ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
עגלה לתינוק
מערכת קרוסלה

קניית עגלה לתינוק עשויה להיות משימה מבלבלת. שוק מוצרי התינוקות מוצף בעגלות וטיולונים שונים ומגוונים, והמשימה שלכם היא למצוא איזו עגלה מתאימה ביותר לתינוק ולצרכים שלכם.

עגלה לתינוק תמונה 1

איור: מאיה מהצרי

 

עגלות

כשנכנסים לתקופה של הריון ולידה, צריך לקחת בחשבון הוצאות רבות. עגלת תינוק היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש, כאשר קונים ציוד לתינוקות. בשוק מוצרי תינוקות יש כיום עגלות תינוק וטיולונים מסוגים רבים, ולפעמים המבחר גדול כל כך, עדי כדי בילבול.

כשקונים ציוד לתינוקות ובייחוד עגלת תינוק, בלי באמת לדעת מה אנחנו מחפשים, החיפוש יכול להיות מאוד מייגע. לפני שמתחילים להשוות מחירים בין עגלות תינוק, חשוב להבין מה הצרכים שלנו מהעגלה או מהטיולון. סדר העדיפויות יכול להשתנות ממשפחה למשפחה. האם חשוב לנו יותר מהכול שעגלה לתינוק תהיה קומפקטית? או שאולי חשוב לנו העיצוב החיצוני? בחירת עגלה לתינוק (baby stroller) תהיה קלה יותר ככל שנתמקד יותר בעגלות שמתאימות לצרכים שלנו.

 

בטיחות עגלת תינוק

מכון התקנים הישראלי הוציא תקנות לעגלת תינוק וחשוב לוודא שהעגלה שאתם מתכננים לקנות, עונה על כל הקריטריונים. עגלת תינוק חייבת בלמים בשני גלגלים לפחות, אחוריים או קדמיים, בולמי זעזועים, רצועת בטיחות עם 5 נקודות חיבור לפחות ואמצעי בטיחות נגד תפיסת אצבעות כאשר העגלה מתקפלת. על עגלות תינוק טובות חייב להיות רשום שם החברה או היצרן, הדגם, ומקום ושנת ייצור.

יציבות ובטיחות של מוצרי תינוקות, ובייחוד של עגלת תינוק או טיולון, הם אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק. חשוב שתחושו את העגלה בעצמכם, קחו אותה לסיבוב בחנות ממש כמו בקניית רכב. שימו לב האם היא מתנדנדת. בשימוש היומיומי, העגלות יהיו שונות ממה שחוויתם בחנות. לפני שקונים, כדאי להניח על העגלה חפצים שידמו את העומס האמיתי שיהיה עליה, כמו התינוק עצמו, תיק חיתולים, ציוד לתינוק ושקיות של קניות. בדקו שקל לנייד את העגלה גם במקומות צרים ושהגלגלים מסתובבים לצדדים ולא נוסעים רק קדימה או אחורה.

עוד לפני רכישת העגלה, העבירו אותה מבחן בטיחות של ממש. חשוב מאוד לבדוק את הבלמים והמעצורים. חשוב שיהיה קל להפעיל את המעצור וקל לנטרל אותו. בזמן שהמעצור מופעל, חשוב לוודא שהעגלה לא זזה. לאחר שקניתם עגלת תינוק, דאגו להשתמש במעצור בכל פעם שעצרתם את העגלה, גם אם זה רק לרגע. מעצורים של עגלת תינוק כמו מעצורים ברכב, נשחקים, וחשוב לבדוק אותם באופן קבוע ולתקן במידת הצורך. בדקו את העגלה מנקודת מבטו של התינוק. עגלות תינוק מגיעות היום עם הרבה רצועות, כפתורים וחיבורים. ודאו כי אין מקומות בהם ידיו של התינוק יוכלו להיתפס.

בכל טיולון צריכות להיות חגורות בטיחות, בדקו אותן. חשבו לטווח הרחוק שבו התינוק יגדל, יהפוך מאוד סקרן וירצה לקפוץ מהטיולון לחקור את העולם. מערכת הבטיחות הטובה ביותר היא מערכת עם חגורות בחמש נקודות, ששומרת על התינוק מכל הצדדים. המערכת צריכה לתמוך בתינוק גם בשעות שהוא פעלתן מאוד וקופצני וגם כאשר הוא נרדם בטיולון ועלול להחליק.

כאשר קונים טיולון או עגלה לתינוק, צריך לחשוב על נוחות. חשוב לבחור טיולון שיעניק נוחות מרבית לתינוק וגם להורים. חלק מהדברים שהופכים עגלת תינוק לנוחה להורים, הם כמה קל לנייד את העגלה, האם היא גמישה, האם היא מתפרקת וכמה זמן לוקח לפרק אותה, לאיזה גודל היא מתקפלת והאם היא נכנסת בקלות לתא המטען ברכב. הקומפקטיות חשובה מאוד, בייחוד עם עגלת תאומים שהיא בדרך כלל מסורבלת יותר. יש אפילו הורים שקונים עגלה לתינוקות או עגלת תאומים ונאלצים להחליף גם את הרכב, שכן ישנם רק מעט רכבים בעלי תא מטען גדול מספיק לעגלות תינוק של כמה תינוקות.

