ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
עריסה לתינוק
מערכת קרוסלה

כשאתם קונים עריסה לתינוק, ובכלל ציוד לתינוקות, הבטיחות ניצבת במקום הראשון. עריסה לתינוק ניתן לקנות או לשכור בחנויות למוצרי תינוקות, או לקנות יד שנייה.

עריסות לתינוקות

קניית עריסה לתינוק (baby crib) יכולה להיות משימה מייגעת עקב המגוון הרחב של עריסות שקיים היום בשוק מוצרי התינוקות. כדי להקל קצת על מלאכת הקנייה ולמנוע בלבולים, לפני שיוצאים לשוטט בחנויות כדאי להחליט מה התקציב שלכם ומהם הדברים שלא תהיו מוכנים לוותר עליהם בעריסה.

כשקונים ציוד לתינוקות, בין אם מדובר בצעצועים לתינוק, עגלה, מנשא לתינוק או עריסה לתינוק, הבטיחות צריכה להיות בעדיפות ראשונה, כדי לשמור על התפתחות התינוק. העריסה שתקנו צריכה לענות על כמה קריטריונים בסיסיים בכל הנוגע לבטיחות. כל עוד מרכיבים את העריסה על פי הוראות היצרן ומשתמשים בעריסה בהתאם להנחיות, גם העריסה הזולה ביותר אמורה להיות בטוחה מספיק לתינוק.

 

התפתחות תינוקות היא דבר חשוב ולכן אל תקלו ראש בבחירת עריסה לתינוק. חישבו כמה זמן התינוק שלכם הולך לבלות בעריסה. העריסות הנפוצות ביותר בשוק הן עריסות מעץ. קל מאוד לתחזק אותן ועריסה מעץ שנשמרת כראוי, יכולה להחזיק עד עשר שנים. קיימות היום עריסות לתינוקות סטנדרטיות, עריסות עגולות, עריסות נפתחות ועוד סוגים שונים ומגוונים. רוב ההורים קונים את העריסה בקנייה הגדולה שלפני הלידה (הזמנת לידה). כדאי להזמין את העריסה לפחות חודשיים לפני תאריך הלידה למקרה שתבחרו עריסה לתינוק שדורשת הזמנה ויבוא שלוקח זמן.

עקב הדגש שיש היום על התפתחות תינוקות, כמעט כל ציוד לתינוקות שנקנה מלווה בתו תקן ומדבקה של מכון התקנים. בדקו כי העריסה שבחרתם מאושרת לשימוש, וודאו כי רשום בבירור את שם וארץ היצרן. כמעט בטוח שתצטרכו להרכיב את העריסה בבית ולכן עוד בחנות, בקשו לראות את חוברת ההדרכה וודאו שהיא ברורה לכם. שימרו את החוברת לאחר ההרכבה וגם חלקים מיותרים שאולי תצטרכו בעתיד.

עריסה טובה צריכה להגיע עם מזרן קשה ומתוח. בדקו את העריסה מנקודת מבטו של התינוק: ודאו שאין מקומות שבהם עלולים להיתקע לו רגל, יד או ראש. הקפידו על כך שהמרווח בין מוטות העץ האנכיים לא יעלה על 6.5 ס"מ ולא יהיה קטן מ-4.5 ס"מ. גובה המעקה צריך להיות לפחות 50 ס"מ. עליכם להחליט האם אתם מעוניינים בעריסה מקובעת עם חלקים קבועים, או בעריסה לתינוק שבה הדפנות מחליקות למטה.

העריסה הקלאסית ללא החלקים הנפתחים, זזים או מתקפלים הינה מומלצת יותר, כי היא בטוחה יותר לתינוק. אם בחרתם עריסה לתינוק בה ניתן להוריד את המעקה, ודאו כי כאשר המעקה למטה, גובהו אינו פחות מ-30 ס"מ מבסיס המיטה.

 

עריסת תינוק על גלגלים עשויה להיות נוחה מאוד. גם בשביל להזיז לרגע על מנת לנקות וגם אם תרצו להשכיב את התינוק במקומות שונים בבית ביום ובלילה. חשוב לבדוק את הגלגלים, לראות כי הם מחוברים כראוי וכי אינם נראים שבירים או עדינים, בייחוד אם אתם מתכוונים לנייד את העריסה הרבה. אם אינכם בטוחים לגבי הגלגלים, שימרו אותם בכל מקרה, כך שבמידה ותשנו את דעתכם תוכלו לחבר אותם לעריסה. אם התאהבתם בעריסה ללא גלגלים, ניתן לקנות גלגלים בנפרד, חשוב רק לוודא שאתם קונים גלגלים חזקים מספיק. בנוסף, ודאו כי לפחות על שניים מהגלגלים יש מעצורים.

בחירת מזרן לעריסה היא מטלה לא פחות חשובה מהעריסה עצמה. אם קונים מזרן בנפרד מהעריסה, חשוב לבחור מזרן שיתאים באופן מושלם ולא ייצור רווחים בינו לבין העריסה. ודאו כי אתם לא מצליחים להכניס שתי אצבעות בין המזרן לעריסת התינוק. רוב המזרנים היום הם בגודל סטנדרטי, אבל חשוב לוודא בכל זאת שהמזרן מתאים, כדי להיות בטוחים. על המזרן להיות קשיח. מזרנים רכים מדי עלולים להגדיל את הסיכויים למוות בעריסה. הניחו את היד על המזרן ולחצו מעט, אם היד שוקעת בקלות, המזרן רך מדי.

