ציוד לתינוק חדש. רשימת ציוד לתינוק. מוצרי תינוקות. חבילת לידה.

ציוד לתינוק
חדר תינוקות
בקבוק לתינוק
מוצצים
מנשא לתינוק
עגלה לתינוק
עריסה לתינוק
בגדי תינוקות
לול לתינוק
כסא אוכל לתינוק
בייבי סנס
צעצועי תינוקות
אוניברסיטה לתינוק
חדר תינוקות
מערכת קרוסלה

עוד בזמן ההריון כדאי לתכנן אלו רהיטים לרכוש עבור חדר התינוק. חישבו על הנוחות והבטיחות של ילדכם, אך גם על עיצוב החדר ותכנונו.

ריהוט חדרי תינוקות

תינוק חדש מצטרף למשפחה? הגיע הזמן שיהיה לו גם חדר שינה משלו. גם אם בחודשים הראשונים לחייו של התינוק הוא יישן בעריסה בחדר ההורים, כדאי להכין לו חדר עם רהיטים לתינוק, שיהיה בסופו של דבר גם חדר שינה לתינוק. רהיטים לתינוק הם השקעה טובה שתשרת לא רק את התינוק, אלא גם את אמא ואבא למשך כמה שנים טובות. חדר תינוקות מורכב ממספר דברים וכדאי לעשות קצת מחקר לפני שקונים רהיטי תינוקות, כך שתקנו את הרהיטים המתאימים ביותר בשבילכם.

 

חדר לתינוק

כאשר תתחילו לחפש רהיטי תינוקות, תגלו מהר מאוד שיש המון אופציות, דגמים וסגנונות וניתן לעצב חדרי תינוקות בסגנונות שונים. כדי לא להתבלבל מהמבחר הרחב בעולם מוצרי תינוקות, כדאי להחליט מראש מהו התקציב הכולל לחדר התינוק ומהו התקציב לכל רהיט. בנוסף, כדאי להחליט באיזה סגנון תרצו לעצב את חדר התינוק ומה הכי חשוב לכם מבחינת נוחות, בטיחות ועל מה לא מוכנים להתפשר כשזה נוגע להתפתחות התינוק שלכם.

הרהיט הבסיסי ביותר שתצטרכו הוא מיטת תינוק ומזרן מתאים. אפשר לבחור עריסה או לול, שבדרך כלל יהיו בחדר השינה של ההורים בחודשים הראשונים, אבל כאשר מתכננים את הסידור של החדר, קחו בחשבון כי העריסה בסופו של דבר תעבור לחדר התינוק.

 

כורסת הנקה

רהיט נוסף שמשתלב מצוין בחדרי תינוקות ויכול לשמש בעיקר אמהות מניקות, הוא כסא נדנה או כורסת הנקה. אפשר לבחור כל כסא שיהיה נוח להנקות וקחו בחשבון שתשמשו בו כמה פעמים ביום. אפשר לבחור כורסא או כסא נדנדה שיעזור גם להרדים את התינוק וגם יאפשר לבלות עמו זמן איכות. כאשר בוחרים כסא, שבו עליו ונסו להתנדנד מעט, הנדנוד צריך להיות עדין ועל הכסא להישאר יציב ושקט. צרו חדר לתינוק עם פינה מיוחדת ושקטה בה תמקמו את הכסא. ליד הכסא אפשר לשים שולחן קטן, עליו תניחו כל מה שתצטרכו בזמן ההנקה, או סתם לשעות בהן תשבו להיות עם התינוק.

 

ריהוט תינוקות נוסף

חדרי תינוקות חייבים שידת החתלה. כהורים חדשים, תמצאו עצמכם מחליפים חיתולים כמה וכמה פעמים ביום ושידת ההחתלה צריכה להיות נוחה לשימוש להורה ובטוחה לתינוק. על משטח ההחתלה והצדדים להיות מרופדים, כך שגם אם התינוק לא מאוד משתף פעולה, אין סכנה שהוא יקבל מכה. רוב שידות ההחתלה מגיעות עם מגירות גדולות. סדרו את המגירות כך שבמגירות העליונות יהיה כל הציוד הדרוש להחלפה כמו: חיתולים, משחות נגד תפרחת חיתולים, מגבונים ובגדים להחלפה. המגירות צריכות להיות נוחות לפתיחה, כך שתוכלו לפתוח אותן בקלות עם יד אחת, כאשר היד השנייה שומרת על התינוק.

