ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
בגדי תינוקות
מערכת קרוסלה

לאחר 40 שבועות הריון, נולד לכם סוף-סוף תינוק נפלא. מה מלבישים לרך הנולד, ומתי כדאי להכין את רשימת הקניות לבגדי התינוק?

בגדים לתינוק

קניית בגדי תינוקות יכולה להיות כה מהנה, שלפעמים קשה לעמוד בפני הבגדים הקטנים והחמודים בחנויות הבגדים ופשוט רוצים לקנות את הכול. בגדים לתינוקות הפכו לשוק אופנתי לכל דבר ונשים בהריון מוצאות את עצמן קונות בגדי תינוקות המותאמים לאופנת תינוקות עדכנית, כבר מהחודש הראשון של ההיריון. אבל כמו כל ציוד לתינוקות, חבל סתם להוציא כסף על מוצר שאינו פונקציונאלי, נוח או בטיחותי ומזיק להתפתחות התינוק. אם נחשוב לרגע על עצמנו כאנשים בוגרים, נבין כי גם הבגדים שאנו קונים, לפעמים אולי מאוד יפים, אבל עלולים להיות מאוד לא נוחים. אצל תינוקות אסור לוותר על הנוחות לטובת צו האופנה, לתינוק הבגד פשוט חייב להיות נוח.

 

בגדים ליציאה מבית החולים

את הבגדים הראשונים לתינוק, כבר ליציאה מבית החולים, כדאי לקנות כמה שבועות לפני תאריך הלידה המשוער. לא צריך לקנות משהו אופנתי ומסובך. חפשו בגדי תינוקות לגילאי 0-3 חודשים מכותנה, לבנים ופשוטים. במידה ויודעים מראש כי התינוק צפוי לשקול יותר מהרגיל, אפשר כבר לקנות בגדי ילדים לגילאי 3 חודשים ומעלה. בשבועות הראשונים לחייו, התינוק יישן המון, בממוצע 18 שעות ביום, ולכן חשוב מאוד לקנות בגדי תינוקות שיהיו נוחים. כדאי גם להשקיע בפיג'מה נוחה. אם התינוק נולד באביב או בקיץ, אפשר לקנות פיג'מה שהיא חלק אחד מבד דק, ולמזג אוויר קר יותר, פיג'מה מבד עבה ומחמם יותר.

 

רשימת בגדי תינוקות

כדאי לקנות ביגוד בסיסי לתינוק לשבועיים הראשונים לאחר הלידה. קנו בין 6 ל-7 בגדי גוף לבנים מכותנה, שמלה או שתיים לבנות, לפחות 5 זוגות גרביים, בין 2 ל-3 חולצות עבות עם שרוול ארוך, 3 זוגות מכנסי כותנה, 2 כובעים בהתאם לעונה, כ-3 שמיכות המתאימות ליציאה בעגלה, סינר לאוכל, חיתולי בד ומעיל לחורף.

 

עלות הלבשת תינוקות

הבגדים שתקנו לתינוק בחודשים הבאים, יהיו תלויים בעיקר בצמיחתו של התינוק ובתקציב שלכם. לא כל משפחה יכולה להרשות לעצמה קנייה של בגדי תינוקות חדשים, מחנויות בגדים יוקרתיות כל כמה שבועות. אם התינוק שלכם יגדל בקצב התפתחותי רגיל, הוא יצטרך בגדים וחיתולים במידה גדולה יותר כל כמה חודשים. כדי לחסוך בכסף, אפשר לחפש מבצעים של בגדי תינוקות בכל חנות בגדים ולקנות בגדים לגיל 9-12 חודשים במבצע, גם אם התינוק רק בן חודש או חודשיים.

אם נכנסתם לחנות בגדי ילדים, או לכל מקום אחר המציע אופנה לתינוקות ויש בו הזדמנות לקנות בגדי תינוקות בזול, גם אם אתם רק בתחילת הריון וגם אם אתם לא בהריון כרגע אלא רק מתכננים להביא עוד ילדים בעתיד, מומלץ לקנות בגדי ילדים יוניסקס, המתאימים גם לבנות וגם לבנים.

גם אם מאוד רוצים לחסוך בכסף, לא מומלץ לקנות בגדי ילדים מאיכות נמוכה רק משום שהם זולים. ביגוד זול לתינוקות בדרך כלל לא יהיה נוח וטוב לתינוק ובנוסף, רוב הסיכויים שגם לא תוכלו לשמור את הבגדים לילדים הבאים. בגדי תינוקות זולים יפרמו ומהר מאוד תמצאו בהם חורים וכבר לא תוכלו להשתמש בהם. חברות אופנת תינוקות טובות ומוכרות, מוכרות בגדי תינוקות בחבילות של 6 פריטים או יותר, מה שיכול מאוד להוזיל עלויות מבלי להתפשר על האיכות.

 

בחירת ביגוד לתינוק

מבחינת בדים, חשוב לבחור בדים נעימים, נושמים ולא כאלו הנוטים להתכווץ מאוד בכביסה. לתינוקות קטנים מומלץ להעדיף בגד גוף, מאשר שני חלקים של חולצה ומכנסיים. בגד גוף לא ילחץ על בטנו של התינוק לאחר האוכל כמו מכנסיים, ולא תצטרכו לסדר ולהכניס את החולצה למכנסיים כל כמה דקות. רוב בגדי הגוף הבסיסיים מגיעים עם כפתורים בחלק התחתון, מה שמקל מאוד על החלפת חיתולים.