אפשר לבחור מזרן עם מילוי מוקצף או מזרן עם קפיצים. רוב ההורים מעדיפים מזרן עם מילוי מוקצף, כי הוא בדרך כלל קל יותר, מה שמקל על החלפת מצעים (baby bedding). לא משנה באיזה מזרן בוחרים, חשוב שהוא יהיה קשיח. אם מדובר במזרן עם מילוי מוקצף, ככל שהמילוי צפוף יותר, יהיה המזרן קשה יותר. במזרן קפיצים, ככל שיש יותר קפיצים, הוא יהיה קשיח יותר.

 

עריסות לתינוק מסוימות מגיעות עם מזרן מתכוונן, שניתן לשנות את גובהו לפני הצורך. זו פונקציה יעילה אם רוצים שהמזרן יהיה גבוה כאשר מתכופפים להניח את התינוק הישן בעריסה ואז להפוך את המזרן לנמוך יותר, כאשר התינוק גדל ועלול לטפס מחוץ לעריסה. היום יש גם עריסות לתינוק שנפתחות ויכולות להפוך למיטה גדולה יותר, אבל בדרך כלל מדובר בהוצאה גדולה יותר. חישבו פעמיים עד כמה זה חשוב ומשתלם לכם. חישבו האם באמת תהפכו את העריסה למיטה, או האם תשתמשו בה שוב במידה ואתם מתכננים להביא עוד ילדים.

לאחר שבחרתם עריסה לתינוק (baby cot) והרכבתם אותה, ודאו שאין חלקים חסרים או חלקים שבורים. מקמו את העריסה במקום בטוח. שימרו על ניקיון העריסה, אל תכניסו אליה צעצועים, כריות, שמיכות כבדות או כל דבר שהתינוק עלול להצמיד אליו את פניו בזמן השינה וחלילה להיחנק. נדנדו את העריסה וודאו שהיא יציבה מספיק. דמיינו מצב שבו התינוק כבר מסוגל לעמוד ועלול לנדנד את העריסה בעצמו. אם אתם שומעים קולות חריקה, ודאו שהרכבתם את העריסה כראוי וכי אין חלקים רופפים.

היום אפשר לקנות גם עריסות לתינוק ישנות מיד שנייה ושלישית ועריסות שנחשבות לעתיקות. אמהות שרוצות חדר מעוצב יחשבו שזה מאוד נחמד לקנות עריסת וינטג'. עריסות אלה הן בדרך כלל מאוד יפות ויש להן ערך היסטורי, אבל מבחינה בטיחותית הן יכולות להיות די בעיתיות. רוב העריסות הישנות מאוד עלולות להכיל עופרת בצבע והעץ עלול להיות שבור וסדוק. עריסות לתינוק ישנות במיוחד, לא תמיד עונות על דרישות הבטיחות שנדרשים להן היצרנים היום. המרווח בין החלקים עלול להיות גדול מדי. עריסות רבות המוצעות למכירה יד שנייה, נמכרות מכיוון שהחזירו אותן לחנות בגלל בעיה מסוימת. לכן גם אם מצאתם עריסה לתינוק שמאוד אהבתם ביד שנייה, ודאו שהיא עונה על דרישות הבטיחות וכי לא הוחזרה בגלל פגמים מסוכנים.

בשנים האחרונות החלה מגמה של השכרת עריסה לתינוק. עריסה יכולה להיות הוצאה גדולה מדי להורים רבים, בייחוד כשיש עוד המון ציוד לתינוקות שצריך לקנות. חנויות גדולות מאפשרות לשכור עריסה לתינוק לתקופה מסוימת, עד שקונים מיטת תינוק. כדי לשמור על היגיינה, את המזרן והמצעים קונים חדשים ובנפרד. ניתן לשכור או לקנות גם עריסה מפלסטיק, אך היא איננה יציבה ובטוחה כמו עריסה לתינוק מעץ. שווה גם לבדוק אצל חברים שיש להם ילדים גדולים, ולנסות להשאיל מהם עריסה לתינוק, מיטה לתינוק ואולי לול לתינוק וכך תוכלו לחסוך כסף רב.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/285-עריסה-לתינוק'>עריסה לתינוק</a>

סגור לתגובות


1. כמה טעויות והטעיות בכתבה אחת!
עריסה בגובה 50 ס"מ?!
כדאי שתלמדו את ההבדלים בין עריסה לבין מיטה לפני שאתם מפרסמים כתבות מטעות לציבור.
ולא יזיק גם לעיין בתו התקן לעריסות, שקובע שעל גובה העריסה להיות לפחות 27.5 סנטימטרים. אורח
דירוג:
1

בעד הריון ולידה
תקופת ההריון יכולה גם להוות מפנה לטובה ולצמיחה אישית [קרא בהרחבה]
הידרותרפיה לתינוקות - מה זה? [קרא בהרחבה]
לידה במים - למי זה מתאים? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
תקופת ההריון יכולה גם להוות מפנה לטובה ולצמיחה אישית [קרא בהרחבה]