ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
בייבי סנס
מערכת קרוסלה

הורים רבים רוכשים מכשיר בייבי סנס העוזר למנוע מוות בעריסה. לפניכם כמה עובדות מעניינות על המכשיר הפופולרי.

מכשיר בייבי סנס

בייבי סנס Baby Sense הוא המצאה ישראלית. זהו מכשיר שמגיב להפסקת נשימה אצל תינוקות במהלך השינה ובכך עוזר במניעת מוות בעריסה. מוות בעריסה היא תופעה של מוות בלתי מוסבר אצל תינוקות עד גיל שנה, שקורה במהלך השינה. המכשיר עוקב אחר נשימתו של התינוק בזמן השינה ומצפצף בחוזקה בכל פעם שהתינוק מפסיק לזוז או שנשימתו מפסיקה. לתינוקות צעירים עוד אין שליטה מלאה על גופם ולכן במהלך השינה אם דרכי האוויר נחסמות, אין להם את האינסטינקט להזיז את הראש ולחזור לנשום. מכשיר בייבי סנס מצפצף בחוזקה ובכך גם מודיע להורים על מקרה חירום וגם מעיר את התינוק וגורם לו לחזור לנשום.

תסמונת מוות בעריסה הפכה בשנים האחרונות לברורה יותר והורים מקבלים מידע רב ושיטות שונות שיקטינו את הסיכויים למוות בעריסה, אם כי עדיין לא ברור כיצד ניתן לצפות מוות בעריסה ומהם הגורמים לתופעה. הורים רבים מוצאים עצמם בודקים האם התינוק נושם כל כמה דקות בזמן השינה, וכך בעצם עלה הצורך במכשירי התראה כמו בייבי סנס, שעובדים על גלאי נשימה רגישים מאוד, שיבדקו את התינוק בשבילנו. בייבי סנס נכנס לסל מוצרי התינוקות של הורים רבים, שכן הוא נותן להורים את תחושת הרוגע שהתינוק שלהם נמצא בהשגחה, גם אם הם לא נמצאים בחדר. אלמנט ההתראה המהירה קריטי ביותר, שכן זמן יכול להיות יקר מאוד במקרה של הפסקת נשימה.

עד היום לא הוכח בוודאות כי מכשיר בייבי סנס מנע מוות בעריסה. מצד שני, אין גם דרך להוכיח שהמכשיר מתריע התראות שווא, כלומר שלא היה מדובר בהפסקת נשימה, ושהצפצוף העיר את התינוק ואולי הציל את חייו. בנוסף, עד היום לא ידוע על מקרה אחד של מוות בעריסה שבו ההורים השתמשו בבייבי סנס.

 

איך עובד הבייבי סנס

בייבי סנס הוא מכשיר מורכב ורגיש מאוד. הוא מזהה הפסקת נשימה והפסקת תזוזה על ידי מדידה של קצב הנשימה. אם קצב הנשימה של התינוק נמוך או גבוה מהרגיל, כאשר המדד הרגיל הוא עשר נשימות לדקה, המכשיר מצפצף. על פי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, תינוק שלא נושם במשך 20 שניות נחשב למת, ולכן המכשיר מצפצף אם ישנן חריגות בנשימה במשך יותר מ-20 שניות.

מכשיר בייבי סנס מתאים לכל תינוק מלידה ועד גיל שנה ללא הבדלים. מרבית מכשירי הבייבי סנס מורכבים משני חיישנים, הממוקמים מתחת למזרן בעריסת התינוק. ישנם מכשירים בעלי חיישן אחד, לתינוקות קטנים מאוד ולשימוש בבתי חולים, ומכשירים בעלי שני חיישנים, לתינוקות גדולים יותר, מגיל 3 חודשים ומעלה, שכבר מתחילים לזחול. המכשיר או החיישנים לא באים במגע ישיר עם התינוק, אך הם חשים את כל שטח הפנים של העריסה.

 

יתרונות המכשיר

הורים רבים חשים כי הם אינם זקוקים למכשיר בייבי סנס שכן הם משתמשים במוניטור, אינטרקום, או אפילו במצלמה כדי להשגיח על התינוק מחדר אחר כאשר הוא ישן. אבל בייבי סנס מעניק השגחה שאף מוניטור, או צפייה רצופה במצלמה לא יכולים להעניק. יהיה מאוד קשה להורה לשים לב לכל בעיה של הפסקת נשימה והפסקת תזוזה, דרך מוניטור מסוג כלשהו. כמובן ששימוש במוניטור או אינטרקום לא שולל שימוש בבייבי סנס כתוספת זהירות, ניתן להשתמש בשניהם יחד. כאשר התינוק ישן ונושם כרגיל, מופיעה נורית בצבע ירוק על המכשיר, וכאשר התינוק מפסיק לזוז או לנשום, המכשיר מצפצף בחוזקה, צליל אותו תוכלו לשמוע דרך כל מוניטור.

