ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
מנשא לתינוק
מערכת קרוסלה

מנשאים נחשבים היום לפריטי חובה בתחום מוצרי תינוקות, והורים רבים רוכשים מנשא לתינוק עוד לפני הלידה. למרות הפיתוי, מומלץ להמתין בסבלנות ולקנות את המנשא בנוכחות התינוק.

מנשאים

מנשא לתינוק (baby carrier) יכול להיות מאוד שימושי להורים עסוקים. המנשא מאפשר להורים להחזיק את התינוק קרוב אליהם ויחד עם זאת משחרר את הידיים ומאפשר לעשות דברים אחרים תוך כדי. בחירה של מנשא לתינוק יכולה להיות קשה עקב המגוון הרחב של המנשאים שקיים היום בשוק מוצרי התינוקות, ומכיוון שכולם מבטיחים להיות בטוחים ולתרום להתפתחות תינוקות. אולם מגוון רחב הוא גם יתרון - כמעט בטוח שתצליחו למצוא מנשא לתינוק שיתאים לכם בדיוק. חשוב שתתאימו את המנשא אליכם ואל הצרכים הספציפיים שלכם. הנוחות והבטיחות שלכם ושל התינוק צריכות להיות בעדיפות ראשונה.

מנשא לתינוק יכול לשמש אותנו החל מהיום בו אנו יוצאים מבית החולים לאחר לידה (birth) ומביאים את התינוק הביתה. המגע הפיזי של התינוק עם אמא ואבא חשוב ביותר להתפתחות התינוק, ומנשא מאפשר להורים לשמור את התינוק קרוב אליהם, מבלי לנטרל אותם. אל תמהרו לקנות מנשא לתינוק לפני הלידה. הורים רבים קונים מנשא לתינוק בהזמנת לידה ועלולים להצטער על כך. התינוק צריך להרגיש נוח במנשא ולא תוכלו לדעת אם המנשא מתאים, מבלי למדוד אותו עם התינוק.

 

בחירת מנשא

הדרך הטובה ביותר לבחור מנשא לתינוק היא פשוט לנסות כמה סוגים. קחו איתכם את התינוק כאשר אתם הולכים לבחור מנשא, כך שתוכלו למדוד אותו עם התינוק בפנים, כך תראו מה נוח לכם ולתינוק. התייעצו עם הורים אחרים, בדקו מה הם אוהבים ופחות אוהבים במנשא שלהם. הורים שמשתמשים הרבה במנשא עשויים להזדקק לכמה סוגים של מנשאים. ייתכן שתעדיפו מנשא מסוג אחד כאשר התינוק עוד קטן ומנשא אחר כאשר הוא גדול יותר.

מנשא קלאסי לתינוק הוא מנשא המתלבש על גופו של ההורה כאשר התינוק נמצא על אזור החזה. במנשא כזה ניתן לבחור אם התינוק פני התינוק יהיו אל ההורה, או עם הפנים קדימה. מנשא זה נפוץ מאוד. ניתן למצוא אותו כמעט בכל חנות של ציוד לתינוקות והוא די פשוט לשימוש. החיסרון של מנשא כזה בניגוד למנשא בד, הוא שהוא די מגושם וגדול ואינו נכנס לתוך תיק החתלה ולא תמיד יש לו מקום בתא האחסון של עגלה לתינוק.

הגבלת המשקל של מנשא קלאסי לתינוק היא 12 ק"ג.

כיום ניתן למצוא מנשאים שגם הופכים לתיק קומפקטי. תיק מנשא הוא מנשא לתינוק שנראה כמו תיק גב ובתוכו יושב התינוק. זהו מנשא שמתאים בעיקר להורים שאוהבים לטייל בחוץ. רוב המנשאים האלה מגיעים עם מסגרת ברזל חזקה, רצועות מרופדות, מגן שמש ועוד אביזרים המתאימים לטיולים בחיק הטבע. תיק מנשא מתאים מאוד לטיולים ארוכים, אבל פחות למצבים בהם תצטרכו להוציא ולהכניס את התינוק מהמנשא פעמים רבות. רוב המנשאים לטיולים, לא מתאימים לתינוקות קטנים מאוד, והגבלת המשקל שלהם היא עד 18 ק"ג.

מנשא לולאה או מנשא לופי הוא מנשא לתינוק ללא ריפוד, העשוי מבד ומתלפף סביב הגוף. זהו מנשא שהפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות מכיוון שהוא יכול להתאים למגוון רחב של אנשים והוא מאוד נוח. הוא נמכר במגוון בדים וצבעים, קל מאוד לקפל אותו לגודל קטן ולהכניס לתיק או לטיולון וניתן לכבסו בקלות.

חלק ממנשאי הלולאה מתאימים לשימוש רק כמנשא מותן לתינוקות גדולים יותר. מנשאים אחרים מתאימים עצמם לכל מצב שתרצו: נשיאה של התינוק צמוד לחזה, פנים אל פנים, עם הפנים כלפי חוץ ואפילו נשיאה של התינוק על הגב. זהו מנשא שצריך להתרגל אליו, אך מהר מאוד תבינו כיצד ללבוש אותו על הגוף. הגבלת המשקל של מנשא לולאה הוא לא יותר מ-18 ק"ג.