הורים רבים קונים גם לול לתינוק בנוסף למיטת תינוק, למרות שאפשר לחכות עם הקנייה הזו כמה חודשים. הלול יכול לעמוד בחדר התינוק בתקופה בה התינוק ישן בעריסה, בחדר ההורים או בסלון.

רהיט נוסף שאינו חובה הוא עריסה ניידת, שתשמש הורים שנוהגים לטייל הרבה ולישון מחוץ לבית.

פריט שאפשר לחכות איתו לפחות עד שהתינוק כבר יכול לשבת, הוא כסא אוכל לתינוק שישמש אתכם בעיקר כאשר הוא יתחיל לאכול אוכל מוצק, בערך בגיל חצי שנה.

הדבר האחרון שחייב להיות בכל חדר לתינוקות וכמעט אין הורה שמוותר עליו הוא מוניטור לתינוק (baby monitor). השימוש העיקרי של מוניטור הוא כאשר התינוק ישן בעריסה בחדר ההורים וההורים נמצאים בסלון או בכל חדר אחר. אפשר להסתפק במוניטור סטנדרטי שעובד על קול וישנם גם מוניטורים הכוללים גם וידאו.

 

עלות רהיטי תינוקות

ישנם רהיטים לתינוק שאפשר לקנות כאשר התינוק גדל קצת, אך במידה ויש לכם את האפשרות לקנות את כל הרהיטים יחד בחנות מסוימת של ציוד לתינוקות, ממיטת תינוק ועד אמבטיה לתינוק,  תוכלו לקבל הנחה משמעותית ולהוזיל עלויות, וכדאי לנצל זאת. קנייה של כל הרהיטים יחד, תבטיח חדר לתינוק בו כל הרהיטים גם מתאימים זה לזה.

אפשר גם למצוא רהיטים לתינוק שמורים במצב מצוין, במחירי מציאה ביד שנייה, מהורים שכבר לא זקוקים להם. כמו כן כדאי לעשות הפרדה בין הרהיטים שישמשו אתכם במשך זמן רב, לבין רהיטים שיהיו בשימוש לתקופה קצרה וכאשר התינוק יגדל, כבר לא יהיה בהם צורך ולכן לא כדאי להשקיע בהם כסף רב.

לאחר שקניתם את כל הרהיטים הדרושים על מנת לעצב חדר לתינוק, צריך לסדר אותם יחד בדרך הטובה והנוחה ביותר בשבילכם. כאשר מארגנים חדר תינוקות ומסדרים את הרהיטים בחדר, הקפידו לשמור על מעבר חופשי למצב שבו תצטרכו לגשת לעריסה או ללול לבדוק את התינוק.

מבחינת בחירות העיצוב של חדר תינוקות, על טעם וריח לא מתווכחים. זה אמנם כמעט אינסטינקט לעצב חדר תינוקות ורוד אם מצפים לבת וחדר כחול אם מצפים לבן, אבל כדאי לחשוב קצת על העתיד, בייחוד אם מעוניינים להביא  לעולם עוד ילדים. לכן נסו לשמור על צבעים עדינים וניטראליים.

צרו חדר ילדים עם פינות נחמדות שימשכו את תשומת לב התינוק, כמו ציורים על הקירות, מוביילים, או מדבקות בצורות על התקרה, כך שכשאר אתם מחליפים לתינוק חיתול או יושבים איתו על הכסא, יהיה לו על מה להסתכל.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/70/301-חדר-תינוקות'>חדר תינוקות</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
עידוד התפתחות תינוקות [קרא בהרחבה]
איך מבצעים עיסוי תינוקות בצורה נכונה [קרא בהרחבה]
איך תוכלי להתמודד עם כל השינויים בדרך להיות אמא? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
עידוד התפתחות תינוקות [קרא בהרחבה]