכל צריכות להיות חגורות בטיחות. בחרו כסא לתינוק עם חמש רצועות בטיחות, ודאו שהרצועות חזקות מספיק וחשוב מכך, נסו למצוא כסא לתינוק בו ניתן לנקות את החגורות בקלות, שכן תינוקות לא ידועים בהרגלי הניקיון שלהם, בייחוד לא באוכל. הימנעו מכיסאות בהם ישנה חגורה אחת שמקיפה את מותני התינוק.

 

בחירת הכיסא

אל תסמכו על הבטחות של מוכר או על מבט בלבד, בדקו את הכסא בעצמכם והעבירו אותו מבחן. כסא לתינוק עם ריפוד יכול להיות מאוד נוח ואנו רוצים כסא שיחזיק לאורך זמן ולכן צבטו את הריפוד, אם הבד נמשך כלפי מעלה ולא צמוד מספיק, רוב הסיכויים שהריפוד יישחק וייקרע במהרה. הימנעו מכיסאות בעלי חריטות דקורטיביות, זה מקום מצוין לאוכל להיתקע, מה שיקשה על הניקוי. עוד בחנות, חברו ונתקו את המגש שוב ושוב וכאשר הוא נעול, נסו לנדנד אותו מכמה כיוונים כדי לראות אם הוא משתחרר בקלות. הביטו על החלק התחתון של המגש הנגיש לתינוק, וודאו שאין חתיכות מתכת או פינות חדות שיכולות לפצוע את התינוק.

בחרו כסא לתינוק שקל לנקות, כסאות פלסטיק ועץ הם הקלים ביותר לניקוי. אם בוחרים כיסא לתינוק עם ריפוד בד, ודאו שהריפוד ניתן להסרה ולכיבוס במכונת כביסה. ודאו שהסרת הריפוד קלה ומהירה, שכן רוב הסיכויים שתצרכו לנקות את הריפוד לפחות פעם ביום או יומיים. חשוב שהכסא יהיה קל לתפעול. ודאו שאתם יכולים לפתוח ולסגור את המגש עם יד אחת, שכן ביד השנייה בדרך כלל תהיה צלחת אוכל או תינוק. יחד עם זאת, בחרו כסא אוכל לתינוק בו הוא לא יהיה מסוגל לפתוח או להזיז את המגש בעצמו. חפשו כסא לתינוק בו למגש יש שוליים גבוהים, כך שכמה שיותר אוכל יישאר על המגש ולא ימצא את דרכו לרצפה. ישנם אפילו מגשים שניתנים לשטיפה במדיח כלים.

בין אם בוחרים כסא לתינוק מעץ או מפלסטיק, ודאו שאין פינות חדות, או מקומות בהם התינוק עלול להיפצע. העבירו את היד על הכסא וודאו שהגימור חלק. כאשר שמים את התינוק בכסא, דאגו לחגור אותו ישר ולנעול את המגש. כאשר נועלים את המגש, שימו לב שידיו של התינוק לא נמצאות במקום בו הן עלולות להיתפס. גם אם התינוק חגור בכסא אל תעזבו אותו לבד בחדר, דאגו תמיד להיות בקשר עין. השתמשו בכסא רק כאשר התינוק נמצא בגיל המתאים ובמשקל המתאים. אל תשימו את התינוק בכסא אם הוא עוד קטן מדי ולא מסוגל לשבת לבד ואל תושיבו את התינוק אם הוא כבר גדול וכבד מדי לכסא.

חפשו כסא לתינוק שמגיע עם מדרגה לרגליים. חשבו על התפתחות התינוק ובחרו מדרגה מתכווננת, כך שתתאים גם לתינוק בגיל חצי שנה וגם לפעוט בן שנתיים. כמו כן, ודאו שהמדרגה ניתנת לפירוק, או מתקפלת ,כך שתהיה נוחה לשימוש של פעוטות גדולים יותר. כיום יש כסאות אוכל לתינוק שמגיעים עם סל, או מקום אחסון בתחתית, שמאפשר לשמור מגבונים לחים או צעצוע מסוים שקשור לשעת ההאכלה.

מוצרי תינוקות כמו מיטת תינוק, מנשא לתינוק או עגלה לתינוק, דורשים תקני בטיחות של מכון התקנים, שמקפידים על התפתחות תינוקות, והדבר אינו שונה כשמדובר בכסא אוכל לתינוק. הכיסאות החדשים עונים לתקנים, אבל אם קונים כסא אוכל לתינוק ישן מאוד, בעיקר כזה שיוצר לפני 1976, רוב הסיכויים שהוא אינו עונה לסטנדרט הבטיחות הנדרש היום. כיסאות עתיקים אולי מאוד יפים אבל רובם אינם יציבים, בעלי בסיס צר, עם חלק עליון כבד ולכן יכולים להתהפך בקלות. ודאו כי על הכסא שאתם קונים יש מדבקה שמאשרת כי הוא בטוח לשימוש. כמו כן ודאו כי על הכסא או על מסמך מצורף רשום שם היצרן, ארץ הייצור וכתובת ליצירת קשר בכל בעיה.

 

כסא אוכל או שולחן אוכל

ישנם הורים שמעדיפים שולחן אוכל על פני כסא אוכל לתינוקות. בדרך כלל מדובר בשולחן מרובע כאשר התינוק יושב במרכז. זו אופציה בטוחה יותר, שכן התינוק יושב קרוב יותר לרצפה כך שהסיכויים לנפילה כמעט אפסיים. מצד שני, אם רוצים לשבת לאכול סביב השולחן כמשפחה, לא ניתן לעשות זאת עם השולחן, אלא עם כסא אוכל בלבד. שולחן אוכל לתינוק בדרך כלל פחות נוח להורים, גם בגלל שהוא תופס יותר מקום מכסא וגם משום שהוא מצריך התכופפות כדי להאכיל את התינוק.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/300-כסא-אוכל-לתינוק'>כסא אוכל לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מעקב גדילה לעובר כבר עשית? [קרא בהרחבה]
יומן הריון - סיפורו של עובר [קרא בהרחבה]
התינוק בוכה או רעב - מה עושים? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
מעקב גדילה לעובר כבר עשית? [קרא בהרחבה]