דבר אחד שצריך לשקול בבחירת מנשא לתינוק, הוא האם תעדיפו מנשא התלוי על שתי הכתפיים או מנשא צד. חשוב שהמנשא לא יפגע בהתפתחות התינוק, אבל צריך לשמור גם על בריאות ההורים. להורים שסובלים מבעיות גב או כאבי מותניים, עדיף לבחור במנשא קלאסי או מנשא גב, משום שאלו מנשאים שיחלקו את המשקל שווה בשווה ולא יפעילו לחץ על איזור מסוים בגב. אם אינכם סובלים ממגבלה פיזית, אל תפסלו לחלוטין מנשאי צד. הורים רבים מעדיפים את מנשאי הצד בגלל הגמישות ומרחב הפעולה שהם מעניקים.

לפני רכישת המנשא, רצוי לחשוב מי הולך להשתמש בו. בעוד שמנשאים מסוימים, בעיקר מנשא לולאה או לופי, מתאימים עצמם לכל אדם, מנשאים אחרים נמכרים לפי מידות: קטן, בינוני וגדול, דבר שיכול להיות מאתגר אם אמא צריכה מנשא לתינוקות במידה שונה מזו של האב. יכול מאוד להיות שמנשא מסוים יהיה נוח להורה אחד ולא לאחר. השתדלו למצוא מנשא שיתאים לשני ההורים. אם לא תצליחו, ניתן לקנות מנשא אחד לכל הורה, או למצוא מנשא תינוקות מתכוונן.

יש מנשאים שמגיעים עם ריפוד, בין אם מדובר ברצועות מרופדות, מושב מרופד, או מנשא שכולו מרופד, ומנשאים אחרים מגיעים עם מעט ריפוד אם בכלל. ייתכן שבמקרה זה תידרשו לניסוי וטעייה עד שתבינו האם מתאים לכם מנשא מרופד או לא. בעוד שמנשא מרופד יכול להיות נוח יותר, הוא בדרך כלל חם יותר ולא בטוח שהתינוק יאהב את זה בימי הקיץ החמים. מנשאים מרופדים בדרך כלל מגושמים יותר, מה שיכול להפוך אותם לפחות נוחים הן מבחינת נשיאה והן מבחינת אחסון מחוץ לבית.

חשוב גם שתחשבו היכן ומתי תשמשו במנשא לתינוק. אם אתם יודעים שתשמשו במנשא גם בחורף וגם בקיץ חפשו מנשא לתינוקות קלאסי, שיהיה מאוורר מספיק לימי הקיץ, אבל כזה שיגיע עם כיסוי נוסף לחורף. אפשר לקנות מנשא מתאים לחורף ואחד נוסף לקיץ. אם אתם מתכננים להשתמש במנשא בימים גשומים, או שתרצו מנשא שניתן להיכנס איתו לים ולבריכה, ודאו שהוא מותאם למגע עם מים ומתייבש מהר. אם תשתמשו במנשא בעיקר בחוץ, חפשו מנשא לתינוק שקל לסחוב, לקפל ולאחסן בתיק או בטיולון.

גם אם התקציב שלכם נמוך, אין זה אומר שלא תוכלו ליהנות ממנשא איכותי לתינוק, לא צריך להתפשר. מנשאי לולאה מבד פשוט ניתן למצוא בכל חנות של ציוד לתינוקות במחירים זולים מאוד. מנשא לופי מבד לא צריך לעלות יותר מ- 250 שקלים ומחירים של מנשאים קלאסיים נעים בין 200 ל- 1000 ש"ח. לא צריך לבחור בפירמה הכי יוקרתית. המחיר לווא דווקא מצביע על האיכות. אם מצאתם מנשא לתינוק שהוא נוח ובטיחותי ומתאים לצרכים האישיים שלכם, במחיר זול, זכיתם.

עד כמה המנשא שלכם צריך להיות מגוון? זה תלוי בכם. יש הורים שיסתפקו במנשא בעל תנוחה אחת כמו מנשא קלאסי לתינוק, שבו התינוק יושב בצמוד לחזה של ההורים. מנשאים אחרים, כמו מנשא לולאה מאפשרים להורים תנוחות שונות. לפעמים התינוק צמוד לחזה, לפעמים בתנוחת עירסול או הנקה, לפעמים התינוק בכלל מאחור על הגב ולפעמים המנשא הופך למנשא צד. אם אתם חושבים שתשתמשו במנשא לאורך זמן רב גם כאשר התינוק יגדל, כדאי לשקול לקנות מנשא שמתכוונן לתנוחות שונות.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/221-מנשא-לתינוק'>מנשא לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
טבלת חודשי ההריון שתעשה לכם סדר בראש [קרא בהרחבה]
ביות חלקי או מלא? [קרא בהרחבה]
מחפש מידע על פונדקאות בישראל? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
טבלת חודשי ההריון שתעשה לכם סדר בראש [קרא בהרחבה]