עגלת תינוק צריכה להיות מותאמת לצרכים האישיים שלכם. ישנן עגלות תינוק במשקלים שונים. אם אתם מניידים את העגלה הרבה, בייחוד ברכב, לא מומלץ לקנות עגלת תינוק כבדה מדי, שיהיה קשה להרים ולהוציא מהרכב כל פעם. עגלות תינוק מגיעות היום גם עם תיק. ודאו שהתיק נוח, עם מספיק כיסים וכי ניתן לאחסן בו דברים שצריך שיהיו בהישג יד.

שימו לב גם לידיות העגלה. מומלץ לבחור טיולון שבו הידיות מתכווננות לגבהים שונים, כך שכל אדם שייקח את התינוק לטיול, יוכל להתאים את הידיות לגובהו.

עגלות תינוק ובייחוד טיולונים טובים יגיעו יחד עם שמשייה וכיסוי לגשם. קחו בחשבון שתצטרכו להשתמש בטיולון בזמן גשם ולצאת לטיול בימי שמש. יחד עם זאת, אלו אביזרים שניתן לקנות בנפרד מהעגלה לפי העונה, כך שאם מצאתם עגלת תינוק שאתם מאוד אוהבים והחיסרון היחיד שלה הוא שהיא לא מגיעה עם כיסויים, אל תתנו לזה להיות הגורם המכריע בקנייה.

אחד הדברים שאי אפשר להתפשר עליו בעגלת תינוק הוא האם העגלה מתקפלת. ההמלצה היא לא לקנות עגלת תינוק או טיולון שאינם מתקפלים. עגלה או טיולון שלא תצליחו להכניס לתא המטען ברכב, פשוט לא יהיו שימושיים. עגלות תינוק שונות מתקפלות בצורה שונה ובשלבים שונים. חפשו עגלת תינוק שמתקפלת בלחיצה אחת ובשימוש ביד אחת, כך שתוכלו להחזיק את התינוק ולקפל את העגלה בו זמנית. אל תסתמכו על מוכר מיומן שיקפל מולכם את העגלה, אלא ודאו שאתם מצליחים לקפל אותה בעצמכם, בקלות ובמינימום מאמץ, עוד לפני הקנייה.

ניתן לקנות עגלת שכיבה או טיולון, אך קיימות היום עגלות תינוק המגיעות עם מושבים משתנים, כך שבאותה עגלה תוכלו להשכיב את התינוק לישון כאשר הוא קטן ולהשתמש בה כטיולון לתינוק גדול יותר. אפשר לבחור עגלה לתינוק שהמושב שלה מתנתק ויכול להיכנס לרכב ככסא לאוטו, כך שאם התינוק שלכם נרדם בטיולון, לא תצטרכו להעיר אותו כדי להכניס אותו לרכב. כמו כן, עגלה כזו תשרת אתכם גם עם תינוק קטן מאוד וגם כטיולון לגילאים מאוחרים יותר.

 

תחזוקת העגלה

תינוקות לא ידועים בהרגלי הניקיון שלהם וחשוב לקחת את זה בחשבון כשבוחרים עגלה לתינוק. צפו לזה שהעגלה תתלכלך, בעיקר מאוכל ומפליטות. חפשו עגלת תינוק שקל לנקות, רצוי כזו שבה הריפוד ניתן להסרה ועמיד בכביסה במכונת כביסה.

עגלת תינוק דורשת תחזוקה שוטפת. צריך לשמור על ניקיון העגלה וגם להקפיד שכל אמצעי הבטיחות לא נשחקו. מלבד בדיקת מעצורים צריך לבדוק גם את הגלגלים. בכל פעם לפני שאתם שמים את התינוק בטיולון, העיפו מבט קצר אל הגלגלים וודאו שהם נראים תקינים ואינם מתנדנדים. עגלות תינוק מסוימות מגיעות עם גלגלים נשלפים שניתן להחליף ולכן צריך לוודא שהגלגלים מחוברים כראוי. לרוב העגלות היום יש תאי אחסון גדולים בייחוד מאחור. דאגו לא להעמיס יותר מדי על העגלה. עגלה לתינוק שסוחבת משקל כבד מדי עלולה להתהפך.

בזמן שהתינוק נמצא בעגלה אל תשימו שום דבר עליו. הקפידו לא להשאיר משקאות חמים על העגלה בזמן שהתינוק נמצא בה. בעגלות תינוק רבות קיים מקום לכוס שתייה או בקבוק לתינוק, אך אם העגלה תקבל מכה קטנה, או חלילה תתהפך, הנוזל החם עלול לגרום לתינוק לכוויה. בנוסף, לא משנה היכן אתם נמצאים, דאגו שבכל זמן שהתינוק נמצא בעגלה, אתם או אדם מבוגר אחר נמצאים לידו. אל תשאירו את התינוק לבד בעגלה, גם אם זה רק לרגע.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/222-עגלה-לתינוק'>עגלה לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
הידרותרפיה לתינוקות - מה זה? [קרא בהרחבה]
ביוץ. איך הכל מתחיל? [קרא בהרחבה]
כיצד ניתן למנוע מוות בעריסה [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
הידרותרפיה לתינוקות - מה זה? [קרא בהרחבה]