ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
לול לתינוק
מערכת קרוסלה

כשאתם מתכננים את חדר התינוק, כדאי לשקול לרכוש גם לול בנוסף לשאר רהיטי התינוקות. הלול מאפשר לכם לעשות דברים אחרים בזמן שהעולל משחק לו בבטחה.

לולים לתינוקות

תמיד כשקונים מוצרי תינוקות, ובייחוד רהיטים לחדרי תינוקות (nursery), אם יודעים מה רוצים ומהם הצרכים, מלאכת הקנייה הופכת לקלה יותר. יש היום מגוון רחב של לולים לתינוקות (cots), החל מלולים שהם גם עריסה שבה יכול התינוק לישון, או לולים על גלגלים המותאמים לטיולים בחוץ (עגלול). לול לתינוק (toddler bed) יכול להיות מצוין בייחוד לשעות היום ולתינוקות שעוד לא זוחלים והולכים. מובן שיש אמהות שמעדיפות פשוט להניח את התינוק באוניברסיטה, או על משטח פעילות, אבל לול מאפשר להניח את התינוק בסביבה מוגנת ולעשות דברים אחרים בבית, בלי החשש שהתינוק יתהפך או יקבל מכה.

 

בטיחות בתוך הלול

רהיטי תינוקות (baby furniture) ובניהם לולים לתינוק, בדרך כלל מעוצבים בצורה די דומה, עשויים עץ בצבעים שונים ובדרך כלל מגיעים באותו גודל, כאשר הלול מוקף מוטות עץ במרווחים קבועים. כמו בעריסות רבות, גם לולים רבים מגיעים עם צד מתקפל שיכול להיפתח ולהינעל כאשר הוא סגור, כך שהתינוק לא יוכל לפתוח את הצד בעצמו. גם בבחירת לול חשוב להקפיד על בטיחות לא פחות מאשר בזמן בחירת עגלה לתינוק, טיולון או מיטת תינוק. גם אם משאירים את התינוק בלול כדי לטפל בדברים אחרים, דאגו להיות באותו החדר ולהיות קשובים אליו. קחו בחשבון שכאשר התינוק יעמוד בלול הוא גם עלול ליפול אחורה, כך שחשוב לרפד את הלול והמזרן כראוי.

 

כשהתינוק הופך לילד

לולים רבים מגיעים עם בסיס מתכוונן עליו שמים את המזרן, כך שניתן לשנות את גובהו בהתאם לצרכים. ככל שהתינוק גדל, מנמיכים את הבסיס, כך שהתינוק לא יוכל לטפס אל מחוץ ללול. היום יש גם לולים לתינוקות שיכולים להיפתח למיטת פעוטות, כך שלא צריך לקנות מיטה כאשר התינוק גדל. תלוי בגודל הלול, ישנם אף לולים הנפתחים למיטה ומתאימים לילדים עד גיל 4. לול שנפתח למיטה אינו חובה והורים רבים מעדיפים לקנות לול לתינוק ומיטה בנפרד. אל תבחרו לול רק בגלל שהוא נפתח למיטת פעוטות, בטיחות ונוחות חשובים יותר.

כמובן שצריך לרכוש גם מזרן מתאים ללול. רוב הלולים והמזרנים מגיעים בגודל סטנדרטי, אך אם קונים לול מיוחד, עגול או גדול במיוחד, יש לוודא כי המזרן מתאים בדיוק לגדול הלול ואיננו קטן מדי, כך שידיו ורגליו של התינוק לא יוכלו להיתקע בחריצים. ישנם לולים לתינוק שהם גם עריסה, אבל רוב ההורים מעדיפים עריסה, או מיטה לתינוק שתהיה בחדר ההורים, ולול למשחק או לול לטיולים שיהיה בסלון לשעות היום ולטיולים בחוץ. חישבו היכן תשמשו בלול הכי הרבה, במידה ותרצו לטייל עם הלול, דאגו ללול מתאים עם גלגלים חזקים מספיק.

 

מיטת תינוק

מיטת תינוק היא בעצם מיטת מעבר בין השלב בו התינוק ישן בעריסה או בלול לתינוק, לבין השלב בו הוא מספיק גדול למיטת נוער סטנדרטית. כאשר קונים מיטה לתינוק כדאי מראש להחליט מה התקציב ועל מה לא מוכנים לוותר. כדאי לקחת בחשבון שלא תשתמשו הרבה במיטה כזו, שכן הפעוט יגדל במהרה ואז כבר יצטרך מיטת נוער רגילה, כך שלא מומלץ להקציב סכום גבוה מדי לקניית מיטת תינוק.

מבחינת בטיחות, חפשו מיטת תינוק שתהיה נמוכה יחסית. למרות שכמעט כל המיטות לפעוטות מגיעות עם מעקה בטיחות, חפשו מיטה שבמקרה והפעוט נופל בדרך כלשהי, הוא יהיה קרוב לרצפה, מה שירכך את המכה וימנע פציעות חמורות. ישנן מיטות המגיעות עם מעקה רק על חצי מיטה, כך שהוא מגן על האזור בו מונח ראשו של הפעוט. מומלץ לרכוש את המיטה עם המעקה שרץ לכל האורך. זכרו כי המעקה נועד למנוע נפילות מתוך שינה ולא יציאה של התינוק מהמיטה.

רוב המיטות לפעוטות לא גדולות בהרבה מעריסה או לולים לתינוקות, כך שניתן להניח את המיטה באותו המקום בו הייתה מונחת העריסה. זאת למרות שפעוטות בדרך כלל מעבירים לחדר משלהם - חדר תינוק, וכבר לא ישנים בחדר ההורים, שם בדרך כלל נמצאת העריסה. בכל חנויות הציוד לתינוקות, קיימות היום מיטות מעוצבות וצבעוניות וניתן בהחלט למצוא מיטה לתינוק שתתאים לשאר הרהיטים לתינוק. זהו גם גיל בו אפשר לשתף את הפעוט בבחירת המיטה ולהפוך את הקנייה לבחירה משפחתית. יש אפילו רהיטי תינוקות ומיטות המעוצבות בצורות שפעוטות אוהבים, כמו מיטת נסיכה לבנות או מיטת מכונית לבנים.

הורים רבים לא בטוחים מתי לקנות את המיטה ולעשות את המעבר מעריסה או לול למיטת תינוק. קחו בחשבון כי כאשר תעבירו את הפעוט למיטה, הוא כבר יוכל לצאת ממנה כשהוא ער ולכן הורים רבים מנסים להשאיר את הפעוט בעריסה כמה שיותר זמן. אם העריסה מספיק גדולה אפשר אפילו לוותר על השלב של מיטת מעבר ולהעביר את הפעוט למיטה רגילה כאשר הוא מוכן, אך כדאי לקחת בחשבון כי השלב בו לתינוק יש את העצמאות לצאת מהמיטה בכוחות עצמו, הוא שלב חשוב בהתפתחות תינוקות ולא תמיד כדאי לוותר עליו רק בגלל נוחות ההורים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/299-לול-לתינוק'>לול לתינוק</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
גלו מראש תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, טאי זקס [קרא בהרחבה]
בצקת בהריון - איך יוצאים מזה [קרא בהרחבה]
מהן התופעות השונות ומהם הסיכונים הקיימים בקרב נשים בהריון? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
גלו מראש תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, טאי זקס [קרא בהרחבה]