כאשר בוחרים בגדים לתינוקות חשוב לשים לב לכפתורים, רוכסנים ושאר אובייקטים הצמודים לבגד ליופי, בייחוד מברזל או מפלסטיק. בגדים לתינוק עם כפתור או רוכסן בולטים מאוד, עלולים להפריע לתינוק לשכב על הבטן או על הגב ויהיו מאוד לא נוחים. נסו להימנע בכלל מבגדי ילדים עם רוכסנים ואם הבגד מצריך פתיחה, נסו למצוא בגדים עם כפתורים קטנים ולא מורגשים. אין דבר נורא יותר, מאשר לקנות בגדי מעצבים לתינוקות רק כדי להבין בפעם הראשונה שמנסים להלביש את התינוק, שהבגד פשוט מסובך מדי להלבשה והתינוק כבר מאבד סבלנות.

 

שיקולי נוחות בתיכנון המלתחה

בכל בגד לתינוק שבוחרים חישבו על החלפת חיתולים. זו פעולה שתעשו פעמים רבות ביום, כך שמומלץ לבחור בגד לתינוק שיהיה קל להוריד, או שנפתח בחלקו התחתון. תינוקות רבים לא ממש אוהבים להתלבש ולכן נסו למצוא ביגוד לתינוק שתוכלו להלביש במהרה, בייחוד כזה עם צווארון נמתח או נפתח, כך שהתינוק כמעט לא ירגיש כאשר תלבישו אותו. כמובן שצריך להתחשב גם בעונה. אין טעם לקנות ביגוד לתינוקות קיצי, לתינוק שאמור להיוולד בחורף, לא משנה כמה הבגדים חמודים.

 

אביזרים נילווים

אופנה לתינוקות כוללת גם אביזרים כמו כובע, גרביים וכפפות שחשובים בייחוד למזג אוויר קר. תינוקות עוד לא יכולים לשמור על חום גופם וחשוב לשמור על כפות הרגליים והידיים חמות. כדאי לקנות כובע מחמם לחורף, מומלץ כזה שמחסה גם את האוזניים וכובע לקיץ שיגן מפני השמש. כאשר מלבישים את התינוק במטרה לצאת החוצה, כדאי להלבישו בשכבות. בחוץ, הבדלי טמפרטורה של מעלה או שתיים יצריכו הורדה או הוספה של שכבת לבוש. בקיץ התינוק ילבש בדרך כלל בגדים קצרים, אבל כדאי לקחת אתכם גם חולצה דקה עם שרוול ארוך, למקרה שיתקרר מעט או שתהיו במקום עם מזגן. לחורף דאגו לקנות מעיל מחמם, רצוי עם כובע, ויש אפילו חרמוניות קטנות לתינוקות, שמגיעות עם נעליים מחוברות.

 

הוראות כביסה

כשאתם רוכשים ביגוד לתינוק, חשוב לוודא ולבדוק בתוויות כי הוא ניתן לכיבוס במכונת כביסה. כאשר תהיו בין האכלות, החלפות חיתולים ועם מחסור בשינה, הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לכבס בגדי תינוקות ביד. באופן כולל, יש לכבס בגדים לתינוקות פעם אחת לפחות לפני שהתינוק לובש אותם בפעם הראשונה, גם אם הם יצאו הישר מהניילון. הכביסה לא רק מנקה את הבגדים מכל לכלוך שהם צברו במהלך הייצור ועד שקניתם אותם, היא גם הופכת את הבגד לרך יותר ויכולה לעזור למנוע גירויים בעור, שכן לתינוקות יש עור רגיש מאוד.

 

יד שנייה

תינוקות גדלים ממש מהר ולפתע תגלו שהבגד המקסים שקניתם לו כשנולד, כבר קטן עליו למרות שלבש אותו רק כמה פעמים. מראש לא כדאי לקנות המון בגדי תינוקות, בייחוד לא לתינוקות קטנים מאוד. דרך נוספת לחסוך בכסף היא פשוט להשאיל, או להשתמש בבגדים שקיבלתם במתנה ובבגדי תינוקות מחברים שכבר לא זקוקים להם, במקום לקנות בגדי מעצבים לתינוקות. הורים רבים שכבר לא מתכננים להביא עוד ילדים, ישמחו לתת לכם בגדים לתינוק, שסתם תופסים להם מקום בארון.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/298-בגדי-תינוקות'>בגדי תינוקות</a>

סגור לתגובות


1. קונה בגדי ילדים רק באתר מפונקים
יש שם בגדי ילדים ממש יפים והמחירים של בגדי הילדים מעולים !
http://www.mefunakim.com/ אורח
דירוג:
1

בעד הריון ולידה
בצקת בהריון - איך יוצאים מזה [קרא בהרחבה]
חווה צירים מוקדמים? [קרא בהרחבה]
שימור דם טבורי. למה צריך את זה? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
בצקת בהריון - איך יוצאים מזה [קרא בהרחבה]