מכשיר הבייבי סנס בטוח לשימוש, שכן הוא פועל על בטריות ולא על סוג מסוים של קרינה מסוכנת או חיבור לחשמל, שעלול לגרום להתחשמלות. כמו כן, הוא נמצא מתחת למזרן ולא בא באיזשהו מגע עם התינוק. כמו בהרבה מכשירים שנועדו להתראה, גם בבייבי סנס אי אפשר להימנע לחלוטין מהתראות שווא. במקרים רבים המכשיר יצפצף בחוזקה, אך כשההורים יגיעו לעריסת התינוק הם יגלו כי התינוק נושם כרגיל ואולי רק קצת נבהל מהצפצוף החזק. התלונה העיקרית של הורים על מכשיר הבייבי סנס, הן התראות השווא שמעירות את התינוק, אך למעשה ייתכן ובמקרים מסוימים התינוק אכן נכנס לכשל נשימתי והצפצוף של המכשיר גרם לו להתעורר, לחזור לנשום ובכך הציל את חייו.

 

התראות שווא

לא צריך לראות בכל צפצוף של המכשיר התראת שווא מטרידה. נכון שכאשר המכשיר מצפצף ומעיר את התינוק, זה יכול להיות מאוד מתסכל. מומלץ לשקול את היתרונות מול החסרונות ולחשוב שאולי אחת מהפעמים בהן צפצף המכשיר, הייתה בגלל בעיה אמיתית. אם אתם חשים שהמכשיר מצפצף יותר מדי, בדקו שוב את החיבורים והחוטים. רוב התראות השווא בבייבי סנס נגרמות בגלל בעיות בחיווט. חשבו על כך שעדיף התראות שווא, על פני הסיכון שהתינוק ייכנס למצוקה ולא נגיב בזמן.

מכשיר הבייבי סנס מתוכנן לעבוד תחת מזרן גומי סטנדרטי לתינוקות. המכשיר עלול לא לגלות קשיי נשימה אם משתמשים במזרן עם מילוי לא שגרתי כמו מילוי קש, או מזרון עבה יותר מעשרה סנטימטרים. אין סוג עריסה ספציפי שמתאים לבייבי סנס, אבל בכל עריסה חייב להיות משטח קשיח עליו יונח הבייבי סנס. אם בעריסה שלכם אין משטח כזה, ניתן להשתמש בדיקט עץ פשוט. כדי שהמכשיר יהיה אפקטיבי עד כמה שניתן, כאשר משכיבים את התינוק לישון, השתדלו להניח אותו כך שפלג גופו העליון יונח מעל למקום בו מונח אחד משני החיישנים.

אין שום מניעה לקחת אתכם את הבייבי סנס, במידה ואתם מתכננים לצאת לחופשה עם התינוק או לבלות איתו את הלילה במקום אחר. המכשיר ניתן לניוד, אבל מומלץ לעשות בדיקת תקינות פעם אחת לפחות, לאחר שמחברים את המכשיר במיקום החדש. פשוט הדליקו את המכשיר בעריסה כאשר התינוק איננו, ודאגו לא לגעת בעריסה. ודאו שהאור הירוק דולק ותוך פחות מ-20 שניות תצטרכו לשמוע צפצוף חזק, שכן אין תזוזה בעריסה. אם לאחר שחיברתם את המכשיר האור הירוק מהבהב, בדקו שאין באזור משהו שגורם לתנודות קלות כמו מאוורר, חלון, או מכשיר הצמוד לעריסה וגורם לרטט.

הורים רבים קונים בייבי סנס כחלק מהקנייה הגדולה של ציוד לתינוק לפני הלידה בעוד שהורים אחרים מחליטים לוותר על המכשיר בכלל, או להשתמש במכשירי ניטור נשימה מסוג אחר. בכל אופן, הבחירה היא שלכם וחשוב שתכירו את הסיכונים, היתרונות והחסרונות לפני שתחליטו. בייבי סנס הוא אמצעי זהירות שנועד להקטין את הסיכויים למוות בעריסה, אך בכל אופן חשוב להקפיד להשכיב את התינוק על הגב, לשמור על סביבת שינה נקייה ואמצעי זהירות נוספים, שיעזרו להקטין הסיכויים למוות בעריסה.

סגור לתגובות


אין תגובות
ביות חלקי או מלא? [קרא בהרחבה]
רוצה לנסות היפנוזה עצמית בלידה? [קרא בהרחבה]
מצוקה עוברית - האם את מרגישה את זה? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
ביות חלקי או מלא? [קרא בהרחבה]